Het standaard onderzoek wat ze af latn nemen met tien weken.. Valt dus onder eigen risico.. Balen! Kloot dit wel?
Het zou ook nog kunnen dat je eigen risico al op was. dan komt er geen rekening meer van dit bloedonderzoek.
Heb hier nog geen rekening over gehad en is bij mij al 2 maanden geleden zo´n beetje afgenomen. Mocht ik toch een rekening krijgen, hoe hoog zijn zo´n beetje de kosten? Zou me wel enorm ergeren als ik er een zou krijgen want dan hadden we wel een paar dingetjes uit die test kunnen halen (zoals hiv, bloedgroep en zo) aangezien ik van vorige zwangerschappen de uitslagen hiervan nog heb.
Jups, eigen risico inderdaad.. En omdat bij mij 1 van de uitslagen onduidelijk was, mocht ik nog eens voor een duurdere variant test. Wilde toch wel graag een goede uitslag, ook al was het andere onwaarschijnlijk.. Maar zo was ik na die 1e keer bloedprikken al door mijn eigen risico heen. De rest van het jaar was ik het ook wel kwijtgeraakt, dus dat geld was ik toch wel kwijtgeraakt later in het jaar.
helaas ja het 10 weken onderzoek koste mij 28 euro is dus te overzien 30 weken heb ik geen aanvullend bloedonderzoek gehad kreeg de rekening trouwens een wwek of 6 later groetjes paula
Alle bloedonderzoeken vallen onder eigen risico, dus ook die met 30 weken. Zijn maar kleine bedragen toch?
Hier ook moest op een hoop dingen bloedprikken dus flinke rekening ontvangen. Ben in ieder geval dit jaar door me eigen risico heen Dus alles wat nu komt hoef ik niet meer te betalen dacht ik. (alles wat vergoed word dan)
Ja, ik heb tijdje geleden ook al 165eu aan eigen risico moeten neerleggen. Gelukkig is de bevalling en alles wat er bij komt kijken wel vergoed!
Volgens mij 30 euro, vind het toch een bedrag dat ik liever ergens anders aan uitgeef Er rekening mee houdende dat je al je basis + aanvullende premie betaalt, vind ik het eigenlijk best een flink bedrag. Ik vind 30 euro voor het onderzoeken overigens redelijk hoor, maar dat je het zelf moet betalen vind ik stom!
Oh, dan heb ik geluk of een heel trage zorgverzekering, want heb nog steeds geen rekening gezien en woensdag 37 week zwanger. Verder nog geen eigen risico verbruikt.
Ik heb bij de 1e alleen het extra onderzoek naar toxoplasmose, waar ik zelf om gevraagd had, uit m'n eigen risico moeten betalen, het gewone bloedonderzoek niet. Bij deze zwangerschap tot nu toe (29 wk) alleen maar eigen risico rekeningen gekregen van de ijzerpillen die ze me hebben voorgeschreven ivm tweeling, niet van alle bloedonderzoeken (en geloof me: heb al zeker 10 buizen afgestaan). Bij mijn weten valt het standaard bloedonderzoek onder 'verloskundige zorg' en dat valt buiten het eigen risico. Kan zijn dat het door de zorgverlener (zeker als de vk niet zelf prikt maar dat via een huisarts of prikpost oid gaat) een beetje vaag ingediend wordt waardoor het bij de zorgverzekering niet helemaal duidelijk is dat het om vk zorg gaat en het dus toch met je eigen risico verrekend wordt. Zou er toch achteraan gaan, het is maar een paar tientjes maar toch: verloskundige zorg is iets wat niet onder het eigen risico hoor te vallen.
Heb eerlijk gezegd nog nooit gehoord dat je dat zelf moet betalen? Heb nog geen rekening gehad iig en dacht dat ook gewoon onder de verloskundige zorg viel?
ik heb 2x bloed moeten laten prikken maar (nog) geen rekening gehad. ze waren vergeten het ijzer te checken en mocht nog een keer, zou het best zuur vinden als ik daar een rekening van kreeg.