Toch bellen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kleintje88, 11 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik heb ontzettende last van mn buik rechts beetje bovenin, soms ook echt zo n bal gevoel in mn buik, ben doodmoe (al langere tijd), misselijk, moest ook overgeven vanmorgen tot er gal uit kwam.. En heb hoofdpijn!

Nu heb ik al gevraagd of mijn vader even zijn bloeddrukmeter kan brengen zodat ik die kan controleren.. Mocht de bloeddruk goed zijn is het dan toch verstandig om de vk te bellen?

Ik weet dat er ook van alles heerst maar de buikgriep die heerst heb ik drie weken terug gehad en dit voelt anders..
    Heb verder ook geen koorts!

Iemand ervarimg?

2. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik zou denken dat dit eerder met een buikgriepje te maken heeft dan met de zwangerschap. Ik heb gisteren een heel kort griepje gehad, heel naar (kotsmisselijk -- ik kan niet overgeven dus alles is uiteindelijk zuidwaarts gegaan, ben alle vocht kwijtgeraakt die ik had). Ik had er ook veel harde buiken bij, maar dat kan door de darmkrampen gekomen zijn.

Ik weet niet of ik daar voor zou bellen, maak je je zorgen over de zwangerschap? Ik denk dat jij hier meer last van hebt dan je kindje ;) Hoe was je bloeddruk dan bij de controles? Ik heb er nog niet eens aan gedacht om dat zelf te meten, maar ik zit altijd heel laag met de bloeddruk.

3. Alita

Alita Niet meer actief

ik zou even afwachten hoor...de vk kan niet veel voor je doen denk ik als je gewoon ziek bent. Het is echt niet erg om ziek te zijn als je zwanger bent.....maar als jij het niet vertrouwt bellen hoor!

4. Dana

Dana Niet meer actief

Persoonlijk zou ik ook afwachten tenzij de bloeddruk die je gaat meten vandaag erg hoog is.

Maar goed zoals cindy24 al aangeeft, volg wel je gevoel, wij kunnen het lezen en er niet veel van denken maar als jij het gevoel hebt dat je er iets mee moet dan gelijk bellen.

5. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik had toch gebeld omdat op internet stond dat het te maken kon hebben met de bloeddruk.. Bloeddruk vond ik wel goed 125/85 maar vond de vk te hoog voor mij dus moest toch even langs..
    Gelukkig was hij bij haar wel goed, nog even hartje gehoord en aan buik gevoeld.. Die pijn rechts moest ik in de gaten houden wanneer ik morgen nog last heb moet ik naar de ha omdat het iets met mn lever te maken zou kunnen hebben..
    Verder moet ik nu rusten, rusten, rusten.. Mag deze week ook niet gaan werken om even helemaal tot rust te komen vanwege de moeheid die ik al weken heb (waarvoor ik al minder werk) mijn hb was wel goed!
    En steeds kleine beetjes drinken zodat er wat inblijft (urine was erg donker) wanneer dat niet beter wordt dan moet ik urine laten controleren of ik niet te erg uitdroog..

6. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Alle klachten die jij beschrijft staan bij mij op het lijstje wanneer ik meteen het ziekenhuis moet bellen omdat dat een teken kan zijn dan mijn bloeddruk (weer) te hoog is.

Ik wil je niet bang maken, maar ik heb zelf meegemaakt hoe snel het kan gaan.. Heeft de verlos je urine nog getest?

7. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Bij mij waren de metingen trouwens ook wisselend, dan weer 75, 85 en opeens 100 en daar zit hem het gevaar in..

8. jackb

jackb Actief lid

30 mrt 2011
    118
    0
    16
    hey,
    ik zat met het zelfde dilemma..al dagen giga harde buiken continu misselijk draaierig..op een punt van flauwvallen en pijn in me onderbuik en onderkantje...verloskundige kwam gelijk langs...met de daar zijn ze voor zegt ze dan de lieverd..beter 1 keer te veel bellen als 1 keer te laat.. met de baby gaat het goed ze vermoed een blaasontsteking dat hoop ik dan maar want dan knap ik wel op na een antibiotica kuurtje.. maar ik zal je aanraden om even je urine morgen te laten testen...ik had het nl met mijn vorige zwangerschap ook (achteraf denkend) blaasontsteking veroorzaakt hardebuiken/weeeen... sterkte meis en hou ons maar op de hoogte...

x jacky

9. Alita

Alita Niet meer actief

goed dat je hebt gebeld hoor....altijd doen als je je zorgen maakt;)
    Doe maar rustig aan nu dan.....als je veel hoofdpijn hebt en sterretjes ziet gelijk bellen dan is meestal je bloeddruk te hoog;)

10. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    lig in het zh ivm uitdroging..
    Ze denken ook aan evt galstenen maar de radioloog zei niks gezien te hebben, afwachten wat gyn straks zegt..

11. Alita

Alita Niet meer actief

jeetje!!!!
    Sterkte.............

12. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Ow gossie beterschap!!

13. Dana

Dana Niet meer actief

Sterkte en beterschap, wat zei de gynaecoloog?

14. jackb

jackb Actief lid

30 mrt 2011
    118
    0
    16
    hey meis,
    jeetje heftig...sterkte en doe rustig aan he...

hier: blaasontsteking..antibiotica als er over 24uur geen verbetering is..dan naar het ziekenhuis..dus afwachten...heb z'n buikpijn niet normaal...

x jacky

15. Alita

Alita Niet meer actief

jij ook rustig aan dan jackb....

Sterkte meiden dit is niet leuk zo he...

Deel Deze Pagina