Hoe Losec tablet geven aan baby van bijna 4,5 maand

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Silke87, Jan 31, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Silke87

Silke87 Actief lid

Jan 19, 2011
    258
    0
    0
    Hallo,

Vandaag bij de KA geweest en die heeft ons Losec 20 mg tabletjes voorgeschreven voor de verborgen reflux. Nu zei hij dat we dit in water moesten oplossen en dan met een spuitje moesten geven. Maar nu las ik dat je 1mg mag geven voor 1kg lichaamsgewicht klopt dit?

En hoe kan ik dan het beste oplossen, tabletje in spuitje doen beetje water erbij en laten oplossen??

Hopelijk kan iemand mij helpen!!

2. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

Jul 23, 2009
    1,037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Mijn dochter krijgt. Het ook t is rot spul dat oplossen in water het beste in een bakje en dan opzuigen met een spuitje, je moet het spuitje blijven schudden anders zakt het pieder naar anderen en krijg je het. Er bijna niet uit.

Wat de dosis betreft, wat de ka voorschrijft is goed mijn dochter is 7 weken en krijgt de helft van wat Jou kindje krijgt. Ze weegt nu net 3.5 kilo

3. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

Nov 8, 2009
    4,023
    10
    38
    Female
    Somewhere
    Wij deden het pilletje in het spuitje, en dan lauw water opzuigen, goed schudden en geven. Werkt prima, af en toe even wat herhalen met nieuw water tot alles eruit is.

4. Silke87

Silke87 Actief lid

Jan 19, 2011
    258
    0
    0
    Bedankt voor jullie reactie´s, dan gaan we het zo eens proberen.

Kan ik de tablet ook door midden breken en dan smorgens een helft geven en dan savonds nog een??

5. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

Nov 8, 2009
    4,023
    10
    38
    Female
    Somewhere
    Dat deden wij wel. We gaven sochtends een halve, smiddags een halve en savonds een halve. Toen we gingen afbouwen wat het alleen sochtends en savonds. En daarna alleen sochtends.

Share This Page