Ik heb een vraag, wanneer moet je eigenlijk kraamzorg aanvragen?? Ik hoor hier zo veel dingen over dat ik het nu echt niet meer weet!!
Mij werd geadviseerd dit meteen na de intake bij de verloskundige te doen. Dat was bij mij rond de 9 weken. Pim
Je kan het gelijk aanvragen inderdaad. Ook je verzekering even doorgeven... Dan krijg je volgens mij een adres van kraamzorg die je kan bellen. Ik weet het niet meer zo goed...
Ik had mijn kraamzorg al geregeld voordat ik de eerste keer bij de VK geweest was! Je kan gewoon bij je verzekering kijken welke kraamzorg uit jou regio je kan kiezen. Tenminste is bij Vgz zo! Succes!
Wanneer vraagt u kraamhulp aan ? Een aanvraag voor kraamhulp gebeurt liefst rond de zesde zwangerschapsmaand. Wanneer u bevallen bent, verwittigt u zo snel mogelijk de dienst voor kraamzorg zodat zij ervoor kunnen zorgen dat u van een naadloze overgang geniet van de materniteit (moederschap) naar uw thuissituatie. Verwittig ook vooraf de bevallingsverantwoordelijke en de materniteit van uw plannen. http://www.debakermat.be/kraamzorg.html#Wanneer
Bij mijn verzekering moet je kraamzorg voor de vijfde maand aanvragen. Ik heb het aangevraagd toen ik ongeveeer 3 maanden zwanger was. Je verzekering kan je ook aangeven met welk kraambureau zij een contract hebben afgesloten. Gina
Ik heb ze meteen gebeld toen ik wist dat ik zwanger was, voor informatie, ik kreeg alles thuisgestuurd!