Ik heb een vraagje betreft die banners (die 'dingen' die zwangere dames bijhouden in hun handtekening?) Ik probeer dus ook zoiets aan te maken, maar ik heb een beetje ruzie met de datum. Ik geef alles netjes aan (eerste dag laatste menstruatie = 11 april geweest / ovulatie = 27 april). Volgens mijn eigen berekening is 11 april tot 13 mei toch echt 5 weken en 5 dagen. Waarom zegt het systeem dan steeds "4 weken en 2 dagen"? Dat je de eerste 2 weken "cadeau" krijgt weet ik, maar hoe zit dan dan met deze telling?
Omdat 27 april vandaag 2 weken en 2 dagen geleden is en daar tel je 2 weken bij op. Dus 4+2. Als je je ovulatie weet doet de eerste dag van de laatste menstruatie er niet meer toe.
Maar on beide gevallen kom ik op dezelfde datum uit. En die extra week? Moet ik dan dan wegdenken? Ondanks dat 11 april toch 5 weken geleden is...?
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt... Maar 11 april is pas as dinsdag 5 weken geleden en er zit meer dan 14 dagen tussen 11 en 27 april dus dan kun je mijns inziens nooit op dezelfde datum uitkomen. Overigens moet je bij de banner die ik heb gewoon je uitgerekende datum gebruiken en verder niets. Als je eisprong (hoe heb je die vast gesteld?) echt op 27 april was ben je nu zeker weten 4+2.
Hier ook gewoon de uitgerekende datum invoeren en de rest klopt gewoon. Je weet toch pas precies je datum als je een termijnecho hebt gehad. Dus grote kans dat je alsnog een paar dagen voor of achteruit wordt gezet. Hoe weet je zo zeker dat je 27 april je eisprong hebt gehad? Het kan ook nog zo zijn de innesteling na bevruchting wat langer duurde dan normaal.. je weet het nooit helemaal zeker.
Zowel met ovulatietesten als duidelijk gevoeld. Heb nog 2 extra dagen door getest en toen werd de 2e streep duidelijk weer lichter.
Via ovulatietesten, heb t duidelijk gevoeld en heb nog extra door getest en 2e streep verdween toen weer.
Na je eisprong reken je er 2 weken bij op om op 4 weken te komen. Dus ben je nu 4 weken en 2 dagen en geen 5 weken... Als ik het goed reken is je uitgerekende datum dan 18 januari.
Dus 4,2, ondanks ik een cyclus van 31 dagen zou hebben, ik mijn ei niet na 14 dagen na mijn laatste ongesteldheid had. Dat klinkt zo niet kloppend. (Maar 't zal dan toch wel..)
Je moet rekenen vanaf je ovulatie, dan ben je zeg maar 2 weken 'zwanger'. Dus inderdaad ovulatie 27 april is nu 4 weken en 3 dagen zwanger.
Juist omdat je ei niet na 14 dagen was... Uitgaan van je 1e dag ongi klopt alleen als je cyclus van 28 dagen zou hebben met precies op de helft daarvan je ei. Als je je eisprong weet dan ben je op dat moment 2 weken 'zwanger' en vanaf daar tel je verder. 2 weken na je eisprong ben je dus 4 weken.
Hey wat leuk weer zwanger! Gefeliciteerd! Bij afwijkende cyclussen idd vanaf de ovulatie tellen. Ik had een cyclus van 41 dg bij de eerste. Zou wat zijn als ik vanaf dag 1 moest tellen