Oké dames ik heb de uitslag. Willen jullie meekijken? TSH is netjes 2,14 LH is 12,5 FSH 8,9 van LH en FSH heb ik geen idee wat normaal is.
Bij mij vond de gyn mijn lh 11 net wat te hoog, ze zag t liever max 10 op dag 3. Gaf voor haar indicatie van wat hormonale disbalans. Fsh onder 10 is goed. Bij mij werd de fsh wat geremd doordat lh net te hoog was en dus werd er geen eicel rijp.
Bedankt voor de uitleg. Ben benieuwd wat zij zegt maandag maar ze zal me wel wegsturen met “alles is goed”. Daarom wil ik wat ervaringen hier horen zodat ik weet wat ik kan zeggen. ik heb trouwens niet geprikt op dag 3 maar op dag 68
Ik denk dat als je geen cyclus hebt, dag van prikken misschien ook minder relevant is. Dan blijf je hangen in die voorfase die je hebt tijdens menstruatie. Mijn huisarts vond de waarden ook goed, als je op Freya kijkt klopt dat wel. Alleen door ervaring heeft mijn gyn een ander beeld. Maar goed, cyclus van meer dan 60 dagen is natuurlijk niet goed. Ik zou de huisarts wel vragen om herhaling bloedonderzoek op dag 3, neem prolactine ook even mee dan. Bij mijn schoonmoeder die toen nog kindloos was, was prolactine te hoog waardoor ze geen cyclus kreeg.
@GroeneBomen ik heb de huisarts gesproken en zij vond m’n waardes goed (verrassing). Maar omdat ze het wel raar vindt dat ik nu op dag 72 nog niet ongesteld ben en vanaf mei geen positieve ovulatie test heb gehad stuurt ze me toch door naar de gynaecoloog.
Goeie! Ik ga daar allemaal naar vragen ik ben zelf zo bang dat ik in de overgang zit. Vandaag had ik (gelukkig alleen 1x in de ochtend) ineens zo’n warme aanval. Wist niet waar ik het zoeken moest, het leek wel koorts. En al 2 dagen een tintelende hand. Dit heb ik vaker met onbewuste hyperventilatie en ik zit ook tegen m’n eisprong aan dus ik dacht eerst hormonaal maar toen ging ik googlen….. dat had ik niet moeten doen. Ik zag een kopje met verborgen symptomen overgang en nu heb ik lichte paniek
Symptomen en Google is nooit een goede combi, maar logisch dat je alles gaat opzoeken (ik doe het zelf ook altijd). Hopelijk krijg je volgende week duidelijkheid en kan je daar verder mee!! Succes!!
Die schommelende cyclus geeft eerder een pcos achtig beeld. Vraag bij de gyn ook om een echo, dat ze gewoon even kijken hoe de boel erbij ligt. En je hebt al een zoontje? Is die "gewoon natuurlijk" gekomen of had je toen ook al onregelmatige cycli?