waar zit een baby in, in de buik?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sunlight, 18 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    hoi meiden,

ik weet niet zo goed waar ik de vraag moet plaatsen dus doe het hier maar.

ik heb waarschijnlijk een hele domme vraag:)

maar als je baby ter wereld komt dan volgt de placenta.
    hier heeft het kindje toch in gezeten in je buik?
    maar hoe kan een placenta nou voor of achter liggen?
    de placenta is toch de zak waar de kleine inzit:(

ik snap er niets van wie kan mij helpen?

liefs

2. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Hoi Sunlight,

De bay ligt niet in de placenta, maar juist samen met de placenta in een soort vlies/zak waar al het vruchtwater inzit. Waarschijnlijk kun je in boeken over zwangerschap heel mooie afbeeldingen daarvan vinden. Of op internet via google.
    Je had op youtube een serie 'In the womb' die ging over hoe baby's groeien in de buik enzo. Misschien als je dat intypt bij youtube dat je die filmpjes nog kunt zien.

Maar anders hebben anderen misschien nog tips

3. fafa

fafa Niet meer actief

nee, je kindje zit niet ín de placenta. :)

hij zit in een soort met water gevulde zak (de vliezen) in je baarmoeder. Hij zit via de navelstreng vast aan de placenta, een orgaan dat een soort doorgeefluik is tussen je baarmoederwand en je kindje.

4. Rowenavb

Rowenavb Actief lid

21 mei 2008
    490
    0
    16
    Flevoland
    Hee meid!

Ik kan het wel helemaal uit gaan leggen maar dit is wel een handige site! Misschien dat je het dan beter snapt?
    De placenta - Medic Info

5. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    he meiden bedankt.

ja ik zie hele leuke fotos op google. maar wat is die vlies/zak dan?
    en laten ze die zien na de geboorte? want ik heb een zak gezien gevuld met bloedproppen zeg maar. wat was dat dan?

6. Foxter

Foxter Niet meer actief

Bij mij kon je hem heel mooi zien na de geboorte, (nou ja mooi, je moet er van houden, mn man werd helemaal wit om zijn neus haha) er zaten geen bloedproppen in. Ik vond de placenta wel een beetje "vies" om te zien.

7. essie23

essie23 Actief lid

15 feb 2008
    148
    0
    0
    postbezorgster
    Heerenveen
    he sunlight.

in de vlies/zak leeft je kindje in in het vruchtwater. de placenta geeft de voeding af via de navelstreng.
    Als de placenta voor ligt betekend het dat je, je kindje minder voelt schoppen dan dat ie achter in de baarmoeder ligt

ik heb de nageboorte zo als ze het noemen op de foto zelf heb ik het niet bewust mee gemaakt dat ze het hebben laten zien.
    was druk bezig met mijn zoontje te bewonderen.

8. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ja idd ik was dus ook bezig ons zoontje te bewonderen.
    en ze hebben mij ook gevraagd of ze ee foto moesten nemen ik heb blijkbaar nee gezegd maar had dit wel heel erg graag op foto willen hebben. maar heb de vraag niet eens gehoord dus ze hadden het zowiezo op foto moete zetten. ik was net bevallen dus had mijn hoofd en gedachten wel ergens anders.

oke dus de vlies/zak komt er uit en daaraan vast zit de placenta? en de navelstreng die aan de baby vast zit?

9. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ik dacht dat dat de placenta was. maar dat is gewoon een vlies dus met de placenta eraan vast nou ik geloof dat ik het eindelijk begin te snappen haha

ik herken de plaatjes wel maar ik wilde de benaming weten van dat alles wat er om de kleine baby zit. het is dus niet meer dan een vlies/zak haha

liefs

10. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Info:

11. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

hier een foto van de placenta met vlies bij mijn dochter.

hier kun je heel duidelijk zien waar dochterlief in gezeten heeft ;)

de placenta zorgt eigenlijk voor de voedingsstoffen, deze is verbonden met de navelstreng en de navelstreng weer met het kindje,

Deel Deze Pagina