34 weken en ineens onvolkomen stuitligging, draait ze nog?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door scooby26, 18 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. scooby26

scooby26 Actief lid

27 nov 2011
    390
    0
    0
    Sittard
    Beste mede forum leden.
    Afgelopen woensdag een liggings echo gehad en ons meisje ligt in onvolkomen stuitligging. Ik ben nu 34.4 dagen zwanger. Ik lig hele dag en nacht te piekeren of ze wel nog draait de goede richting op! Ze heeft de hele zwangerschap steeds goed gelegen tijdens 4 x dat ik een 3d echo gehad heb. De laatste was met 30 weken.
    Heeft iemand ervaring hiermee en is hij/zij nog zelf gedraaid? Zoja in welke week, en wat merkte je er zelf van?
    Ik voel vanalles, want ze is best een druk dametje. Soms boven soms beneden. Hoe kan ik nu zelf er achter komen dat ze gedraaid is? Ik voel niet echt het verschil tussen het kontje of het hoofdje.
    Zit er ook erg mee wat nu te beslissen als E nog in stuit blijft liggen, poging laten draaien, keizersnee of stuitbevalling.
    Ik weet dat er nog kans is dat ze draait maar het gaat maar niet uit mn gedachten.
    Ik hoop dat er mama's zijn of andere dames die hun ervaringen mening met me willen delen.
    Veel liefs,

2. Lilou83

Lilou83 Bekend lid

14 jan 2014
    688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap je bezorgdheid. Bij bijna 30 weken lag baby goed, bijna 32 weken dwars, bijna 34 weken weer goed en voelde tot vandaag getrap tegen mn ribben. Nu voel ik de trappen weer rechts...
    Volgende week naar de vk. Ik ben benieuwd.

3. Jeszjuh

Jeszjuh Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.253
    13
    38
    Ik heb vandaag ook echo gehad 3D. Ik ben erg dun en mn kindje heb weinig ruimte blijkt. Uiteraard ligt madam in stuit, al vanaf 15 weken. Ik vroeg aan haar ik nou kon voelen hoe ze lag. Het hopfdje is keihard maar kan je wel alle kanten op bewegen en het kondje in gewoon massief en kan je niks mee. Dus ik het zelf wel voelen. Misschien heb je er iets aan... Ik hoop dat je kindje nog goed draaid :)

4. Paprikaas

Paprikaas Bekend lid

16 jun 2013
    555
    5
    18
    Hier is hij eind week 34 toch nog zelf gedraaid.. het was een enorme plop(zoals je knie ofzo wel eens kan knakken)... maar dat was het ook.. vk zei dat sommige kinderen heel veel moeite doen om de "koprol" te maken... andere draaien ineens om en je voelt er weinig van.. ik was ook enorm verrast dat hij toch had besloten om zich om te draaien..

5. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik zie 2e kindje? Dan zou ik zeggen, kansen genoeg!

Mijn oudste dochter lag continue in stuit en ik had van VK al foldertje meegekregen om na te denken over draaipoging, blijkbaar schatte zij de kans reeel dat het nodig zou zijn ;). Met 36 wkn had ik controle waarna ik, zo nodig, doorverwezen zou worden. De nacht ervoor voelde ik me heel slecht, beroerd, vervelend gevoel in de buik en tijdens de controle lag ze opeens goed! Netjes blijven liggen en gewoon thuis geboren.

Mijn jongste dochter lag in stuit en toen met 34 wkn met hoofdje naar beneden. Wij allemaal blij. Een dag erna kreeg ik flinke buikpijn en gingen mijn darmen rommelen. Dat bleef af en aan bestaan, VK dacht dat darmen in verdrukking waren omdat beebje steeds groter werd. Met controle bij 36 wkn lag ze opeens dwars! Hoofdje en kontje hoog in mijn buik, precies ook daar waar ik de meeste pijn had...

Dus ik moest naar de gyn en de nacht voor die afspraak had ik weer veel buikpijn gehad, me echt niet goed gevoeld, maar in de ochtend waren de klachten die ik laatste 2 weken had gehad opeens helemaal verdwenen. Dus ik dacht meteen, die is weer gedraaid... En ja, bij echo bij gyn lag ze keurig met hoofdje naar beneden. Ik werd toen gewaarschuwd dat ze zagen dat beebje nog veel ruimte had en dat het zeker niet ondenkbaar was dat ze nog een keer (verkeerd) zou draaien. Gelukkig nooit gebeurd, en ze is ook gewoon thuis geboren.

Hoe meer kindjes je hebt gehad, hoe meer ze alle kanten op kunnen draaien, maar verreweg de meeste kindjes liggen op het einde toch gewoon goed!

Succes!

(overigens zou ik beide keren voor een draaipoging zijn gegaan, juist omdat het niet mijn 1e kindje was. Bij 2e, 3e etc kindjes is kans van slagen veel groter dan bij een 1e kindje. En een keizersnede... dat leek me echt niets)

6. mvm2008

mvm2008 Actief lid

18 mei 2013
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelukkig kan ke kindje nu nog uit zichzelf draaien. Mijn vk zei tegen mij dat ik op momenten dat je kindje druk aanwezig is in je buik, op knieën en elleboog gaan zitten/steunen. Dan hangt je buik dus ontspannen en heeft je baby meer ruimte om te draaien.
    Kan altijd proberen. Hoop voor je dat beeb nog besluit dat andersom liggen toch fijner is!

7. Melissa122

Melissa122 Actief lid

28 jun 2011
    247
    11
    18
    Gelderland
    Bij mij was het kindje bij 34 weken ook gedraaid naar stuitligging. Daarvoor altijd goed gelegen. Bij 36 weken echo nog steeds stuit. Al een heel scenario gemaakt voor als hij zo bleef liggen.
    Bij 37 weken lag hij ineens wel goed. Ik heb dat zelf niet echt gevoeld. Voelde het kindje wel veel bewegen.
    Volgens de gyn kan het kindje nog draaien tot aan de bevalling, mits er genoeg ruimte en vruchtwater is.

8. scooby26

scooby26 Actief lid

27 nov 2011
    390
    0
    0
    Sittard
    Thanks lady's! Dus er is nog hoop als ik jullie verhalen lees. Ze beweeegt ook behoorlijk veel denk dat ze dus wel nog ruimte heeft.

Ik probeer ook steeds te voelen waar wat zit vooral als ze tegen de buik aan het duwen is.
    Maar kom er echt geen wijs uithaha alles voelt hard aan.
    Zie ook echt op tegen de beslissing stel dat ze zo blijft liggen in stuit.
    De verloskundige zei ook dat mn buik nog soepel was dus duim echt iedere dag dat ze zich fijn naar beneden draaid.
    Wel heeft onze meid een beetje een klein hoofdje (werd geschat) misschien werkt de zwaarte kracht iets minder mee :)

Deel Deze Pagina