hallo dames, ik heb een vraag, niet voor mezelf maar voor mijn schoonzusje. mijn schoonzusje heeft van de week een extra echo gehad omdat het kindje klein aanvoelde. nu was alles redelijk in verhouding en liep maar heel iets achter, op het buikje na. die was echt maar heel minimaal gegroeid sinds de 20 weken echo (ze is nu 30 weken) er zat dus ongeveer een groeiachterstand van 6 weken op de buik ten over staan tegen de rest. nu moet ze dinsdag naar de gyneacoloog, maar de vk heeft haar niet echt duidelijkheid gegeven of dit schadelijk kan zijn oid. dus je begrijpt dat wachten tot dinsdag heel zenuwslopend is, terwijl ze wel absolute rust moet houden. heeft iemand hier ervaring mee? graag zowel positieve als negatieve verhalen, mijn schoonzusje weet niets van dit toppic af dus ik zal haar niet extra ongerust maken...
Mij mijn kleine liepen het hoofdje en het bovenbeentje 1,5 week achter. het buikje zat op de onderlijn en was bij de volgende echo goed. als het buikje ook achter had gelopen dan zou dat volgens de echo-arts betekenen dat het kindje niet genoeg voeding binnen zou krijgen.
Kan me voorstellen dat je schoonzusje in spanning zit nu! Maar hier een geruststelling, ook bij mij loopt het buikje achter .. Wel wat minder, bij mij ongeveer 3/4 week. Vorige zwangerschap was dit ook het geval en de rest groeide allemaal mooi, ook nu! Het wil gewoon zeggen dat het een klein/licht kindje is! Mijn mannetje is geboren met 37+6 en was 2800 gram en 48 cm. De echo's van nu (waarin het buikje dus weer achter loopt) komen overeen met toen en met onze eigen lengtes en gewicht. Allemaal klein en licht! Hoop dat dit bij je schoonzusje ook het geval zal zijn!