Dank jullie.. zo te horen kan er wel wat tijd tussen zitten dus . van eerste vage buikpijnen tot echte koliek aanval . het gaat dit weekend heel goed, af en toe wat vlagen pijn, maar niet misselijk meer . hopelijk blijft dat zo ..
Ik mag hopen dat je ook geen koliekaanval mag ervaren! Nog erger dan weeën!!! Met 20weken zwangerschap eerste aanval gehad. Schok me kapot. Je weet niet wat het is. Ik was als de dood voor mijn kindje. Snachts naar ziekenhuis geweest met echo enz en kindje was gezond. Na week uitslagen bleken galsteen. Tijdens zwangerschap willen ze niet opereren dus hopen op geen aanvallen meer. (dus zo min mogelijk vet eten enz om te voorkomen) Op 38.4 weken weer 2 dagen aanvallen af en aan. Op 38.6 begonnen met inleiden omdat het voor de kleine ook te veel werd. Op 39 weken een gezond meisje op de wereld gezet. 6dagen na bevalling enorme aanvallen... 7dagen na bevalling spoedoperatie. (vreselijk bij m'n baby weg getrokken te worden zo kort na geboorte) Galblaas verwijderd. Heeeerlijk gevoel. Ik merk alleen wel met bijv frituur wanner het vet te oud is. Ik weet inmiddels wel bij welke snackbar ik dus niet moet halen en waar wel Hopelijk kunnen ze je snel helpen!
Mijn vader is dat ook eens gevraagd toen hij in het zkh was. De veel te hoge leverwaardes bleken afkomstig te zijn van de diclofenac.
Mijn galblaas is er in augustus uitgehaald ivm galstenen. Nooit koliekpijn van gehad. Ja 1 keer maar ik lag toen in t ziekenhuis met een buitenbaarmoederlijke zwangerschap dus ik denk dat de koliekaanvallen daar vandaan kwamen. Je kan dus prima gewoon vage pijn hebben en toch galstenen hebben. Succes en sterkte ermee!
Vandaag echo gehad, geen galstenen gevonden .. Alleen zat er wat sludge ( te veel ingedikt gal) in mijn galblaas . Hij zei dat dit wel de klachten kon geven maar wordt dus niks mee gedaan Ben dus nog geen steek verder. Inmiddels al een maand aan het kwakkelen en gister ook nog koorts gekregen met verkoudheid en keelpijn. Gaat lekker zo