Beste verloskundigen, Ik ben vandaag 30 weken zwanger en ik heb het idee dat mijn buik al een aantal weken niet meer groeit. Ik maak me hier best zorgen om omdat bij de vorige controle van twee weken geleden mijn baarmoeder op 1/4 nx- zat. Nu moet mijn baby toch juist een groeispurt gaan maken? Als ik nu zelf voel aan mijn baarmoeder zou ik het ongeveer schatten op 1/3nx, maar ik heb er natuurlijk niet zoveel verstand van. Kan het dat mijn baarmoeder wel groeit maar mijn buik niet echt? Ik voel het kindje verder goed, de ene dag wel meer als de andere maar dat is geloof ik normaal. Groeten!
Hoi, Het is moeilijk om zelf te beoordelen of je kindje goed groeit. Het is echt een totaal plaatje waar naar gekeken wordt door de verloskundige. De buik hoor nu wel ongeveer 1/3nx te zijn inderdaad, maar soms is het ook anders rond deze termijn zonder dat er meteen iets aan de hand is. Het is dus goed om dit gewoon aan je verloskundige over te laten. Je kan het uiteraard wel aangeven! Groeten EVelien