verminderde vruchtwater

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door nazli21, 14 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    #1 nazli21, 14 sep 2016
    Laatst bewerkt: 14 sep 2016
    gisteren op controle geweest bij de gynaecoloog. en hij heeft metingen via de echo gedaan.

de gyn heeft wel lang gekeken naar de navelstreng, het hart ritme en de vruchtwater.

de vruchtwater was met 34 weken zw. 10 cm en gisteren met 38 weken zw. 7,8 cm.

Hij vroeg mij of ik vochtverlies had. ik heb wel verlies maar het ziet er uit als afscheiding en urineverlies. en ik moet van hem goed op de bewegingen letten. ik ga morgenochtend bellen naar het ziekenhuis of ik op controle kan komen voor een ctg en vruchtwater test.

De baby is wel goed geschat weegt 3700 gram

wat kunnen de oorzaken zijn dat de vruchwater minder wordt?

2. Jc31

Jc31 Actief lid

12 apr 2016
    117
    3
    18
    Volgens mij wordt aan het eind van de zwangerschap vruchtwater niet meer aangemaakt. Bij mij was met 36 weken alles nog goed en 4 weken later moest ik ingeleid worden omdat m'n vruchtwater bijna op was... Heb echt geen vochtverlies gehad.. Gelukkig is jullie kindje al klaar om geboren te worden (mooi gewicht) dus als je het niet vertrouwd bellen en anders inleiding vragen!

3. Tuimeltje

Tuimeltje Bekend lid

17 jan 2016
    519
    1
    16
    Noord-Brabant
    Apart want ik heb maandag en gister een ctg gehad, plus echo en bij mij zeiden ze iedere keer bij het voelen van de buik dat ik nog meer als voldoende vruchtwater had. Het is opgemeten en zat met 38 + 1 op 4,5 cm vruchtwater. Deze tests kreeg ik omdat ik ineens 2 dagen minder leven had. Alles zag er keurig uit en mocht gewoon naar huis. Dus zou me niet al te druk maken

Deel Deze Pagina