Rhesus C Negatief

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Nijn84, Jun 14, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

Mar 18, 2009
    1,795
    1
    0
    Grunn!
    Hallo,

Bij het eerste bloedonderzoek is naar voren gekomen dat ik rhesus C negatief ben. Kreeg toen ook te horen dat ik met 27 weken weer heen moest te bloedprikken maar dat er verder niets gedaan wordt met de uitslag maar dat ze het alleen willen weten.

Is dit waar? Ik heb nl zwangerschapsdiabetes en heb niet zoveel zin om alleen maar voor het willen weten nog een keer weer extra moet prikken.

Alvast bedankt voor het antwoord!

2. Ineke

Ineke Verloskundige

Dec 15, 2010
    2,663
    0
    0
    Hallo,

Het is heel belangrijk dat je bij 27 weken nogmaals bloed gaat prikken, want er wordt gekeken of je geen antistoffen aanmaakt, en heb je die kan je bloed gaan afbreken van het bloed van de baby en dat kan gevaarlijk zijn. Heb je die antistoffen dan wordt dat verder in de gaten gehouden dus er wordt wel degelijk iets mee gedaan.

Groetjes Ineke

3. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

Mar 18, 2009
    1,795
    1
    0
    Grunn!
    Hallo Ineke,

Bedankt voor het antwoord.
    Nu weet ik tenminste waar ik aantoe ben. Bij mijn dochter werd er nog niet op gecontroleerd en mij hadden ze gezegd dat dit alleen nog maar voor onderzoek was.
    Vandaar dat ik het niet zag zitten om voor de "gezelligheid" te worden geprikt.
    Morgen moet ik weer naar de gyn dus ik zal hem er nog even herinneren.

4. Ineke

Ineke Verloskundige

Dec 15, 2010
    2,663
    0
    0
    Hallo,

Is een nieuw onderzoek wat we sinds bijna een jaar uitvoeren.

Groetjes Ineke

Share This Page