Bloedonderzoek valt onder eigen risico?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bunchy, 4 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    pfff... dat met die ziektekostenverzekering vind ik ook elk jaar weer stom hoor, heb nog geen jaar gehad dat ik niet aan de top kwam voor het eigen risico... Van mij mogen zie die 220 euro of wat is het meteen wel in Januari van mn rekening afschrijven, heb dan toch net 13e maand gehad... Je bent er toch zo door met een paar bloedonderzoeken en tandartsafspraken! Als je geluk hebt heb je het nog verspreid, je zou maar een operatie hebben en dan de volle mep in 1 keer moeten ophoesten!

2. Nummer 10

Nummer 10 Actief lid

2 feb 2012
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Deerne, tandarts valt niet onder het eigen risico. Wel moet je daarvoor een apart pakket afsluiten om wat vergoed te krijgen.

Ik heb nog geen rekening gezien voor het bloedonderzoek. Inderdaad wel de ijzerpillen die ik voorgeschreven heb gekregen op dezelfde dag als het bloedonderzoek. (13,83)

Er gaan bij mij jaren voorbij dat ik geen gebruik maak van zorg. Dan betaal ik gelukkig ook geen eigen risico. Maar ik vind het wel erg duur worden, zeker omdat je ook al zoveel premie betaald met een aanvullende verzekering.

3. PluizigSpook

PluizigSpook Actief lid

28 jan 2012
    450
    0
    0
    Ik was voor het eerste bloedonderzoek zo'n 14 euro kwijt. Dat viel nog wel mee. Inmiddels heb ik nog twee keer bloed moeten laten prikken (1x op helpp en 1x voor een glucosecurve). Hier heb ik nog niets van teruggezien. Van de twee urineonderzoeken ook nog niet trouwens.
    Overigens kan ik bij CZ de kosten voor de onderzoeken inzien en ben ik toch wel blij dat ik verzekerd ben!

Deel Deze Pagina