bloedprik diabetes, niet nuchter?

Discussie in 'De lounge' gestart door koetjiekoe, 25 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. koetjiekoe

7 apr 2013
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kon net van de HA vandaag met een hele hoop rare klachten waar ik eigenlijk al maanden mee aanwakker.

Omdat ik onder andedre ook ook heeeeeel vaak moet plassen, soms opeens heel veel dorst heb en ook vaak moe ben wilde hij een vingerprik doen naar mijn bloedsuikerwaarde (althans ik geloof dat ze daar je bloedsuikwaarde mee prikken?). Nu was het 12.30 dus ik was zeker niet nuchter. Had een uurtje van te voren nog een boterham op, en om 09.30 brinta en een banaan.

Volgens mijn huisarts viel de waarde in de norm, maar klopt dat wel als ik niet nuchter ben?

Ik ben zo bang dat er nu overheen wordt gekeken en ze misschien diabetes missen..

2. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.659
    1.419
    113
    Er zijn waardes voor nuchter prikken en waardes voor niet nuchter prikken en mag er vanuit gaan dat de ha naar de juiste waardes heeft gekeken met vergelijken dus dat dat goed zit ;)

3. Happy

Happy Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.553
    0
    0
    Midden van het land
    ik heb diabetes 1.. mijn waardes mogen zo niet zijn. ik heb wel insuline..
    laat je morgen ochtend even nuchter prikken

4. koetjiekoe

7 apr 2013
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    dubbel

5. koetjiekoe

7 apr 2013
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh dat wist ik niet! Dat zou fijn zijn, ik las namelijk net overal dat je vooral nuchter moet worden geprikt.
    Dus dat zou betekenen dat ik hoogstwaarschijnlijk geen diabetes heb? Of moet daar echt aanvullend onderzoek nog naar uitwijzen?
    De HA zei inderdaad wel van 'Ik neem aan dat je gewoon hebt gegeten vanochtend hé?' dus zal hij daar wel rekening mee hebben gehouden

6. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Het is verstandig om het ook nuchter te laten prikken. De waardes verschillen in de loop van de dag. Nuchter, voor het eten, na het eten. Maar als je zeker wilt weten of je suikerspiegel goed is, is het volgens mij noodzakelijk meerdere metingen te doen en ook zeker nuchtere metingen.

7. koetjiekoe

7 apr 2013
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh oke..
    Nou, dan wacht ik nog maar even af. Mijn huisarts heeft er verder niks over gezegd dus om nu weer te bellen voor nuchtere afspraak. Moest sowieso morgen nog urine inleveren voor eventuele blaasonsteking en dan zien we wel verder

8. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.058
    2.195
    113
    Brabant
    Wat was de waarde?
    in principe is een dagcurve of een glucosetolerantietest veel betrouwbaarder. Maar vaak geeft een goede waarde voldoende uitsluitsel.

9. koetjiekoe

7 apr 2013
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet niet wat de waarde was? Hij zei alleen maar 'oh dat valt binnen de norm'

10. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Al eens geprikt op je schildklier?

11. koetjiekoe

7 apr 2013
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nope, niet dat ik weet in ieder geval..denk het dus niet, want check meestal wel ff na wat er op dat bloedprikformulier staat.

Deel Deze Pagina