34 weken en overslagje hartje hoorbaar.

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door NikkiF, 23 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo dames,

Ik maak me echt zorgen meiden, al ze de VK dat ik dat niet hoefde te doen. Alles was in orde, en toen ging ze naar het hartje luisteren. Daar was af en toe een overslagje hoorbaar. Het was niet structureel, maar het was er wel. Ze zei dat dat vaker hoorbaar is rond 34 weken, maar over 2 weken moet het wel weg zijn. Ik moest me geen zorgen maken, maar dat doe ik dus wel. En die twee weken wachten nu, vreselijk.

Op mijn kaart heeft ze geschreven "overslagje hoorbaar", zodat ze het met 36 weken extra kunnen controleren.

Is dit echt iets wat vaker voorkomt ? Met de 20 weken-echo zag het hartje er prima uit en bij de pret-echo met 28 weken ook.

Hoe kun je je nu geen zorgen maken als je dit hoort ? Hebben jullie dit ook wel vaker gehoord ? Waardoor kan het komen ?

Alvast bedankt,

Groetjes,
    Nikki F

2. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    O ja, voorheen was dit nooit te horen, altijd een prima regelmatige hartslag. Hoe kan dit nou ineens ?

3. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOihoi.

Het kan inderdaad ineens te horen zijn, het kan al wel langer aanwezig zijn maar niet continu,het moment dat er bij de verloskundige word geluisterd is het niet gehoord. Voor de 28wkn is het heel normaal het hartje is dan nog niet rijp.
    Als het de volgende keer nog te horen is dan zal je worden doorverwezen naar de gynaecoloog voor een hartfilmpje van de baby. In de meeste gevallen groeit het kindje er gewoon over heen!

Groetjes Imke

4. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hoi Imke,

Maar waardoor komt dit dan ? Ik vind het zo vreemd allemaal, heb zo'n goede zwangerschap en elke controle was alles perfect en alle echo's prima. Ik maak me echt zorgen, terwijl mijn VK echt zei dat niet te doen, maar ik kan het niet loslaten. Genieten is er nu niet bij, alleen piekeren en hopen dat het snel goed komt. Volgende week heb ik een extra controle afgesproken om naar het hartje te luisteren. Hopen dat we dan vooruitgang horen of dat het misschien over is. Ik vind het echt erg om een onbezorgde zwangerschap zo af te moeten sluiten, met zo veel zorgen en gepieker.

Bedankt voor je antwoord in elk geval.

Groetjes,
    Nikki F

5. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi nikki,

Waarom en waardoor is helaas niet altijd te beantwoorden. Het kan zijn dat het hart een extra impuls krijgt en daardoor extra slaat. Maar voor mij is het alleen maar gis werk. Helaas is het zo dat na de 20 wkn nog hartafwijkingen kunnen ontstaan.
    Maar zoals ik al zij in mijn laatste reactie, in de meeste gevallen groeit de kleine er overheen! Probeer geen beren op de weg te zien die er (nog) niet zijn!

Imke

6. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    En met 28 weken ? Is dan een goede echo ook nog geen garantie ?

We mogen dinsdag op controle en hoop dan dat alles goed is, anders laat ik me doorverwijzen zodat het verder onderzocht kan worden. Dat lijkt me voor mezelf de meest geruststellende oplossing in dit geval.

Groetjes,
    Nikki F

7. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hoi Imke,

Vandaag was het dan eindelijk zo ver, de controle met 36 weken. We hebben super goed nieuws gekregen want het hartje klopte nu prima ! We zijn helemaal blij nu !

Nog bedankt voor je antwoorden !

Groetjes,
    Nikki F

Deel Deze Pagina