ik hoop dat jullie wijze raad voor me hebben ik ben telkens hondsberoerd..maar dan nog net niet zo beroerd dat je dan moet spugen. dus ik loop de hele dag er tegen aan te hikken. maandag maar thuis gebleven van het werk want ik was zo beroerd. dinsdag heb ik s ochtends alles eruit lopen spugen. vervolgens naar het werk te gaan. daar eet ik elke keer een beschuitje met boter en suiker..en het ging gister echt heel goed. elke keer als ik me iets beroerd voelde omdat mn maag leeg was dan at ik weer een beschuitje. maar vandaag was het weer mis. ik eet alleen maar beschuitjes met suiker..en ik ben weer zo beroerd. maar vooruit..ik heb het opgelost..ik heb een goed plak brood gesmeerd die (heel goed kauwend!!!!) naar binnen gewerkt..en een heel glas water in 1keer opgedronken..nou binnen 5 minuten kwam het mn mond en neus tegelijk uit ..maarja nu ben ik het kwijt en gaat het wel weer. maar dit kan ik toch niet elke dag gaan doen?? wat iemand hoe ik hier het beste mee om kan gaan?? of wat ik het beste kan doen?? ik kan geen fruit eten want ik hou niets in mn maag alleen beschuit met suiker...daar heeft mn kindje toch niet genoeg aan??? ik maak me wel een beetje zorgen. ik heb gehoord dat er pillen voor zijn, maar ik wil geen pillen slikken ik heb nog 7maanden te gaan!! nee dat liever niet. heb van iemand anders gehoord die alles moest overgeven die ook die pillen had gekregen, maar die zei tegen mij dat het de misselijkheid niet wegneemt, maar dat je dan niet meer over hoeft te geven. maar ik wil juist overgeven want dan ben ik niet meer beroerd!! pffff ik weet het ook niet meer hoor.
kleine beetjes eten. alleen waar je trek in hebt. 's ochtends in bed voordat je opstaat een crackertje eten zodat je iets in je maag hebt. zorgen dat er altijd iets in je maag zit dus regelmatig kleine hapjes eten. - kleine slokjes coca cola helpt vaak goed tegen misselijkheid. wordt ook gebruikt voor mensen die bijv. misselijk zijn door chemo. - seabands willen bij sommigen nog wel eens helpen. dit zijn arm- bandjes die op een bepaald punt op je pols drukken wat zou helpen tegen oa wagen en zee ziekte - vanillevla ik heb wel pillen gekregen van de HA omdat ik op een gegeven moment niets meer kon van de misselijkheid en te weinig binnen kreeg. die pillen hielpen super en de misselijkheid was weg. i.i.g. voor 90%. ik kon weer normaal functioneren. die pillen stoppen vaak ook de misselijkheid. zijn pillen die gebruikt worden bij zwangeren, mensen met chemo en of die na een operatie misselijk zijn. bij de ene helpen ze wel en bij de andere niet. soms werkt het middel van een ander merk dan wel. of zetpillen. maar je moet die pillen echt regelmatig innemen om ze goed te laten werken en het duurt vaak een paar dagen voordat het goed in je bloed zit. die pillen zijn 100 % veilig voor je kindje en je hoeft er maar 2-3-4 per dag. ik vond het echt een verademing. en wie zegt dat je het tot het einde in moet nemen??? ik heb ze tot een week of 14 in genomen en toen kon ik stoppen. het zijn vaak de eerste 12 weken dat je misselijk bent. en dan nog had ik persoonlijk liever de hele zwangerschap die pillen geslikt dan tot het eind kotsmisselijk zijn hoor. wat een zwangerschap duurt lang maar dan helemaal.
hm wat jij hebt had ik bij mijn eerste zwangerschap ook!! Ik heb met de verloskundige afsproken dat ik soms een beetje cola mog drinken omdat hier mijn misselijkheid van weg ging. Maar meis dit hoeft niet nog 7 maanden te duren he. Meestal als de placenta het overneemt voel jij je een stuk beter. Dit heeft te maken met de dooierzak die de extra hormonen afgeeft waar jij ziek van wordt. Dus hopelijk nog een paar weekjes meis en dan voel je je wat beter...!!
dank jullie wel voor de fijne reactie's..heb gister gelijk een pak vanille vla gekocht Ik kijk het nog heel even aan, maandag middag krijg ik de 2e echo, dus dan kan ik gelijk even overleggen met de vk. als het volgende week nog zo is zal ik toch maar even na de dokter toe moeten denk ik.
De pillen zijn niet schadelijk voor je kindje en het is niet gezegd dat je ze zeven maanden moet slikken. Na maand drie is de misselijkheid bij de meesten wel over. Ik heb de pillen zelf ook geslikt. Spuugde werkelijk waar alles uit, was tien kilo kwijt en kon niet meer voor mn kids zorgen. Heb verschillende medicijnen gehad, primperan was uiteindelijk het enige dat werkte! Sterkte hoor, misselijk zijn is echt vreselijk!
Wat vreselijk zeg, ik heb er geen ervaring mee (wel misselijk, maar kon op zich gewoon eten, hoefde niet te spugen). Qua gezondheid hoef je je nu nog geen zorgen te maken, een baby kan een tijd teren op jouw reserves. Met een beetje geluk verdwijnt het na 11/12/13 weken. Mocht het aanhouden, dan zou ik overleggen met je VK en huisarts. Ik zou niet nu al aan pillen gaan denken, alleen als het dus na die eerste 3 maanden nog niet over is.
Ik ben nu 7 weken zwanger en ik heb ook extreem last van misselijkheid. Ik word er helemaal gek van. Moet ook steeds kokhalzen van bepaalde luchtjes als koffie, deo, luchtjes van eten enz. Vooral op mijn werk erg vervelend, want ik wil ook dat nog niemand weet dat ik zwanger ben. Van mijn moeder heb ik nu Preggie Pops gekregen. Preggie Pops Dit zijn loly's die helpen tegen misselijkheid bij zwangere vrouwen. Ik heb het nu een week uitgeprobeerd en het helpt. Met 1 loly doe ik een hele dag. Als ik mij misselijk begin te voelen, doe ik de loly even in mijn mond en gaat de ergste misselijkheid weg. Vooral met auto rijden heb ik erg veel last van misselijkheid en dan ben ik erg blij met de loly's. het klinkt een beetje raar, maar het werkt. Het is geen wonder middel (de loly's werken maar tijdelijk) maar voor de momenten van de ergste misselijkheid is het een uitkomst. Liefs Karin
Medicijnen......mijn dinnie heeft dat met alle twee de zwangerscahppen gehad....en twee hele gezonde kinderen gekregen, ze zijn niet schadelijk inderdaad. Doen hoor want het maakt er alles wat dragelijker door.
Oja heb ook gehoord dat je die armbandjes tegen reisziekte kunt proberen, zie hier: Sea Band Buysen de Gezondheidswinkel: de originele Sea-Band armband tegen reisziekte en misselijkheid
Van die medicijnen weet je nooit zeker of het schadelijk is, misschien is er op het eerste gezicht geen lichamelijke afwijking, maar komen later alsnog gedragsproblemen of psychische afwijkingen aan het licht. Ik zou daar zo lang mogelijk mee wachten, alleen als het echt niet anders kan.
Dit lijkt me niet het geval. Er zijn maar een klein aantal medicijnen die je als zwangere mag hebben tegen misselijkheid. Van deze medicijnen is onderzocht dat ze niet schadelijk zijn voor het kind en je ze dus gewoon mag slikken tijdens de zwangerschap. Je kunt ze ook alleen via de huisarts krijgen... Misschien zijn de lolly's en het reisarmbandje van de Etos nog een idee, bij mij hielp het totaal niet...hier ook nog gember thee geprobeerd had ook geen nut. Was blij dat ik met twaalf weken iets kreeg dat tegen de misselijkheid hielp. Heb deze tot ongeveer week 25 moeten slikken...en ik geloof niet dat dit slecht was voor onze beeb!!
Ik herken jou verhaal helemaal Karin.. Ik ben nu 8/9 weken zwanger en ook zó misselijk. Auto rijden is een drama.. En als het dan toch moet, rijd ik zelf het liefste. Heel fijn om wat tips hier tegen te komen.. Ga gelijk een beetje cola nemen!
Herken je verhaal wel een beetje. Ben van een week of 5 tot 12 heel erg misselijk geweest maar niet spugen. Vanaf 12 wk wel spugen en heeft helaas de hele zwangerschap aangehouden. Op eind ging het wel iets beter. Nu heb ik op advies van acupuncturist druppels van alkaline. als je op google zoekt kan je er meer over vinden.
het gaat al wel iets beter met me. de ene dag ben ik soms zo ontzettend beroerd, en de andere dag voel ik me ook wel misselijk, maar daar kan ik wel gewoon lekker mn ding bij doen. en wat dachten jullie van het zonnetje..ik heb mn vest aan getrokken en ben lekker in de zon gaan zitten vorige week. nou dat doet een mens echt goed!!! heeeeeerlijk is dat zeg!! en collega van me zei: alles waar je zin in hebt moet je gaan eten. en ik had s middags zo'n zin in een ham kaas croissantje, ik na de winkel, en heel rustig in de zon mn croissantje opgegeten. en lekker dat dat was!!!! het is er nog in gebleven ook. Die tip van vannille vla is trouwens een goeie, het helpt bij mij niet echt tegen de misselijkheid, maar het is wel lekker om even wat vla tussendoor te eten. Maar ik moet vanmiddag weer na de vk voor echo!!! vind het loei spannend!! en dan wil ik gelijk even overleggen over dat eten. ik begin eerder af te vallen dan dat ik aankom zeg maar. eergister woog ik 59.9. normaal zit ik rond de 60.5 en 61. sinds ik getrouwd ben (2jaar terug) ben ik nog nooit onder de 60 gekomen!! maar gister ging ik me weer wegen en toen was het weer 60.5 nouja ik weet het ook niet meer. ik ga wel even overleggen. eerst maar eens hopen dan alles goed mag zijn vanmiddag.
ik denk dat in deze tijd de medicijnen + de bijwerkingen veel beter worden gecheckt, zeker naar aanleiding van het DES verhaal. Het is ieders eigen keuze om wel of geen medicijnen te gebruiken op advies van een arts... We hebben het over iets van veel jaren geleden, inmiddels is er wel het een en ander veranderd denk ik zo.... de medische wetenschap heeft niet stil gestaan.
ik ben vorige week zo ontzettend beroerd geweest..heb hele dagen lopen spugen en kon zelfs geen slokje water binnen houden. toen ben ik dus toch maar naar de dokter gegaan, en toen heb ik primperan gekregen (zetpillen). deze moesten de volgende ochtend gelijk aanslaan, anders moest ik naar het ziekenhuis voor infuus enzo. die zetpillen hebben bij mij echt heel goed geholpen, ik heb ze maar 4 dagen gebruikt 3x per dag. Ik hoop datik het nooit weer krijg, want mn hele keel en alles is nog kapot, ik ging zelf stukjes bloed overgeven, alles gaat gewoon kapot man van binnen, en dan zijn die zetpillen en geweldige uitkomst. en de dokter zei dat ze speciaal getest waren.