Zoontje van (dan bijna 3 op 2 maanden na) willen we graag wat geven rondom de geboorte van zijn broertje. Ik wil iets groters doen omdat we genoeg prul dingen als autootjes etc hebben en twijfel nu: keukentje daar speelt hij veel op opvang mee en wil hier ook altijd helpen en zet z'n pannetjes zelfs op m'n fornuis. Maar ergens denk ik misschien is hij er alweer wat te oud voor EN alles waar hij ergens anders veel mee speelt, speelt hij hier dan vaak niet mee.. Of Duplo trein. Hij vindt bouwen wel leuk en voertuigen is helemaal gek van alleen speelt hij nu toch meer "rollenspellen" (dus keukentje, timmertafel, thee maken en drinken) dus twijfel of dit dan nu leuk is. Andere kant: dat is wellicht wel iets waar hij nog even mee vooruit kan... Wat denken jullie?
Ik zou gaan voor het keukentje, terwijl Duplo hier ook favoriet is. Duplo is voor mijn 3jarige het leukste om te bouwen, niet zozeer een treinrails. Daar komt nog bij dat alles op de grond over een paar maanden stuk gemaakt zal gaan worden door je baby Dat levert hier de nodige frustratie op. Dus bouwen met de duplo gaat nu op de tafel, maar dat gaat niet lekker met een treinbaan. Het keukentje daarentegen is al vanaf zijn 1e jaar een groot succes. Pannetjes, deurtjes open dicht, het blijft leuk. Hij is nu net 3 en begint volop rollenspellen te doen. Dat keukentje wordt dagelijks gebruikt. Nu zijn broertje begint met staan, wordt het ook door de jongste gebruikt. Dus ik voorzie dat het keukentje meer plezier oplevert voor beide kinderen
Hier is beide een succes, hij speelt graag met duplo maar zijn trein doet hij nu niet heel veel mee. Zijn spullen uit de keuken belanden vaak op tafel en heeft hij voor ons gekookt. Zijn koksmuts heeft hij vaak op en het liefste met een schort om het compleet te maken. Als je een ikea keuken haalt kun je hem op 3 hoogtes zetten, zonder poten (staat hij nog ondanks hij net 3 is) met poten laag en daarna draai je de poten om. Als ik dit zo schrijf zou ik toch voor de keuken gaan, kan hij eten klaar maken wanneer je voor de kleine bezig bent en daarna samen "eten" en later met zijn broertje koken. Misschien is de kleine over een paar jaar dan ook gek op de keuken.
AH kijk fijn zon forum als ik zo jullie onderbouwingen lees denk ik ja, inderdaad, keukentje! Wellicht dan voor zijn verjaardag eens kijken naar Duplo..bedankt dames!