Positief getest, maar negatief gevoel

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door san68, 20 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. san68

san68 Actief lid

27 feb 2007
    213
    0
    16
    Wie herkent dit?
    Ik had twee dagen symptomen vanaf mijn NOD. (opgezette buik, steken, gevoelige borsten) en omdat ik de vorige keer waarschijnlijk een mislukte innesteling heb gehad durfde ik deze keer niet te testen.

Gisteravond zijn mijn symptomen verdwenen.
    Vanmorgen toch positief getest, maar ik voel me er niet fijn bij. Heb het gevoel dat het nu weer fout gaat. Wie herkent dit?

Ik voel me zo onzeker en weet niet wat ik doen moet.

2. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Lieve San,

ik herken je gevoel goed. Na 2 miskramen kon ik de derde keer absoluut niet blij zijn en had ik vanaf dag 1 een negatief gevoel. Achteraf bleek dat vooral de angst te zijn (en geen voorspellende gave...) want alles was ok!
    Er is nu niemand die je kan overtuigen, je zult geduld moeten hebben en moeten afwachten totdat je de eerste echo krijgt, en dan nog zul je misschien verbaasd staan als alles goed blijkt. Ik heb na een paar echo's nog steeds geroepen: 'huh? ik ben echt zwanger!'. Ik gun jou dezelfde verbazing en uiteindelijk rust en veel genieten...

succes
    Amber

3. san68

san68 Actief lid

27 feb 2007
    213
    0
    16
    Hallo Amber,

Bedankt voor je lieve berichtje, ik hoop dat het bij mij ook zo gaat ...

4. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Ik denk ook dat het eerder angst is dan een voorspellende gave! In het begin (truwens later ook) zijn de symptomen/kwaaltjes met de dag verschillend.
    Maak je niet te druk, met dat geanalyseer help je jezelf niet. Als het mis is, is dat zo maar kun je niet voorkomen of beinvloeden. Probeer het dus positief te zien!

5. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Hallo San,

Ik wil me aansluiten bij de andere dames... je gevoel klopt niet altijd. Toen ik zwanger was van Sterre (overleden na 24 weken zwangerschap, trisomie 18 ofwel Edwards Syndroom) had ik juist een heel sterk positief gevoel. Het zou een Kreeftje worden van sterrebeeld, net als mijn moeder, en ik voelde het zo sterk: déze is goed, déze is gezond! Mijn gevoel was zo uitgesproken dat ik zelfs geen nekplooimeting wilde: bang voor de vruchtwaterpunctie (en kans op MK als gevolg daarven) als er een twijfelachtige uitslag uit de nekplooimeting zou komen.
    Uiteindelijk was mijn meisje vanaf het begin dus al ziek en had zij geen levenskansen. Dus je gevoel kan je gewoon bedriegen, zowel een positief gevoel als een negatief gevoel.
    Ik schrijf mijn verhaal echt niet op om jullie bang te maken: trisomie 18 komt maar zeer weinig voor: 1 op de 4000 zwangerschappen. Ik bedoel alleen te zeggen: je gevoel hoeft niet te kloppen.
    Wacht rustig af en probeer te genieten. Over een paar weekjes heb je meer zekerheid.

6. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Zo had ik het ook kunnen zeggen!

7. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ik herken je gevoel niet, maar leef wel met je mee. Veel succes en hopen op een goede zwangerschap dit keer.

Liefs Juud

8. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Hoe dan ook wat jeook voelt je kunt er niets aan veranderen alles ligt al vast denk ik, of het goed gaat / fout gaat! Dus idd keep the fait!

Succes

9. san68

san68 Actief lid

27 feb 2007
    213
    0
    16
    Hoi,
    Wat erg voor je dat je dit mee hebt moeten maken.
    San

Deel Deze Pagina