Hallo meiden, Nav de 3 vroege miskramen heb ik een uitgebreid bloedonderzoek gehad (o.a. stollingsfactoren). Vandaag de uitslag hiervan gekregen en er is niets uitgekomen, alles was helemaal goed. Vind het een beetje lastig, moet ik hier nu blij mee zijn? Iemand ervaring ermee en waarbij er ook niets uit kwam?
Wat verdrietig dat je dit ook mee moet maken. Ik ben deze week ook weer een kindje verloren. Wij krijgen een Chromosomenonderzoek en ik krijg een bloedonderzoek om te kijken of iets in mijn bloed het kindje afstoot ofzo. Ik weet niet precies hoe daar heet. Maar ik zal "blij" zijn als er niets uitkomt, want dan is het "domme pech" geweest en de kans dus groter dat het volgende keer wel goed verloopt. Als er uit komt dat er wat mis is dan heb je dus een "probleem". Wat vaak goed te behandelen is of een andere oplossing heeft maar dan ga je wel de mmm in. Sterkte.
Wij hebben alle bloedonderzoeken gehad die er zijn. En daar kwam niks uit...alles was goed. Maar na 4 vroege miskramen in half jaar tijd zijn wij nu 30+3 weken zwanger van een kleine meid! En ik ben 38 jaar! Hou moed!
Hi Willeke, Zelf geen ervaring met onderzoek. Zie aan de data van je miskramen dat je snel zwanger raakt. Hoe vervelend het ook is, je kunt het dan wel heel vaak proberen nog. Zoals de verloskundige van de week tegen ons zei bij de tweede miskraam: het gaat heus wel een keer goed hoor. Dat gaf mij wel hoop, misschien jou ook. Daarom deel ik het even Succes in ieder geval!
Na 3 MK (waarvan 2 MA's) rond de 6 a 7 weken heb ik ook bloedonderzoek laten doen. Tevens hebben mijn vriend en ik chromosomen onderzoek laten doen. Uit al deze onderzoeken is niks gekomen. Ook is na de MA's 2 x het vruchtje onderzocht. Hier kwam ook niks uit. Maar nog voordat ik de uitslagen van deze onderzoeken kreeg was ik weer zwanger. Ditmaal met een prachtig resultaat. Zoon is inmiddels bijna 1. Dus bij mij lijkt met op 3 x "domme pech". Sterkte!
Hoi Willeke, Hier zelfde verhaal, herhaalde miskramen (ook elke keer snel zwanger in ronde 1). Maanden er tussen zijn pauzes. Ook alle onderzoeken gehad en ook niks uit gekomen.. Wij gaan deze ronde toch nog een keertje door zonder pauze en we kunnen alleen hopen op t beste. Ik ken t gevoel en de angst.. Ik weet zelf ook niet hoeveel miskramen ik nog zou trekken. Ik heb een zoontje van bijna 2 jaar en voor hem heb ik nog nooit een miskraam gehad. Nu dus meerdere. Ik heb helaas geen mooi verhaal dus nog voor je en hou me ook vast aan de andere verhalen waarbij het alsnog goed is gekomen.
Bedankt voor jullie reacties allemaal! Helaas hier alleen niet snel zwanger, maar alleen mogelijk via icsi behandelingen. Maar wel na 3 verse tp's, 3 vroege miskramen. Zwanger worden lukt dus idd wel, nu nog blíjven. Shedevil, ja je hebt gelijk. Liever dit dan dat er wel wat uitkomt natuurlijk. Anders krijgen we dat er ook nog bij! Hennie, fijn dat het dus ook goed kan komen, ondanks dat je in een vrij kort tijdsbestek veel mk's hebt gehad. Dat geeft hoop!
Heb je al eens een hysteroscopie gehad? En gezien je probleem met zwanger worden en blijven kan ik je het boek id my body babyfriendly aanraden. Is de kliniek in Gent een optie voor je?
He Willeke! Lastig he! Je kent mijn verhaal al een beetje, maar ook hier alleen zwanger via ICSI en vervolgens miskramen. Bij ons kwam er wel wat uit de onderzoeken (bloedstollingsprobleem), en ik weet nog steeds niet hoe ik me er over voel. Mede ook, omdat alles kansen zijn.. en er geen garanties zijn. Behalve dan dat natuurlijk nu helemaal geen optie meer is (dat was het al niet echt, maar goed, voor het geval ik nog de hoop had een wonderkind te zijn.. ) Het blijft hoe dan ook lastig, en kan niet anders zeggen als hou hoop. Ik denk aan je!! Heel veel succes met stimuleren nu!!
Ik zou naar Gent gaan voor uitgebreider onderzoek. Als je met ICSI maar beperkte kansen krijgt zou ik het eerst zeker willen weten.
Mag ik misschien vragen waar er bij jullie zoal op geprikt is? Ik wil als de cryo tp niet lukt eigenlijk eerst uitgebreid bloedonderzoek doen. Ik heb vorig jaar zeker 2 vroege miskramen gehad met bijna 5 weken, maar misschien wel meer... De gynaecoloog wuift het van tafel. Maar ik blijf een onderbuikgevoel houden dat er iets niet klopt/dat er iets mis is. En dat is niet omdat ik negatief denk oid. Ik wil geen ivf pogingen verspillen, daarom tijdig onderzoek. Ik weet dat het genetisch onderzoek lang kan duren. Dus ik dacht als de andere onderzoeken goed zijn start ik gewoon met poging 2. Sowieso is genetisch onderzoek lastig omdat het alleen bij mezelf gedaan kan worden. Hopelijk lukt de cryo tp, maar heb er een hard hoofd in
De standaard onderzoeken na 2/3 miskramen zijn: Anticardiolipine antistoffen IgG en IgM Homocysteine Lupus anticoagulans Al dan niet aangevuld met (als je goed zeurt): Factor 2 Factor 5 Leiden Factor 8 TSH, T3 en T4 (je schildklier) Glucose nuchter en hba1c (je alvleesklier) En bij voorkeur het liefst ook nog: ANF (anti nucleaire antistoffen) MTHFR gen Maar deze testen doen ze in Nederland vrijwel nooit bij miskramen helaas.
Hier idd dit allemaal getest (behalve de laatste 2). Uitslagen duurde lang en vervolgens was de gyn enorm vrolijk 'alles is perfect hoor!!' Nou ja super, maar nu dan? De uitslagen gaven me geen rust, ik had liever gezien dat ze zouden zeggen 'oh dit is het hier heb je een pil en nu is alles goed' . Maar helaas, zo werkt het niet. Uiteindelijk ben ik wel weer zwanger geworden en dit loopt tot op heden perfect (bijna 30 weken).
Ja het is meer dat ik het wil uitsluiten. En niet voor noppes het heel circus nog paar keer mee moet. Paar weken terug ook een patiënte in de praktijk gehad. Probeerde al jaren tevergeefs zwanger te worden in NL. Is naar België gedaan. Onderzoeken gehad die ze in NL dus niet (standaard) doen en daar kwam dus iets uit. En als het goed is ze nu iets 8 weken zwanger of meer Ik ben nu volledig door mijn eigen risico heen dus liever nu al die dure testen. Dan volgend jaar.
Hier ook niks gekomen uit de onderzoeken. Zelfs laproscopie en hysteroscopie met biopten gehad. Alles helemaal goed. Toch 7x miskraam. Volgens de gyn dikke vette pech. Nu weer zwanger en hoop dat het nu eindelijk eens goed gaat.