Zijn er hier ook vrouwen zoals ik die veel te zwaar zijn? Ik weeg nu nog ruim 140 kg. Ben al wel meer dan 50 afgevallen. Dit omdat we graag een kindje wouden en dit met 195 kilo echt niet kon. Ik ben ook nog steeds aan het afvallen. Ik lijn niet! Ik eet genoeg maar gezond en ga 2 x in de week naar de sportschool en wandel veel. Zijn er meer vrouwen die zwaar zijn/waren tijdens zwangerschap? En hoe is dat gegaan bij jullie?
Ja hier ook 1 die te zwaar is. Uiteindelijk ben ik tot voor mn zwangerschap 20 kilo afgevallen en eindelijk na bijna 5 jaar proberen zwanger geraakt. Nu is het wel zo dat je door de extra kilo's meer kans hebt op Zw.Diabetes en idd ik heb dus nu ook zwangerschap diabetes. Maar in mn zwangerschap nog niet veel aangekomen (5 kilo tot nu toe) dus kan het lijnen hopelijk straks weer goed op gaan pakken. Voor een evt volgende zou ik er graag nog wat meer af willen hebben. Gewicht wil ik niet neer zetten maar ik heb een BMI van 32,dus wel echt te zwaar nog.
Vervelend voor je dat je zwangerschaps diabetes hebt gekregen. Maar verder verloopt alles dus goed? Kon je snel zien dat je zwanger bent? Ik denk dat ik ook wel doorgestuurd zal worden naar de gynaecoloog, Vanwege mijn overgewicht. Maar we zien het wel Wel heel fijn voor jullie na 5 jaar eindelijk zwanger te zijn geraakt! En het gaat al opschieten voor je, leuk en spannend
Ik niet, te zware collega van mij wel. Zij was inderdaad gezonder gaan eten. Niet bewust aan het afvallen en kindje at haar letterlijk op. Ze zag er super goed! uit en is haar kilo's nog steeds kwijt. Kindje ook heel gezond en bevalling verliep ook prima. Was een "nadeel " haar buik groeide voor de buitenwereld niet zo hard omdat ze alleen maar afviel.
Verder verloopt alles goed,je zag bij mij rond de 20 weken pas dat ik zwanger was,maar dat geeft niet. Ik draag m'n kindje voor mezelf en niet voor een ander 😉 Wij zijn toen ook doorgestuurd naar t zkhs maar ik wilde verder niet de molen in dus na wat onderzoeken bleek dat we allebei vruchtbaar waren,hebben we t op zijn beloop gelaten. En na een half jaar dus zwanger hihi. Ja begint nu op te schieten,t aftellen is begonnen. Jij gefeliciteerd met je zwangerschap !
Hi dames, Ik ben helaas ook veel te zwaar, en nu ook heel erg bang om aan te komen. Voel me al helemaal opgezwollen en m'n buik is al opgezet. Draag dan ook met 9,5 week al zwangerschapsbroeken Door een vervelende start vd zwangerschap heb ik ook al weken niet gesport en dit wil ik heel graag weer gaan oppakken maar wat?? Lees zoveel wisselende dingen dat wanneer je niet sport je niet gelijk intensief mag bewegen, en m'n conditie is momenteel wel nihil. Nu proberen zo gezond mogelijk te eten om te voorkomen dat er heel veel kilo's aan gaan komen. een gezond kindje is het belangrijkst. De rest komt volgend jaar dan weer, maar vind het soms wel erg moeilijk als je al die mooie slanke zwangere dames ziet.
Gv84, ik heb de eerste 20 weken alleen maar beroerd op de bank gelegen en ben nu aan t wandelen gegaan. Misschien is zwemmen een idee voor je? Als je goed op je voeding let dan kan t meevallen met aankomen,maar de 1 komt wel veel aan,de ander niet.
Ik ben te zwaar. krijg extra ontbijttesten voor suiker (volgende week voor de 3de keer). loop wel gewoon bij de vk en dat gaat gewoon goed. eerlijk gezegd letten ze niet eens zo specifiek op mijn gewicht, als ik maar niet enorm omhoog schiet. ik ben nu 8 kilo aangekomen in mijn zwangerschap, volgens mij is dat ook best gemiddeld dus ik vind het allemaal wel oké. Je begon mijn buik 'te zien' rond 20 weken maar, voor mensen die mij niet kennen was dat nog steeds een "is ze zwanger of is ze gewoon dik"-buik. Vanaf vorige week geven buitenstaanders aan dat het nu wel duidelijk een zwangerschapsbuik is.
Hey meiden, Ik ben nier te zwaar maar dacht ff hart onder de riem steken. Nu jullie zwanger zijn geniet daar lekker van ik hoop dat jullie weinig ongemakken hebben ook in combi met jullie gewicht. Wat ik wel even wilde melden ga niet verder met lijnen en bewust afvallen. Daardoor komen veel afvalstoffen vrij en dit is niet goed voor je kindje. Tuurlijk is het van belang gezond te eten maar ga niet crashen met je voeding he! Gewoon 3 maaltijden per dag (als het lukt door de misselijkheid) en af en toe een ongezonde snack is echt niet erg. Na de zwangerschap gewoon verder met het aanpakken van je gewicht als je dat wilt. Ik wilde absoluut niet belerend overkomen hoor maar alleen even laten weten dat het gewicht even nu niet erg is Ik wens jullie hele fijne zwangerschappen!
Lala2, je woorden zijn idd lief bedoeld maar als je zelf niet in het schuitje zit/ hebt gezeten in het wel heel moeilijk. Ik denk dat bijna alle vrouwen wel weten dat het kindje nu het belangrijkste is maar in mijn geval vind ik het verschrikkelijk dat ik aankom nadat ik eindelijk wat kilo's kwijt was. Ik heb ook zwangerschaps suiker en ben nu 12 kilo aangekomen en wat walg ik van mezelf.. ondanks dat ik het beste voor heb met ons kindje. Het is namelijk niet alleen je lichaam maar het zit ook tussen je oren.
Jaja begrijp het echt hoor! Maar aankomen komt nu niet doordat je niet goed eet of te weinig sport. Bij zwanger zijn hoort gewichtstoename en dat is gewoon je kindje. Je bent niet terug bij af zie het als een pauze Walg niet van jezelf maar wees er bewust van dat je kindje groeit, dat is toch geweldig fijn? Jullie zijn super goed bezig en je bewust van je gewicht en wat je eet en doet dat is al genoeg. Ik heb misschien geen overgewicht maar heb ook zo mijn onzekerheden
Ik was en ben nog steeds te zwaar. Voor de zwangerschap ruim 10kg afgevallen. Tijdens de zwangerschap 'maar' 9kg totaal aangekomen en die waren er de week na de bevalling alweer af. Hoopte meer af te vallen, mede door de BV, maar dat gebeurt vooralsnog niet. Heb wel de hele tijd megahonger en helaas niet in gezonde dingen... Tijdens de zwangerschap zwom ik 3x per week. Wel zwangerschapsdiabetes, maar verder een superzwangerschap.
Ik was, ben te zwaar. Eerste zwangerschap tegen de 100 kilo. Uiteindelijk maar 6 kg bij gekomen nr na de bevalling al kilo of 3 lichter dan voor zwangerschap. Haha. Kindje woog nog geen 3 kilo. Nu zwanger van 2de 20kg lichter dan toen, hou niet echt bij of en wat ik bij kom moet ik eerlijk zeggen.. Heb niet het idee dat het nu harder gaat dan toen. Wat betreft.zwanger worden. De 1ste keer 9 rondes, 2de keer 1ste ronde 3de keer zie handtekening
Hier ook zwanger geworden met 120 kilo was 12 kilo afgevallen.Heb geen suiker en loop gewoon bij de verloskundige .Nergens last van verder
Hoi meiden, Eerst gefeliciteerd allemaal ! Ik probeer ook zwanger te worden, heb helaas ook flink wat overgewicht .. Ben wel bezig met afvallen en dat gaat goed ! Ik hoop natuurlijk snel zwanger te raken, maar maak me zelf ook onzeker. Hoe gaat mijn buik er uit zien, heb namelijk van me zelf al een flubber buik en ga zo maar door.. Daarom lees ik even mee in dit topic Iedereen een mooie zwangerschap gewenst
Ik had last van PCOS klachten, waardoor m'n cyclus soms uitbleef, maar ik had het niet volledig. Toen was m'n BMI boven de 35. Op aanraden van de gyn afgevallen en toen spontaan zwanger geworden met een BMI van net boven de 30. Bij de eerste echo zagen m'n eierstokken er ook weer normaal uit, alsof de PCOS door het afvallen helemaal verdwenen was. In het begin ben ik nog een paar kilo afgevallen, daarna weer een paar aangekomen. Helaas heb ik zwangerschapsdiabetes met dieet, maar daardoor is m'n BMI nu wel net onder de 30. Ik dacht in het begin ook 'zal je het wel zien' en 'krijg ik wel een mooie zwangerschapsbuik', maar dat heb ik gelukkig wel. Iedereen ziet het en ik hoor ook vaak dat ze m'n buik mooi rond vinden en dat ik er goed uitzie. De juiste kleding kan ook een hoop doen, zeker in het begin. Ik heb onderaan m'n buik nog wel een klein stukje flubberhuid, maar dat zie je helemaal niet onder kleding. Ik was sowieso al van plan om te proberen niet meer dan 6kg aan te komen, maar door het dieet ben ik nu al blij als ik op gewicht blijf ipv afval. Hopelijk hebben jullie een fijne zwangerschap zonder al te veel klachten en zonder zwangerschapsdiabetes!
Ik ben jaren te zwaar geweest en dat in combinatie met mijn lichamelijke beperkingen, dat was geen goede combinatie dus ben toen gaan opletten met eten, sporten kan ik helaas niet maar wel veel wandelen en gewoon niet meer snoepen. Ben toen in 2 jaar tijd 20 kg afgevallen, ik moest nog circa 10 kg en toen werd ik zwanger en ondanks dat ik wel bleef opletten zag ik de kilo's erbij vliegen en uiteindelijk dus 30 kg bijgekomen Na de bevalling was ik al 10 kg kwijt en nu ben ik er ook al 7 kg kwijt, dus moet nog 13 kg afvallen en dan zit ik op het gewicht wat ik had voor de zwangerschap en dan moet ik eigenlijk nog die 10 kg kwijt die ik voor de zwangerschap nog kwijt wilde dus in principe heb ik nu nog 23 kg te gaan, dan heb ik een gezond gewicht en goed BMI. Ja, als je tijdens de zwangerschap bijkomt terwijl je al wat te zwaar bent en van tevoren zo je best hebt gedaan om kilo's kwijt te raken dan is dat zeer frustrerend ondanks dat je heel erg goed weet waardoor het komt en dat je er iets moois voor terug krijgt! Dan heb je ook af en toe het gevoel dat je weer terug bij af bent terwijl je ook wel weet dat dat niet zo is, maar nu na de bevalling heb ik dat gevoel echt wel weer want moet nu gewoon nog 23 kg afvallen en dat is heel erg lastig als je niet kan sporten door lichamelijke problematiek.
Hoi Emma, Gefeli met je zwangerschap! Was iets zwaarder als jou met mn zwangerschap en heb uiteindelijk al mn controles in t ziekenhuis gelopen. Om en om naar de gyn en verloskundige van t ziekenhuis. Ik kwam weinig aan in eerste instantie, pas na week 36 hield ik echt vocht vast en kwam in een week tijd wel 10kg aan. Ik had zwangerschapsvergiftiging en kindje moest geboren worden. Werd geboren met 37 weken en 1 dag. Ik heb verder een hele goede zwangerschap gehad. Ondanks mn hoge gewicht geen suikertesten hoeven doen. Tijdens de standaard bloedcontroles wel glucose gecontroleerd, was 4,8 en 4,4. Omdat dat vrij laag is als je niet nuchter bent is er verder niet gecontroleerd. Ik werkte in de zorg en heb tm 34 weken alle diensten (behalve nacht) gedraaid. Een buitenstaander kon niet aan me zien dat ik in verwachting was. Nu voelt mn buik dik en zacht (niet zwanger) maar toen was hij 'hard'. Voor de bevalling wel een bezoekje aan de anesthesist gebracht, mocht t tijdens de bevalling nodig zijn om een ruggenprik te krijgen,dan stond er vast wat op papier. De anesthesist voorzag geen problemen. Als je vragen hebt, mag je gerust een pb sturen hoor! Hopelijk kan je genieten. Probeer te blijven eten, slik een zwangerschapsvitamine.
Hier ook te zwaar. Voor de zwangerschap 30 kilo afgevallen van 140 naar 110.omdat we niet zwanger werden. Uiteindelijk in de mmm terecht gekomen maar bleek niets met mijn gewicht te maken te hebben. Tijdens mijn zwangerschap 30 kilo aangekomen ook al lette ik op wat ik at. 2 weken na de bevalling al 25 kilo kwijt en nu is uk 8 weken en alles kwijt. Ook ben ik wel getest op zwangerschapdiabetes maar had dit niet.