bloedonderzoek

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door mila1979, 27 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mila1979

mila1979 Nieuw lid

27 okt 2009
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik maak me zo super zorgen. Ik heb een bloedonderzoek laten doen, omdat ik zwanger ben. Gewoon een standaard bloedonderzoek. 's Avonds kwam ik thuis en zei ik tegen me partner met een knipoog: ik hoef me toch nergens zorgen over te maken. Hij gaf toen een antwoord: ja dat weet je nooit zeker. Ik doorvragen, heeft hij blijkbaar 13 jaar terug (voor onze relatie) een paar keer onveilig gevreeen met een buitenlands meisje (Columbia).

Het voelt nu alsof het zwaard van damocles boven me hangt. Dadelijk ben ik hiv-besmet?! Ik ging er vanuit dat hij altijd veilig had gevreeen. Hij gaf als antwoord: ze is niet ziek. Hoe naief is dat! Ik hou het haast niet meer van de spanning. Ik heb al op diverse websites gekeken naar symptomen, maar allebei hebben wij in 12/13 jaar geen symptomen. Ook is 1,5 jaar bij mij een bloedonderzoek geweest om te kijken naar infecties. Toen gaf de dokter aan dat alles okee was. Zouden ze daar iets dan kunnen zien?

Mijn bloedonderzoek krijg ik pas half november de uitslag. Durf mijn verloskundig niet op te bellen met dit verhaal. Dadelijk is het een storm in een glas water en ik schaam me ontzettend. Ben zo boos op mijn man. Niet dat hij een relatie voor mij heeft gehad, maar dat hij onveilig heeft gevreeen onder het mom van ze is niet ziek (alsof je dat aan de buitenkant kan zien).

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Mila,

ik snap je zorgen. De kans dat je besmet bent is gelukkig heel klein. Misschien is het wel raadzaam dat je man zich ook laat testen, dan wete je dat tenminste zeker voor de toekomst.
    Ik weet niet of jouw dokter toen ook op HIV heeft getest, waarschijnlijk niet.
    Je kunt altijd de verloskundige bellen en vragen of de bloeduitslagen er al zijn, meestal zijn die een week nadat je geprikt hebt wel bekend, dan weet je het tenminste!

Mirjam

Deel Deze Pagina