Ben eindelijk ongesteld geworden vandaag, na 33 dagen wachten. Ik heb op 21 oktober eiwitachtige slijm gehad met iets bruins. Dat bruine was heel licht en slijm was wel heel rekbaar. Dat was waarschijnlijk eisprong? Maar hoe kom ik dan nu aan 33 cyclus? En hoe weet ik nou wanneer volgende eisprong 'ongeveer' is zodat ik kan gaan klussen? Alvast bedankt.
Dat kan toch heel goed,je zit er dan maar 2dagen naast en daarbij heb je niet alleen de dag van ovulatie rekbaar slijm maar ook al een paar dagen ervoor. Ik heb bijvoorbeeld nooit echt rekbaar slijm gehad en ben toch echt al 3x zwanger geraakt. Je volgende vructbare dagen zullen vallen tussen 25 en 29 november. Ik zou die week gewoon even om de dag klussen,altijd beter!
Je weet niet zeker of je dan ook daadwerkelijk meteen je eisprong had. Een vriendin van mij heeft altijd voor haar eisprong dat ze een soort klodder afscheiding verliest met iets bruins. Dat betekend voor haar dat ze dan vruchtbaar is en binnen enkele dagen een eisprong heeft. Waarschijnlijk was het bij jou ook dat je vanaf dan vruchtbaar bent en je ei 3 dagen later ofzo is gesprongen? Tel daar 14 dagen bij op en dan klopt het ongeveer wel toch?
Oh ja en ik zou 10 dagen na de eerste dag van je menstruatie beginnen met om de dag klussen, dan zit je eigenlijk altijd goed.
Ik heb kalender ervoor maar die rekent volgens mij niet het altijd juist. Want volgens berekening op 33 cyclus zou ik 25e oktober eisprong hebben. Zou dit mogelijk zijn als ik op 21e oktober dat slijm heb gehad? Heb ook alleen 21e dat gehad en toen niet meer was ook maar 1keer op die dag. Hij telt wel al vanaf 20e vruchtbare dagen tot 26e. En 25e als eisprong.
Ja dat zou heel goed kunnen. Dat slijm wat jij hebt verloren is waarschijnlijk de slijmprop die normaal je baarmoedermond afsluit. Voor je eisprong verlies je die zodat de zaadcellen hun weg kunnen vinden zeg maar. Dus volgens mij is het heel goed mogelijk dat je een paar dagen later je eispong hebt gehad. En zo'n kalender is leuk en handig, maar gaat uit van gemiddelden en niet precies van jou lichaam, die elke maand zomaar iets anders kan doen.
Ik hoop dat cyclus zo blijft, lichaam doet al gek genoeg. Zou dus eigenlijk moeten klussen direct na het slijmverlies? Of gewoon 10 dagen na ongesteldheid (die zal wel 4 a 5 dagen duren denk ik).
Ja iig klussen na het slijmverlies, maar omdat je ook niet weet of je dit elke keer gaat hebben en of je altijd regelmatig cyclus gaat hebben zou ik ongeveer 10 dagen na de eerste dag van mijn menstruatie beginnen met klussen. En dan niet elke dag, maar om de dag of heel in het begin om de 2 dagen. Op deze manier wordt het zaad goed ververst, en blijft het goed van kwaliteit met voldoende zwemmers. Als je elke dag klust, zitten er minder zwemmers in zeg maar. Rond je eisprong kan je eventueel nog wel extra klussen als je dara zin in hebt. Maar als je het om de dag doet zit iig goed. Aangezien zaadcellen wel tot 3 (en hele sterke zelfs 5) dagen kunnen overleven, (dus deze liggen dan al lekker klaar) en je ei wanneer hij gesprongen is zo'n 12 tot 24 uur leeft.