Bloedingen week 5-6

Discussie in 'Miskraam' gestart door Marieke1978, 5 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1978

Marieke1978 Actief lid

16 sep 2008
    410
    0
    0
    Hoi allemaal,

Niet zo leuk; bloedingen gekregen gisteravond!

Heb de gyn opgebeld vanmorgen vanwege klein beetje helderrrood bloedverlies en wat slijmerige zooi ( sorry voor de heerlijke omschrijving).

Ze zeggen dat dat heel goed mogelijk is in het begin...enige wat je kan doen is afwachten! Das toch ook wat zeg?! Ik snap het natuurlijk wel, maar tid wel ff flink balen en spannend.

Hebben meer mensen hier ervaringen mee?

Groetjes Marieke

*Edit moderator: topic verplaatst*

2. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    wat klootte voor je, maar zolang je geloof ik geen kramp heb en niet heel erg veel is, kan het geloof ik wel voorkomen, zonder dat er wat aan de hand is. Ik zal zeker voor je duimen? Kan je niet een echo krijgen om te kijken? Gewoon voor je eigen geruststelling?

3. stamboom

stamboom Bekend lid

17 nov 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Heb dit in het begin ook tot twee keer toe gehad, zo ook tijdens mijn vorige zwangerschap en kijk naar mijn banneer. Zolang je geen buikpijn hebt of krampen, positief blijven! Ik heb met ruim 6 weken een inwendige echo gehad, misschien kan je daarom vragan?

4. Marieke1978

Marieke1978 Actief lid

16 sep 2008
    410
    0
    0
    Hoi hoi,

Ja heb ook om een echo gevraagd zojuist en kan er morgenmiddag om 14 uur naar toe. Maar maak me zorgen om een buitenbaarmoederlijke zwangerschap....Lees dat dat ongeveer dezelfde symptomen kan hebben!

Waarschijnlijk maak ik me druk om niets, maar goed, je haalt je alle gekkigheid in het hoofd he :(

Dank je voor jullie antwoorden!

grtzzzz

5. Marieke1978

Marieke1978 Actief lid

16 sep 2008
    410
    0
    0
    Ben ik alweer.....denk denk denk, zeur zeur zeur ;)

Misschien is het trouwens wel geheel normaal bij zwangerschap maar heb ook last van trekkerig gevoel onder in de buik...van lies naar lies zeg maar. Van lichte menstruatie-achtige pijntjes, maar dan heel licht...en pijn bij het zitten, ook net als bij de menstruatie maar dan veel minder erg.....Herkennen jullie dit ook als zwangerschapsverschijnsel of wat anders?

Grtz & nogmaals dank

6. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    hai

ik heb precies hetzelfde gehad en ik ben vorige week naar de gynocoloog geweest . ik was toen ruim 5 weken.
    hij zag allleen niets. nouja hij zag wat zitten en dat kon bloed zijn maar ik werd er niet wijzer van en hij zei dat ik maar moest afwachten en hopen op het beste. de 19e mag ik terug komen... tot die tijd mag ik mezelf vermaken met kopzorgen hierover......
    onzin want je kunt volgens mij deze week al zien of het hartje klopt.....
    had mij even wat meer duidelijkheid gegeven.
    ik heb een paar dagen geleden weer bleod verloren
    ging weer om een paar druppels en that's it....
    sinds gisteren ben ik misselijk en ik heb ook steken in mijn baarmoeder ... soort spierpijn.....
    maarja of dit een goede zwangerschap voorspeld?

7. Marieke1978

Marieke1978 Actief lid

16 sep 2008
    410
    0
    0
    Hoi ,

Nou zeg, kan me voorstellen dat je voortdurend in spanning zit.
    Ik hoop niet dat ik met helzelfde naar huis word gestuurd zeg!

Ik belde net met een reeds mama-vriendin en ze zei tegen me dat ze dit soort dingen veel hoorde in haar vriendenkring. En allemaal zijn ze moeders geworden van gezonde baby's! Dus het kan wel!

Maar hoe vaak ik het ook hoor; ik geloof het na morgen pas ;)

veel sterkte

grtz

8. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Hoi!

Wat naar zeg! Ik kan me je zorgen heel goed voorstellen. Ik kan alleen uit eigen ervaring spreken en bij mij is het niet goed afgelopen, de zwangerschap is na 8 weken afgekomen (eind november).

Het kan ook gewoon goed gaan hè! Zolang je geen erge krampen hebt en het blijft bij licht bloedverlies dan is er (vaak) niets aan de hand.

Bij twijfel gewoon je verloskundige of gyneacologe bellen hoor. Sterkte!

9. Lentel

Lentel Actief lid

27 okt 2008
    100
    0
    0
    Nederland
    Hey

Ik heb op 5 weken en 4 dagen een bloeding gekregen (na een vrijpartij de volgende ochtend)
    Ik ben naar de VK geweest, maar die kon toen nog niet veel zien, enkel dooierzak.
    Op 6 weken en twee dagen zwangerschap moest ik terug naar VK, dan ten vroegste kon men eventueel een kloppend hartje waarnemen.
    En gelukkig was dat het geval, ondertussen heb ik de laatste twee weken nog bloedverlies gehad. Niet veel, enkel bij het afvegen 's morgens + ook geen krampen. Wat ik wel heb de laatste drie , vier dagen is een trekkend gevoel.
    Maar ik vergelijk het met bandenpijn (zo voelde het bij mijn tweede zwangerschap toch)
    Ik heb platte rust voorgeschreven gekregen van mijn VK tot morgen
    Ik zit dus al van 19 december thuis, maar dat graag als alles goed komt met deze zwangerschap.

Volgens mijn VK zijn de 6de week tot 8ste week het meest kritiek
    Dus morgen ben ik in principe 8 weken en twee dagen zwanger en moet ik terug op controle. Hopelijk zien we terug een kloppend hartje.
    Tijdens die periode dat ik thuis was, voelde ik de ene x iets, de andere x niets. Was ik de ene dag misselijk, de andere dag niet.
    Wat me vooral heel onzeker maakt, en in spanning leef.

Dat is mijn ervaring bij deze zwangerschap.

Bij mijn tweede zwangerschap, had ik een bloeding rond 10 weken zwangerschap, toen was de moederkoek aan het afscheuren. K'heb toen ook twee weken plat moeten liggen, maar toen ik alles goed gekomen en k'heb een gezond kindje dat vandaag twee is geworden.

Ik wens je heel veel sterkte morgen, en laat iets weten

Liefs Lentel

10. Vera79

Vera79 Actief lid

23 dec 2008
    118
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik voel me weer helemaal in het begin van mijn zwangerschap. Bij 6 dagen overtijd (dan ben je dus 5 weken) ook bloed verloren en een week lang, maar geen krampen en het was niet veel..

Zoals je kunt zien, is het bij mij allemaal goed afgelopen. Bij 6 weken en 3 dagen heb ik een echo gehad en toen was een een hartje te zien. Maar ook ik heb anderhalve week moeten wachten.... vreselijk!

De verloskundige vertelde mij dat bij bloedverlied je 50-50 zit met de kans dat het goed gaat dus blijven geloven en duimen!

Sterkte allemaal

X Vera

11. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

4 sep 2008
    3.264
    0
    0
    Ik kreeg 24 december een bloeding met helderrood slijm. Ik ben toen direct de verloskundige gaan bellen en moest het twee uur aankijken. Het was niet minder en ook niet meer. 's Avonds werd het erger en had ik een maandverbandje vol (sorry voor de omschrijving) die nacht. Daarna nergens meer last van gehad.
    De gynaecoloog werkte niet met kerst en na kerst kwam nog een weekend. Maandag zat vol, dus ik kon dinsdag pas terecht.
    Ik kreeg een inwendige echo waarop het vruchtzakje en embryo te zien was, maar helaas geen hartactie.
    Nu moet ik donderdag terug omdat de gynaecoloog hoopt op een verkeerde berekening. Ik was met de eerste echo 6,6 weken. Ze vertelde mij wel dat het waarschijnlijk een miskraam was.
    Wachten, wachten en nog eens wachten! Dus ik besloot een zwangerschapstest te doen en die is helaas negatief.

Ik hoop dat het bij jou allemaal goed afloopt.
    Donderdag weet ik meer en dan hoop ik dat als ik niet schoon ben, dat ik snel terecht kan voor een curettage.

Succes!

12. idioootje

idioootje Lid

29 dec 2008
    34
    0
    0
    Assistent Accountant
    Achterhoek
    Marieke, hoe is de echo gegaan vandaag? Ben wel erg benieuwd....!

13. Marieke1978

Marieke1978 Actief lid

16 sep 2008
    410
    0
    0
    Hoi hoi,

Nou ja....beetje vreemd allemaal.

Echo was gewoon een normaal vruchtzakje te zien. Geen BBZ of zo....
    Bloedonderzoek wees ook niets geks uit. HCG was 5000...weet niet of dat normaal is?! Maar volgende arts wel redelijk goed.

Afwachten dus. Ik houd de lichte roze afveegbloedingen (om het maar ff zo uit te drukken ;)) en wat licht bruine afscheiding.

Ik schrijf me rot van zenuwen op dit forum, haha....voel mezelf net een onzeker meiske van 16 terwijl ik normaal helemaal niet zo ben.

Maar het kan dus alle kanten nog op!

En hoe gaat het bij jullie allemaal?

Groetjes Marieke

14. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    nou dat is goed om te horen.
    heb je het hartje zien kloppen?
    wanneer mag je weer terug komen?

15. Marieke1978

Marieke1978 Actief lid

16 sep 2008
    410
    0
    0
    Nou, das het gekke; hebben geen hartje zien kloppen. We hebben zelfs alleen het vruchtzakje gezien en verder niets!

Maar dat hoefde ook niets te betekenen zei ie?! Laten we het hopen.

Volgende week maandag weer voor een echo en dan zou er toch echt wel wat te zien moeten zijn als ik dat allemaal hier zo lees!

Blijft spannend!

Grtzzz

16. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    nou lekker zeg dat je zo snel terug mag komen

als ik dit lees baal ik nog meer van die $#&$* van een gynacoloog... met zijn 2 weken wachten.....en je kunt al eerder wat zien... grrrrrrrr
    lekker makkelijk praten voor hem.

17. Marieke1978

Marieke1978 Actief lid

16 sep 2008
    410
    0
    0
    Ja, voor hun is het dagelijkse kost he! Jij, ik en vele anderen zijn nummertje zoveel voor hun ;)

2 weken zou ik ook wel errug lang vinden moet ik zeggen. Vind deze week al erg. Moet zeggen dat ik vanaf vanmorgen eigenlijk alleen nog heeeeel licht wat bruinige afscheiding heb en geen pijn. Dan gaat mn hoop weer omhoog.... :(

Laten we hopen (voor iedereen) dat het goed gaat!

Grtz

18. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    ja echt zo oneerlijk!
    zou er overspannen van worden hahahahahaha
    dacht echt dat ik van die stress af was...
    toen weer wachten op je ei en dan op je noD en dan weer je ei en weer je NOD..PFFFFF wie zegt dat zwanger worden een makkie is......laat staan zwanger blijven.....

wij lopen trouwens gelijk in de zwangerschap grappig!

19. Marieke1978

Marieke1978 Actief lid

16 sep 2008
    410
    0
    0
    Hoi ,

Ja inderdaad, wat grappig!

Ik vind die onzekerheid ook vreselijk! Heb niets anders dan eng gedroomt vannacht; dat ik het kindje verloor, allemaal bloed etc etc. Gruwelijk gewoon. En dan sta je al op met een rotgevoel...en mezelf kennende zit ik weer de hele dag in de stress of het wel goed zal gaan , BAH!

Ga dus maar eens gewoon mn dingen doen en dan zie ik wel. Het doet me ook beslist geen goed om gewoon te gaan zitten wachten tot het goed OF fout gaat.

En hoe is het bij jou vandaag?

Hier vanochtend weer licht bruine-iets rode afscheiding....

Grtz Marieke

P.s. sorry voor een gestresste geklaag ;)

20. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    hi,

nou je mag klagen hoor, doe ik ook graag hahahahaha
    getver weer bloedverlies hoe kan dat nu?
    en toch zag het er goed uit!
    jammer he dat we niet zelf even kunnen kijken
    zo'n klein luikje ....

ik heb helemaal geen bleodverlies meer gehad dan toen met kerst en de dinsdag erop....
    voor de rest heb ik alle symptomen dus dat maakt het allemaal wel weer vaag.

maarja mischien dat het pas met 10 weken echt goed los komt.
    ik ga dit weekend nog maar eens een test doen kijken of die al minder positief.

nou jij heof nog maar 5 dagen te wachten...

het vervelende is dat ik de 19e de echo heb en de 20 op vakantie ga.
    dus als het mis is kan het niet weggehaald worden.

Deel Deze Pagina