Whaaa! Weer zo onzeker na een bezoekje bij de verloskundige Paar weken geleden heb ik een bloed laten prikken en vandaag kreeg ik ook de uitslag te horen. Negatief betekend toch goed en positief is toch foute boel? Snapte er helemaal niks van van wat de vk mij vertelde. Merkte ook dat ze t heel druk had. Ik had eigenlijk een afspraak om half 12 maar omdat ik niet kon vanwege mn werk kon ik zo naar binnen lopen. Ze zij ook dat ik dan nog een keer bloed moest laten prikken Moet ik me zelf nou zorgen maken? Snappen jullie iets van dit lijstje? Bijna alleen maar negatief alleen die rhesus is positief. Snap er niks van...
Hopelijk kunnen jullie um goed lezen, mij lukt t wel als ik in zoem. Er staat dus Rhesus pos 2x en onderaan Bloedgroep rhesus O pos ook 2x
Volgens mij is alle oke. Rhesus positief is niet slecht. Net zo min dat rhesus negatief slecht is. Ze moeten dan alleen alert zijn Lees hier maar eens: De rhesusfactor | Sanquin Bloedvoorziening Mijn bloedgroep is ook 0+ Zie ook dat staat dat rhesus kleine c negatief is en dat er een extra check gedaan moet worden. Ik weet daar ook niet het precieze van, daar zou je nog even uitleg over kunnen vragen. Owh hier staat daar ook iets over: Bloedgroep Rhesus c-negatief - Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu
Je kunt even de zoekfunctie van het forum gebruiken. Er is pas een topic geweest over rhesus C negatieve mensen.
Bedankt voor je reactie, ik heb het artikel gelezen en het is me al wel wat duidelijker maar snap nog niet alles. Ik ga morgen sowieso even met de verloskundige bellen.