Bloedophopingen baarmoeder na Novasure

Discussie in 'De lounge' gestart door LW85, 15 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Zou het zo zonde vinden om twee keer nare behandelingen te moeten.. liever dan in 1 keer ellende en dan er van af ;)
    Maar ik ben gynaecologisch gezien ook een pessimist door alles wat ik hem moeten doorstaan ;)

citroenrasp vindt dit leuk.
  2. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Maar die novasure duurt 90 seconden en gaat vaginaal en je hebt geen herstelperiode. Zo naar is die niet. Dat kun je toch niet vergelijken met een baarmoeder verwijdering? Voor mij zeer de moeite waard eerst te proberen.

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.929
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Aaah okay :). Ik heb toen de sterilisatie gehad met clipjes icm de novasure ;)

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  4. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Hoe zit het met die eileiders verwijderen? Hoe is die ingreep? Ik heb nu een mirena, geef hem nog even de tijd, maar het gaat nog steeds niet zoals ik zou willen. Ik ben ook al 44, dus als de sterilisatie dmv eileiders verwijderen ook al een aardige ingreep is, dan zou voor mij een baarmoederverwijdering misschien zinvoller zijn.

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.929
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Dat is idd een wereld van verschil ;)

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  6. GossipGirlxoxo

Ik begreep van de gyn dat dat echt niets voorsteld. Het is een kijkoperatie en ze is er nog geen 20 minuten mee bezig. De meeste tijd zit in het ombouwen van de ok na het verwijderen van de eileiders omdat ze daarna vaginaal de novasure doen.

MamavanLieverd vindt dit leuk.
  7. GossipGirlxoxo

Daarom wil ik het wel een kans geven. Na de novasure en eileider verwijdering mag ik direct alles weer doen. Na een baarmoeder verwijdering moet je een aantal weken rustig aan doen, niet tillen, kan pijnlijk zijn. Die hou ik wel voor noodoplossing achter de hand.

8. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Nou wil ik geen partypooper zijn, maar de collega’s stonden stijf van de oxycodon en zeiden allebei dat het best onder narcose had mogen gebeuren. Daarna ook nog wel een paar dagen flink last gehad zeiden ze. Het is zeker totaal niet te vergelijken met een bm verwijdering en 6 wkn rust houden en goed dat je het eerst probeert!

Ik ben hier ook een bm kneus en die gaat er dus ook uit. Ik las het verkeerd van je eilijders, ik las te snel en las eierstokken. Wel een goede omdat ook eens na te vragen idd.

Deel Deze Pagina