Nesteldrang...

Discussion in 'Zwangerschap' started by Belle, Jul 29, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Belle

Belle Fanatiek lid

Nov 7, 2005
    1,380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Nee, ik ben zeker niet de schoonste huisvrouw van Nederland. Ik zorg voor de was en de vaat, ik gooi mijn vuilnis bijtijds buiten, ik houd het toilet, de badkamer en de keuken zo'n beetje bij, maar er ligt altijd wel ergens in mijn huis troep, stof of een stapel wasgoed.

En vandaag kreeg ik het ineens op mijn heupen en moest ik de hele koelkast opruimen en schoonmaken. En de rest van de keuken. En de was moest allemaal weggewerkt worden. Aaargh!

Ik heb een skippybal van een buik, kindje is bewegelijker dan ook, ik heb al drie nachten ontzettend slecht geslapen en overmorgen krijg ik een keizersnede. Ik zou het rustig aan moeten doen. Ik zou mijn moeder en schoonmoeder moeten vragen om nog even door de badkamer en de keuken te poetsen als ik straks in het ziekenhuis lig. Maar nee...

Ik had zo gehoopt dat die nesteldrang aan mij voorbij zou gaan. En nou zit ik toch te sloven in mijn eigen huis. Aaargh! Aaargh! Aaargh! Die hormonen ook!

Zijn er hier nog andere hoogzwangeren die zichzelf ineens betrappen op een ongekende huishoudelijkheid? Of ben ik de enige mafkees?

Belle, tot aan haar ellebogen in het sop.

2. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Nov 12, 2008
    874
    0
    0
    Schijnt een heel normaal fenomeen te zijn en mijn vent zit te hopen dat ik er ook last van krijg (ben net zo'n geweldige huisvrouw) maar helaas voor hem zie ik schoonmaken nog steeds als een noodzakelijk kwaad wat liefst vermeden dient te worden :p

3. AMS

AMS Fanatiek lid

May 14, 2009
    3,394
    4
    38
    EspaƱa
    Moet nog een paar maanden, maar begin er nu al last van te krijgen... En het heeft totaal geen zin, want er moet nog een hoop in huis gedaan worden en na een uur ligt het stof etc. weer door het hele huis...
    Gelukkig ben jij er bijna vanaf (misschien kun je je moeder en schoenmoeder nu vast vragen je te helpen, kun je het toch iets rustiger aan doen).. Geniet van je laatste zwangere daagjes en succes met de keizersnede..

4. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    En net lees ik nog dat er niets mis is met je hahahahaha.

Ik kan je vertellen ik heb er geen last van maar denk dat jij onbewust toch nog even alles klaar en schoon wil hebben voor je ks.
    Niet geheel ondenkelijk he want straks kun je het even niet zelf doen.

Succes met je ks en het herstel er van.

5. Belle

Belle Fanatiek lid

Nov 7, 2005
    1,380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Ze wonen niet bepaald om de hoek... Vandaar dat ik bedacht had dat ze dat wel effe konden doen als ik toch in het ziekenhuis lag. Dan zitten ze namelijk in ons huis tussen de bezoekjes door.

Affijn... Laat ik nog maar effe een wasje in de droger gooien. :D

6. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    1,715
    2
    0
    Amsterdam
    Haha, ja ik ben ook niet de meest ijverige vrouw wat dat betreft. Ik houd alles wel netjes en zorg dat het er in huis behoorlijk uitziet maar schoonmaken is helaas niet mijn hobby.
    Ik betrap mezelf ook heel vaak op nesteldrang. Uit het niets krijg ik dan een enorme behoefte om opeens alle hoekjes en gaatjes te boenen en te soppen. Of bepaalde klusjes die ik vaak uitstel daar stort ik mezelf dan volop in waar dan veel buk en knielwerk aan te pas kom. Dan denk ik wel, jeetje je zou een beetje rustiger aan moeten doen. Maar dat zijn dan inderdaad toch de hormonen die de overhand nemen.

Spannend trouwens dat je vrijdag wordt ingeleid. Alvast heel veel sterkte en succes toegwenst!

Grt Vanilia

7. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    I wish...

Mijn nesteldrang uit zich tot nu toe slechts in zaken die te maken hebben met de kleine die eraan zit te komen en het niet meer het huis uit willen. Om daar vervolgens geen zak uit te voeren aan het huishouden. En nu is de hulp ook nog op vakantie, zucht....

Maar ik hou hoop ende moed! :D

8. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    O trouwens, de DRANG om het allemaal te doen is er wel, kan me alleen niet zetten tot de daadwerkelijke uitvoering....

9. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,422
    447
    83
    Limburg
    Ik heb het nu een beetje. Ben meer opgeruimd als anders. Zorg idd ook altijd dat het niet echt een troep is maar nu is het netter, doe bv nu elke dag de kamer, een beetje troep op tafel moet gelijk weer weg. Ook boven moet het netter zijn als normaal. Gelukkig nog niet echt heel erg maar wil het wel netter als normaal hebben. Houdt het nu beter bij, maar misschien komt dat ook omdat ik meer tijd heb nu omdat ik nu verlof heb en normaal 38 uur werk.

10. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

hier hetzelfde. ik schaam me dood voor de kraamhulp straks...

11. Kanellie

Kanellie Actief lid

Jun 30, 2008
    487
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Gaanderen
    Ik dacht dat ik er geen last van had maar vond het vandaag toch weer even nodig om met zware kleden (die ik een tijdje terug op had geborgen omdat ik me irriteerde aan de hoeveelheid haren van de katten die erop lagen) te gaan lopen trekken en ze vervolgens weer in de huiskamer te leggen omdat ik dat toch wel "gezellig" vind lijken :D haha vertelde dat net tegen mijn moeder en die zei: Geen last van nesteldrang heh?! Had er nog niet bij stilgestaan maar misschien begint het dan nu toch wel te kriebelen bij mij... ben er overigens wel gelijk voor gestraft want ik ben nu weer hartstikke moe en ga dus zo ook maar weer even slapen ;) voel me net zo'n luie donder af en toe :p

Liefs Nelleke

12. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

Dec 29, 2008
    1,497
    0
    0
    noord-holland
    ik ben ook zo een geweldige huisvrouw, zo een die een werkster voor der kerst krijgt etc :D

De nesteldrang uit zich tot nu toe hier in opruimdwang...alles moet netjes opgeborgen zijn..,.. heb denk ik de hema leeggekocht mbt dozen. Alles moet netjes in dozen opgebrogen worden, met een labeltje etc. Betrapte me er zelfs op dat ik een doosje heb met *kerst* en daarin zit dan.... ja je raadt het al.. een doosje met kersrkaarten.:( Don't know what I was thinking.
    De rest van de nesteldrang ( schoonmaakdrang) is aan mij voorbij gegaan, muv de spullen voor de baby, die moeten gewassen gestreken geschreven en in orde zijn:)

13. Nathalie01

Nathalie01 Actief lid

Dec 7, 2008
    419
    0
    0
    Heb al 8 maanden last van nesteldrang !
    Mischien omdat ik een kerel heb die zelf geen ene moer doet.. 8)
    Ik stofzuig iedere dag , we hebben 2 honden en die verharen nogal.
    Doe de was iedere dag ,en haal overal een soppie langs..

Ben een extreem geval hoor als ik andere moet geloven.. :D

14. Vlinder78

Vlinder78 Bekend lid

Nov 13, 2006
    514
    0
    0
    lerares
    Bovenkarspel
    Heb net met BI mijn keuken staan te soppen....blikken voor beschuit en ontbijtkoek gekocht, want ergerde me ineens aan de kast en alles wat erin stond........babykleertjes in de kast gelegd.....beddengoed opnieuw gewassen en vind eigenlijk dat ik nog even moet stofzuigen en dweilen.................

Maar...m'n schoonzusje kwam net om de kleine van 16 maanden te halen, zodat ik kan slapen, dus ga dat nu maar even doen........of zal ik toch eerst even dweilen..........

15. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

ik heb het opgegeven....... ik doe wat ik kan, en leg me bij de rest neer de grote dingen zijn gedaan, alles lijkt sneller vies te worden dan kan worden schoongemaakt zucht.... en heb er maar weer een dosis zelfspot bij genomen ik lach er maar om (als een bolle boerin met kiespijn)

16. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Hahaha, heel herkenbaar.. :D Heb 't nu nog niet echt, maar bij mijn vorige zwangerschap heb ik ook met 39 wk nog de gordijnen gewassen, bovenop alle kasten gepoetst, de auto van binnen en buiten schoongemaakt (terwijl ik dat de 3 jaar ervoor nooit gedaan had). En nog meer van die rare dingen.. :D

Als alles me niet zeer zou doen na een klein klusje zou ik nu denk ik ook veel meer doen.. ;)

17. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Oh als ik iets zou mogen doen in het huishouden wist ik het wel!
    Dan ging ik de keukenkastjes uitsoppen en de ramen en gordijnen wassen. En natuurlijk het wekelijkse ritueel: Stoffen, stofzuigen, wc, badkamer en dweilen.
    Maar helaas, ik moet rust houden! :x
    En ik zit me nu al een paar dagen te irriteren aan de stof boven...

18. merakli

merakli Fanatiek lid

Jan 21, 2009
    1,214
    0
    36
    Erg is dat het Jusi :( maar je moet rust nemen, nog een paar weken :)

19. Kanellie

Kanellie Actief lid

Jun 30, 2008
    487
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Gaanderen
    @ Jusi: Lijkt me erg vervelend als je rust moet houden en je je ook nog eens irriteerd aan het stof e.d. mja je hoeft gelukkig niet lang meer al lijkt het wel zo ;) sterkte meid!!!

Liefs Nelleke

20. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Wordt er gek van! Elk klein stofje wordt meegenomen. En morgen liggen er weer 100.
    Gelukkig heb ik een vriend die gaat stofzuigen en dweilen, maar dingen zoals de wc's schoonmmaken enz moet ik toch echt zelf doen.
    Heb nu ff pauze, was net bezig met alle keukenkastjes poetsen en opruimen.
    Ben altijd wel erg netjes, maar dan (blijkt nu :x) alleen voor het oog, achter de deurtjes is het een zooitje.

Maar heb sinds afgelopen maandag heerlijk verlof dus kan me helemaal uitleven.

Zou als ik jou was toch rustiger aan doen. Als je morgen een ks krijgt kan je lichaam wel even alle energie gebruiken.

Veel succes morgen en geniet van jullie kleintje!!

Share This Page