Draaipoging, ervaringen gezocht !

Discussion in 'Gezondheid' started by mirjam2112, Jun 9, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Ik ben misschien wat vroeg maar ik ben benieuwd naar ervaringen met draaipogingen, en eventueel stuitbevallingen?

Tot nu toe (34 weken en 3 dagen) ligt onze kleine nog lekker dwars.. letterlijk en figuurlijk :)

Nu gaan ze volgende week kijken of het nog steeds zo is, maar nu is mijn vraag, heeft zo'n draaipoging wel zin?
    Heb er tot nu toe nog niet veel positiefs over gehoord, alleen maar pijn en geen succes..

2. Puck70

Puck70 Bekend lid

Jan 6, 2008
    759
    0
    0
    Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar wel gehoord dat acupunctuur uitkomst kan bieden. Geen idee hoe ze een kindje daarmee kunnen draaien, maar het lijkt mij in ieder geval een stuk minder pijnlijk.
    Sterkte!

3. mirjam2112

Ja dat heb ik ook ergens gelezen maar eerlijk gezegd geloof ik daar niet in :(

4. Puck70

Puck70 Bekend lid

Jan 6, 2008
    759
    0
    0
    Ons meisje heeft tot twee weken geleden in een stuit gelegen en is toen uit zichzelf gedraaid. Anders had ik die acupunctuur denk ik toch geprobeerd, ik sta er zelf blanco tegenover, want ik heb helemaal geen ervaring met acupunctuur.
    Bij een collega van me hebben ze haar kindje trouwens wel gedraaid, en bij haar deed het bijna geen pijn. Al heeft ze zelf niet gekeken en haar vriend heeft op een gegeven moment zijn hoofd ook omgedraaid, omdat ze zo aan het duwen waren op haar buik.

Ligt je kindje trouwens in een stuit of dwars? Want ik heb begrepen dat als het dwars ligt en je sowieso niet natuurlijk kan bevallen...

5. mirjam2112

Vorige week nog helemaal dwars.. en ik lijk af en toe 'n voetje in m'n zij te voelen.. Lijkt me sterk als ze in stuit of goed ligt, toch?
    Maar als ze dwars ligt kunnen ze haar helemaal niet draaien dan begrijp ik ?

6. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

Apr 13, 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Ik hoorde laatst van een vriendin dat een collega van haar met stuit was opgenomen in het ziekenhuis voor keizersnede. Gyneacoloog wilde nog 1x checken of het kindje nog in stuit lag, was uit zichzelf gedraaid, een half uur voor de operatie. Konden ze weer naar huis :eek: Geen ervaringen met draaipogingen, maar blijkbaar kan het op het allerlaatste moment nog goed komen!

7. Puck70

Puck70 Bekend lid

Jan 6, 2008
    759
    0
    0
    Wat ik van andere meiden heb begrepen is dat het kindje dan vaak weer terugdraait. Maar misschien zijn er hier andere ervaringen?

8. Miss Sil

Miss Sil Fanatiek lid

Jan 19, 2008
    2,513
    0
    0
    Arnhem
    Hey Buddy,

als je een dwarsligging hebt kunnen ze wel draaien je kunt alleen nooit vaginaal bevallen dat bedoelt Puck70 volgens mij.

Bij mij hebben ze vandaag geprobeerd, maar ik heb een hele stevige huid en een man en vrouw hebben het met al hun kracht geprobeerd maar de beeb gaf niet mee. Nu moet ik dinsdag weer terug komen, gaan ze nog een keer proberen.
    Als het dan niet lukt moet ik al besloten hebben of ik een stuitbevalling wil of keizersnee.
    Ik ben er bijna 100% zeker van dat ik dan een keizersnee wil, omdat ik een stuitbevalling van mijn eerste kind echt niet aan durf.
    Ik baal verschrikkelijk dan hoor maar vind dat veiliger voor mijn kindje.
    wie weet draait hij eerder uit zichzelf of dinsdag met de draaipoging. Maar ik reken er niet meer op, want t is een teleurstelling.
    Wie weet floept jou beeb straks in de goede positie hoor, kzou als ik jou was toch nog een keer naar moxatherapie kijken op internet, want er zijn echt heel veel positieve reacties op, jij zit nog in de goede fase, ik was al te laat.

9. Marleen2109

Marleen2109 Niet meer actief

Hoi!

De ervaringen met het draaien lopen heel erg uiteen. De ene vind het meevallen en de ander vind het vreselijk. Tot de laatste hoor ik.
    Ik heb blauwe plekken op m'n buik gehad ervan en mijn schoonzusje is zelfs de nacht na de draaipoging bevallen (6 weken te vroeg). Ik had weinig vruchtwater en Thomas lag achteraf vast onder m'n ribben, je kunt je voorstellen dat dat niet zo lekker was tijdens de draaipoging. De gyn heeft heel erg pusht om een draaipoging te doen, maar mijn ervaring is dus nu dat je er zelf achter moet staan. En ik had er een slecht gevoel over, door de ervaring van m'n schoonzusje. Maar ja...als het wel lukt...Denk er goed over na. Ik hoop dat je nog wat positieve verhalen krijgt waarbij het wel gelukt is. Zodat je er wat meer over weet en zelf je keuze kunt maken.
    Als je weinig vruchtwater hebt, zoals ik toen, zou ik het je afraden. Bij mij is de KS me trouwens heel erg meegevallen, alleen het herstel duurt wat langer. Het litteken is amper te zien. Nu ben ik zwanger van de 2e en deze keer ligt de baby goed en mag ik (tot nu toe) op de normale manier bevallen. Succes!

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    met 35 wk lag alicia nog dwars en met de controle van van 37 wk lag ze ineend goed. moet je zeggen datik haar wel heb voelen draaien, het deed even pijn maar daarna was het z'n opluchting want met een dwarse baby in je buik heb je zowiezo meer pijn dan met een baby die goed ligt tenminste bij mijn.

als ze niet uit zich zelf was gedraait wilde ze een draaipoging doen maar daar zitten ook weer risico's aan vast dat ik dit zowiezo niet heb gedaan omdat ik een eng verhaal ken waarbij het niet goed afliep. ze zeggen uitzondering dat er iets gebeurd maar je zou net diegene zijn :(.

11. wendyfardo

wendyfardo Bekend lid

Jul 6, 2006
    737
    0
    16
    dedemsvaart
    hier een stuitbevalling gehad voor vragen mag je altijd pb-en

enne tis niet zo eng als het lijikt hoor ;):D

12. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

May 13, 2006
    1,554
    0
    0
    De draaipoging vond ik niet leuk, maar als het gelukt was, had het een operatie gescheeld, dus toch de moeite van het proberen waard.
    Onze kleine draaide vrijwel direkt weer terug. Nu ik hem begin te kennen (hij is net 1 jaar), begrijp ik het wel, hij lag daar in m'n buik en dacht ze kunnen allemaal de pot op, ik doe lekker zelf wat ik wil en dat is niet op m'n kop gaan staan, hihihi.
    Bij de 2e poging was ik een van de 4 dames bij wie ze het die ochtend deden en de enige bij wie het niet lukte.

Share This Page