Welke anticonceptie?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Noeska, 27 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noeska

Noeska Fanatiek lid

22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    Dag dames,

Ik wil graag om een beetje advies vragen. Ik ben vorig jaar april gestopt met de pil omdat ik erg veel last had van de hormonen. Enorm pijnlijke borsten iedere keer, tussentijdse bloedingen erg veel pijn voor en tijdens menstruatie. Iets zei me dat ik gewoon moest stoppen met die troep en dat heb ik dus gedaan. Ik wilde graag dat mijn lijf weer even tot rust zou komen en haar eigen cyclus zou hervinden. En daarbij heb ik een enorme kinderwens dus ik had zoiets van die troep kan maar vast uit mijn lijf zijn, des de makkelijker is het straks als we er echt voor gaan.

Nu, ondertussen bijna een jaar verder is mijn cyclus nogsteeds een bende en heb ik eigenlijk nog meer last van hormonen dan met de pil. Nu heb ik nog veeeel pijnlijkere borsten en dat duurt ook langer, mijn tepels zijn 2 weken voor mijn menstruatie zeer pijnlijk, ik ben enorm chagrijnig en sterf vanaf de tweede week ongeveer van de puisten in mijn gezicht die ik mijn hele pubertijd nog nooit heb gehad. Mijn cyclus is een drama, vanaf dat ik gestopt ben met de pil was dat 35, 36, 40, 64, 83 dagen, toen ben ik begonnen met teunisbloemolie, dit hielp, mijn volgende cyclus was 33 dagen maar die daarna weer 49. Dat was de laaste ondanks dat ik nogsteeds teunisbloemolie gebruik. En ALS ik dan eindelijk ongesteld ben geworden sterf ik 2 dagen lang van enorme pijn, zonder pijnstillers red ik het niet, met pijnstillers is het vol te houden maar nogsteeds pijnlijk. Het is dus eigenlijk erger als met de pil.

Nu hebben mijn vriend en ik besloten om in 2011 te gaan trouwen en daarna direct voor een kindje te gaan. We kiezen ervoor om dan te trouwen omdat we dan ruimte hebben om te sparen en de dag van onze dromen te realiseren zonder dat we er alles voor hoeven te laten.

Het gaat dus nog 2 jaar duren voordat we onze kinderwens vorm gaan geven. Maar wat te doen met anticonceptie? We zijn nu een jaar aan het tobben met condooms en dat is alles behalve ideaal, maar ik wil eigenlijk niks met hormonen omdat mn lijf nu al een jaar bezig is te herstellen van de pil. (Of zou er iets anders aan de hand zijn?) Maar aan de andere kant had ik met de pil minder last van mijn hormonen dan met de pil... Snappen jullie mijn dilemma?

Wat zouden jullie doen?
    * nog 2 jaar doortobben met de pil en hopen dat mijn lichaam langzaam maar zeker alsnog hersteld en een regelmatige cyclus krijgt?
    * weer beginnen met de pil zodat de zeer vervelende en vooral ook pijnlijke bijwerkingen van de hormonen minder worden en dan maar zien wat er gebeurd als ik weer met de pil stop ookal betekend dat dat mijn lijf daarna weer een jaar of langer moet herstellen?
    * Andere anticonceptie zoals nuvaring, spiraaltje, o.i.d en waarom die anticonceptie?
    * of heb je een ander grandioze oplossing?

En hebben jullie misschien tips voor die onregelmatige cyclus? De dokter doet niets zolang wij niet gericht bezig zijn met kinderen krijgen of de menstruatie niet langer dan een half jaar uitblijft. Maar ik word er wel gek van!

Het is een heel verhaal, ik weet het, maar ik hoop toch dat jullie me kunnen helpen. Ik vind het heel erg lastig...

Alvast bedank, in ieder geval voor het lezen van mijn verhaal en hopelijk ook voor de antwoorden!

Veel liefs, Noeska

2. Noeska

Noeska Fanatiek lid

22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    Niemand?

Is mijn verhaal te lang of heeft niemand een antwoord?

3. girlpower mama

girlpower mama Actief lid

6 dec 2006
    258
    0
    0
    Assistent filiaal manager
    Amersfoort
    Ik zat dus ook aan de pil.
    ben er mee gestop omdat ik het erg vaak vergat.
    nu heb ik een implanon laten plaatsen. dat gebeurt in je arm.
    En het bevalt mij heel erg goed.

ik heb hier een link voor je.

http://www.anticonceptie-online.nl/implanon.htm

4. Rozijntje

Rozijntje Actief lid

16 mrt 2009
    125
    0
    0
    Zwolle
    Hoi,

ik heb anderhalf jaar nodig gehad om te ontpillen.
    En ben me langsaamaan steeds beter aan het voelen.
    En ga echt nooit maar dan ook nooit meer aan iets met hormonen.
    Ik zelf slik nu etos zwanger worden om mijn cyclus iets netter te krijgen.
    Dus dat kan je ook nog proberen.
    Maar je kan ook naar je leefomstandigheden kijken.
    Heb je bevoorbeeld last van overgewicht, of eet je ongezond, veel suiker, weinig lichaams beweging.. etc
    Dat zijn dingen waar je iets aan kan veranderen die soms een positief effect hebben op je cyclus.
    Ik zou zeggen blijf doorgaan met condooms, of desnoods voor het zingen de kerk uit maar ga niet meer aan de pil.
    Maar dat is mijn mening.
    Ik zat nu de laaste 7 maanden op een cyclus van 33 gemiddelt.
    En mijn laaste cyclus lied echter erg lang op zich wachten maar ik had dan ook nachtdienst. Het schijnt dat je cyclus ook erg in de war kan raken door onregelmatigheden in je leven zoals ik dus de laaste 2 maanden snachts leef en niet overdag.

Geloof me ik heb er ook heel lang overgedaan tot ik ontpilt was en ben nu echt superblij. Etos zwanger worden lijkt ook wel te hebben geholpen deze maand heb ik een nettere huid en me cyclus lijkt beter!

Succes ermee.

5. Noeska

Noeska Fanatiek lid

22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    Dank voor jullie reacties:

Implanon lijkt me niks omdat daar ook weer hormonen inzitten. Ik wil echt iets zonder hormonen.

@ rozijntje, van overgewicht is absoluut geen sprake en ongezond eten ook niet. Ik ontbijt netjes, neem iedere dag fruit mee en 's avonds altijd groente. Ik ben wel een snoeper maar daar ben ik mee geminderd (vooral tijdens menstruatie kan ik alles wat zoet is verorberen) Ik heb 2 parttime banen, 1 zittend en 1 staand, daarnaast nog een eigen bedrijf en een paard. Dus van te weinig lichaamsbeweging is ook geen sprake.

Etos zwangerworden heb ik ook goede verhalen over gehoord maarja, wij gaan nog niet zwanger worden de komende 2 jaar... Ik ga deze cyclus nog door met teunisbloemolie en daarna kijk ik even of het geholpen heeft of niet en bepaal ik of ik ermee door ga of iets anders ga proberen. Ik vind het maar lastig hoor, stom lijf!

6. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik zou de pil laten voor wat hij is. je reageerd er erg slecht op en je bent nog steeds bezig een nieuw evenwicht te vinden. sommige doen er inderdaad wel anderhalf tot 2 jaar over voordat hun cycles weer een beetje normaal verloopt. wat vreemd dat de arts zo doet als je toch duidelijk zoveel klachten hebt.
    mijn gevoel zegt dat je voor een spiraal moet gaan. er zitten relatief weinig hormonen in die toch goed hun werk doen. in het begin kun je er wel fikse buikpijn van hebben maar dat heb je nu tochal. het belangrijkste voordeel vind ik is dat je nergens meer naar hoeft te kijken in 95 procent van de gevallen amper tot helemaal niet meer ongesteld wordt en er zoals ik al zei relatief weinig hormonen inzitten waar jij denk ik heftig op reageerd. plus dat het ding elke gewenste dag verwijderd kan worden en dat je vrij snel daarna vruchtbaar bent. maar goed eigenlijk is het dit de taak van een dokter om je op al deze dingen te wijzen en te helpen een goede keuze te maken daarom vind ik zijn reactie ook zo vreemd.

Deel Deze Pagina