Steunkousen in die hitte pfff

Discussion in 'Zwangerschap' started by Vlinder84, May 8, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Hoihoi,

2,5 jaar geleden heb ik trombose gehad, in beide benen en sindsdien draag ik ubersexy steunkousen! En net toen ik zonder door het leven mocht, raakte ik zwanger :) Dus zit nu weer aan die krengen vast. In de winter is het geen probleem, wel lekker warm! Maar nu, in deze hitte... Mijn benen zitten onder de uitslag, vooral bij het rubberen randje. Daar ga ik dan zweten en 's avonds zijn mijn benen helemaal dik en rood. Iemand een tip hiertegen? Want heb nu de neiging om ze uit te laten, maar da's niet handig nu (spuit ook fraxiparine).

Liefs Vlinder

2. cira

cira Fanatiek lid

Mar 7, 2007
    2,884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Nee geen tip ik heb die sexy kousen ook alleen dan voor spataderen en vochtbenen. Maar ik laat ze nu echt uit want ik krijg met kousen meer last als zonder.

Wat ik weleens heb gehoord is talkpoeder of mentholpoeder op je been doen voordat je de kous aantrekt.

succes!

3. poohbeer26

poohbeer26 Fanatiek lid

Feb 17, 2007
    1,055
    0
    36
    In de boom
    Je kan je kousen omdraaien, dan heb je geen last van die rubberen rand.
    Je mag niets op je benen smeren voor je je steunkousen aan doet. Dan wordt nl het elastiek in de kousen aangetast waardoor het effect minder wordt.

4. Noatje

Noatje Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    3,488
    0
    36
    N-BR
    Talkpoeder mag je wel gebruiken, dit gebruike we in de zorg ook, neemt vocht op dus minder kans op vlekken-jeuk want dat komt toch ook vaak door t vocht/zweet

5. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ja, je mag idd niks op je benen smeren, dat zou het ook alleen maar meer irriteren. Talkpoeder is wel een idee ja! De kousen omdraaien kan niet, want daar is de stof aan de buitenkant te stug voor en dat zit ook niet lekker (en volgens mij doet ie dan z'n werk ook niet goed aangezien de drukpunten naar behoefte worden aangepast bij trombosebenen).

6. poohbeer26

poohbeer26 Fanatiek lid

Feb 17, 2007
    1,055
    0
    36
    In de boom
    Wij moesten ze bij sommige bewoners op advies van de arts omdraaien.
    En dan doet ie gewoon nog zijn werk.
    En anders een dunnen kous onder de steunkous. Hebben we ook moeten doen.

Share This Page