Hallo dames, Mijn kleine meid ligt regelmatig ondersteboven in het ledikant en vaak met het laken over der hoofdje, is best eng als ik haar zo aantref. Is een slaapzak een optie?En laten jullie je kindjes dan ook nog met een dekentje of alleen een slaapzak? Ook draait ze vaak dwars en trapt dan met haar benen tegen de spijlen aan, heeft iemand hier een oplossing voor? Maakt best wel lawaai en aangezien ze bij mij op de slaapkamer ligt is dat niet zo fijn Alvast bedankt!
een slaapzak is dan inderdaad de oplossing. Fae ligt al vanaf haar 2,5 maand niet meer onder dekens! Alleen toen het extreem koud was in de winter, kreeg ze er nog een dekentje bij. Maar nu ligt ze alleen met slaapzak. Het gaat het draaien niet tegen, maar het trappen wel redelijk.
Hoi, Die van ons ligt in een slaapzak, maar draait nog steeds zijn hele bed door. Hier helpt het dus niet.
Hier ook precies het zelfde. Maar inclusief slaapzak gaat ze nog steeds heel d'r bedje door Ondersteboven, op de buik, dwars in bed. Ook trapt gewoon het lakentje af. Overdag alleen in de slaapzak, 's nachts met lakentje over.
slaapzak helpt er niet tegen dat je kindje niet meer het hele bed door rolt, maar voorkomt wel dat zij het koud krijgt, Hier dus een slaapzak. En ik heb eens bij babywalz hoofdbescherming gekocht voor in de ledikant die je langs de spijlen bevestigd. Dat zou geluiddemmend kunnen werken. Hier helpt het in elk geval dat de beentjes niet tussen de spijlen vast zit.
Je kan wel een slaapzak aantrekken dan hoef je in principe geen dekentje meer eroverheen. O. draaide ook heel veel en dan was ik bang dat hij met zijn hoofdje onder de dekentje zou komen. Hij krijgt nu alleen een slaapzakje aan.
Hier ook een slaapzak, omdat de dame het hele bed doordraait... het helpt dus niet tegen het draaien, (heeft een week of 2 wel geholpen, toen had ze door hoe het MET slaapzak moest). Met slaapzak hielp het ook een tijdje tegen benen-door-de-spijlen, maar inmiddels gaan die met slaapzak en al tussen de spijlen door, (dan heeft ze dus een precies passende slaapzak, en steken de beentjes nog tussen verschillende spijlen door). Maar goed, geen dekentjes meer hier, niet nu in de zomer iig. Van de winter kijken we wel weer verder... dan zullen we wel aan de dikke slaapzak met mouwen gaan, denk ik.
die van mij trof ik deze week ook al schuin in bed aan met haar lakentje half over d'r hoofd, moest er bijna van janken.. vind een slaapzak best eng, ze is nog zo klein en ben bang dat ze er in zakt.. groetjes!
Ik gebruik de slaapzak ook alleen maar om te voorkomen dat ze het koud krijgt. Het lakentje ligt er meer voor de show. Yelena ligt ook altijd heel typisch in bed.
Ik weet niet welke maat je zoontje aandoed? Denk 56 ? Je hebt slaapzakjes in die maat en dan zakken ze er niet doorheen hoor. Je moet altijd wel ff kijken of het wel goed is idd en geen kans hebt om door te zakken. Ook de mouwen moet je goed kijken.
Bij de Hema hebben ze slaapzakjes in een klein maatje. Die zitten ook niet ruim bij de nek en armen. Die van Hans Textiel bijv. weer wel, daarvan naai ik altijd een stukje dicht bij de hals.
Ons dochtertje slaapt nu ook al met slaapzakje. Ze heeft last van haar buik en trapt daardoor de dekentjes weg. @ Moontje2008, de Hema verkoopt idd kleine slaapzakjes, maat 50-62. Ons meisje draagt maat 50. De slaapzakjes heb ik bij de mouwen iets dicht genaaid en aan de onderkant omgespeld met luierspelden, nu passen ze uitstekend. Van Prénatal een slaapzakje in maat 60 cm., zelfde verhaal.
hallo, onze kleine meid hebben we ook in een slaapzak, zij lach ook vaak onderstevoren s morgens in haar bedje we maken nu het onderste gedeelte van de slaapzak een klein beetje vast aan het voeteneinde helpt wel, ze merkt er niks van groetjes van Anna
of haal bij een naaiwinkeltje een apparaatje om drukkopen mee ergens in te zetten. ideaal om armsgaten -tijdelijk- kleiner te maken! hier trouwens hema-slaapzakjes en die van GroBag (duurrr....), ivm. kleine halsopening van die soorten. prénatal vind ik om die reden 3xniks...
Als je een lekkere lange slaapzak neemt kan je die aan de onderkant onder het matras slaan. Bij de hals en de armen beetje dichtnaaien en je kindje blijft in iedergeval aan de onderkant van het bedje liggen. Op de buik draaien blijkt dan nog wel te lukken.
Wij hebben hier tot deze week een slaapzak gebruikt, maar vanaf dat ze een maand of 8 is helpt het niets meer. Ze gaat constant zitten en staan in bed en probeert uit bed te klimmen. Vanaf deze week ligt ze daarom vast in de safe T sleep , waarmee ze nog wel op haar rug/zij/buik kan draaien maar niet meer uit bed kan klimmen.
Onze zoon slaapt nu zeker alweer twee maande (misschien al langer) in zijn trappelzak. Overdag, maar ook 's avonds/nachts. Ook hij draait alle kanten op. Ook wij doen dit, omdat wij dan zeker weten dat hij het niet koud krijgt. Al maakte ik mij de laatste tijd meer zorgen om het feit, dat het zo vaak zo benauwd is. Hij heeft dus ook zijn eigen ventilator! Gewoon zak, dus en we zien later wel weer, hoe we het dan doen!
Sterre ligt al vanaf dag 2 in de slaapzak, in het begin nog met een dekentje (was -12 buiten) en na een maand alleen in de slaapzak.