Bloedonderzoek zwangerschap

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Mitsy, 8 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mitsy

Mitsy Actief lid

16 mei 2018
    117
    85
    28
    Vrouw
    Hallo Dames,

Ik ben zwanger van ons 5e kindje (5+2) en een vriendin van mij is net even een paar weken verder als mij (eerste kindje)
    Bij mijn eerste 4 heb ik het "gewone" bloedonderzoek gehad:
    • Hemoglobinegehalte/ijzergehalte
    • Bloedgroepen ABO
    • Rhesus D
    • Rhesus c
    • Andere antistoffen tegen rode bloedcellen
    • Syfilis (lues)
    • Hepatitis B
    • HIV
    • Op indicatie wordt ook je glucosewaarde bepaal
    Echter vertelde zij mij dat zij ook getest is op aanwezigheid van thc in het bloed!? Heb hier eigenlijk nog nooit van gehoord en vraag me af of dit nieuw is? Zij zegt van wel namelijk..
    Niet dat het verder bij mij van toepassing is, maar vraag me wel af of dit standaard getest word of dat hier een aanleiding voor moet zijn?

2. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    @marb weet dit wel denk ik als vk io

Mitsy en marb vinden dit leuk.
  3. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    In principe wordt dit alleen gedaan als je aangeeft drugs gebruikt te hebben in het verleden, maar het kan best zijn dat dit bij bepaalde praktijken inmiddels standaard gedaan wordt om geen scheve gezichten te krijgen ofzo...

4. Mitsy

Mitsy Actief lid

16 mei 2018
    117
    85
    28
    Vrouw
    Oh dan zal dat het zijn, denk ik.. Zij heeft in haar jeugd (+- 10 jaar geleden) wel stevig geblowd..

5. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Dan is dat het zeker ja! Ik wist niet of ze dat wel had aangegeven bij de vk, maar als ze dat eerlijk gezegd heeft dan doen ze standaard dat onderzoek.

6. Mitsy

Mitsy Actief lid

16 mei 2018
    117
    85
    28
    Vrouw
    Ja ze heeft het wel aangegeven, alleen het is voor haar al zolang geleden dat ze dacht dat dat er niet mee te maken kon hebben, dus vast standaard gedaan werd. Bedankt voor je antwoord!

marb vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina