slecht nieuws of niet?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door newYork, 28 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. newYork

newYork Lid

23 nov 2012
    26
    0
    0
    verpleegkundige
    Zwolle
    Ik ben twee weken geleden bij de vk geweest voor mijn eerste echo. Volgens mijn eigen berekening had ik toen 7,5 week moeten zijn. (25 maart laatste menstruatie) Ik mocht eerder komen voor een echo, omdat ik de vorige keer bij 12,5 week een MK had gehad. Ook tijdens de eerste zwangerschap was het vruchtje in het begin te klein, werd ik teruggezet, en later weer vooruitgezet.

Nu keek de vk naar de afmeting van het vruchtje en zette mij daarop terug naar 5,5 week. (dat is twee weken). Het hartje knipperde mooi en de verloskundige zei dat het vruchtje ook al bewoog (ik kon dit niet zien hoor). Maar...kan dit allemaal al wel bij 5,5 week?
    Of is het een teken dat ik verder zwanger ben maar het vruchtje niet meegroeit? De vk wou er verder niets over zeggen, ze zei alleen dat het er goed uit zag, maar dat het in zo'n vroeg stadium alle kanten op kan gaan....heerlijk geruststellend weer. Ik mag volgende week terug komen, als ik volgens hun dan 8,5 week ben.

Heeft iemand soortgelijk meegemaakt?

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Het is zulk milimeter werk bij het meten... zitten ze er een millimeter naast, dan heb je meteen al een verschil van 1-2 weken... zeker gezien het feit dat het hartje al mooi klopte zou ik me niet direct zorgen maken.

3. newYork

newYork Lid

23 nov 2012
    26
    0
    0
    verpleegkundige
    Zwolle
    Daar wordt ik nu heel blij van om te lezen :)
    Zo had ik het nog niet bekeken... dank je wel :)
    (ben een enorme zwartkijker wat de zwangerschap betreft, ik denk bij ieder pijntje; zie je wel, daar gaat het mis, vreselijke instelling)

4. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Een kloppend hartje met 5.5 week is al heel mooi, is lang niet altijd te zien op die termijn hoor! Dat t kindje beweegt op die termijn lijkt me onzin, is pas bij 7 week geloof ik. Daarnaast is het vruchtje op deze termijn ongeveer 3 mm...

Gefeliciteerd met je mooie en goede echo!

5. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Gefeliciteerd met de mooie echo en wat hier al gezegd word een klein beetje anders meten en je ben alweer een dag verder. Beweging dat kan je nog niet zien bij 5.5 wij hadden een echo op 7.2 en de baby lag nog helemaal stil op 9.3 mochten we weer en toen was er een heel druk baasje te zien en dat is hij nog steeds :D

Deel Deze Pagina