Ik ben nu 12 weken zwanger van de tweede en ik voel me zo ontzettend beroerd en duizelig. Het gevoel alsof ik continue wagenziek ben, wil liggen en in staat ben om niks meer te doen. Gelukkig heb ik een lieve man die een hoop overneemt voor mijn dochter, kookt en het huishouden doet want ik trek het gewoon niet. Iemand die dit herkend? Hoop niet dat dit blijvend is? Bij mijn dochter voelde ik me helemaal top, nergens last van pas veel later maar dit slaat echt alles. Hebben jullie ook zo verschrikkelijk verschillende zwangerschappen gehad en had dit ook met het geslacht misschien te maken? Ik voel me zo beurs van binnen alsof ik al hoogzwanger ben en mijn hele lichaam doet pijn. Is dit normaal bij een tweede zwangerschap? Ook lijkt het soms wel alsof ik harde buiken heb terwijl ik helemaal nog geen buik heb maar het gevoel. Het lijkt af en toe alsof het ook samenspant. Herken iemand dit ook? Heb twee echo's gehad en alles was verder in orde maar deze zwangerschap valt mij zo ontzettend zwaar in vergelijking bij mijn dochter. Waren de zwangerschappen bij jullie ook zo verschillend?
ja hier ook. bij de eerste gewoon in de eerste 12 weken wat misselijk geweest. daarna niet meer. later wel bekkenklachten maar verder niks bijzonders. nu kots ik al vanaf het begin tot nu toe. tot 18 weken wel 5x per dag of meer. nu wel wat minder maar toch nog zeer geregeld, zeker sávonds. ook heb ik nu weer bekkenklachten, nu alweer maagzuur en bovenal erg moe continu. dus ook hier verschillend
Hier ook twee totaal verschillende zwangerschappen! Bij mijn eerste heb ik helemaal geen kwaaltjes gehad. Niet misselijk, geen bekkenklachten etc... Echt een zwangerschap volgens het boekje. En bij deze heb ik de eerste 12 weken heel veel last van misselijkheid gehad en heb nu sinds een paar weken ontzettend veel last van mijn bekken. Ook ben ik ontzettend snel moe, maar dat zou natuurlijk ook veroorzaakt kunnen worden doordat ik al een kleintje heb rondlopen en dus minder aan mijn rust toekom.
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Hier is het helaas net zo. Was van de 1e wel misselijk maar deze zwangerschap veeeeeel meer. Bekkenklachten kwamen ook al eerder. Sinds een week of 2 voel ik me wel weer een stuk beter, en heb ik de Emesafene laten staan. Misschien kun je wat krijgen tegen de misselijkheid? Het zal er niet helemaal van weg gaan, maar wellicht iets dragelijker van worden. Was bij mij wel zo. Succes en sterkte!
Ik was juist de eerste zwangerschap heel erg ziek! Voelde me echt heel rot. Nu ben ik inmiddels 28 weken zwanger van de tweede en voel me veel beter. Alleen slaat de vermoeidheid nu toe en heb wel iets meer last van mijn buik. Maar dat is ook niet zo raar met een drukke dreumes van 1,5. Ik hoop dat jullie je snel een beetje beter gaan voelen!
Hé! Wat je vertelt herken ik héél erg. Ik ben nu 13 weken zwanger en tot nu toe is alles zó anders dan bij mijn eerdere zwangerschap 3 jaar geleden. Toen inderdaad de eerste drie maanden nergens last van, vergeleken bij nu. Deze keer ook enorm misselijk, duizelig, extreem moe etc. Kan ook bijna niet meer bukken en voel me continu alsof ik 150 kilometer heb gefietst, terwijl ik bijna niets meer doe. In ieder geval ervaar ik het ook echt als heel zwaar, zeker in vergelijking met de vorige keer (terwijl ik toen bekkenklachtend had en psychisch helemaal in de knoop raakte). Ik moet ook echt mijn best doen om het een beetje leuk te vinden. Sterkte ermee! Liefs, Esther
wow jeej wat heerlijk herkenbaar dit!!! Ik voelde me al zo'n zeur!!! Bij de eerste zwangerschap heb ik me kip lekker gevoeld. Alleen in het begin heeeeeeeeeeeeeeel moe. Het enigste wat ik deed was werken, eten en slapen hahahaha. Erg gezellige tijd voor mijn man. Maar nu....... halverwege de ochtend voel ik me misselijk, slap, duizelig, hoofdpijn vaak en moe heeeeel erg moe. Als Kenji smiddags naar bed gaat en ik ben die dag vrij dan ga ik zelf ook nog ff liggen en slapen. Daarna voel ik me weer een heel stuk beter!!! En ik werk bij de thuiszorg, en ten opzichten van de vorige zwangerschap is het voor mij nu veel zwaarder. Donderdag moet ik van 8 tot 17!!! Zie er nu al als een enorme berg tegen op!! Overigens weet ik niet of mijn banner klopt. Mijn cyclussen waren erg onregelmatig dus het is een pure gok8)
Het is ook een stuk zwaarder als je al een kindje hebt rondlopen. Ik heb bij beide keren hyperemesis gehad tot 16 weken maar deze keer viel het me toch zwaarder omdat ik de vorige meer gemakkelijk even kon gaan liggen en nu heb je toch een kleintje dat ook aandacht verdiend, ook al ben jij moe en ziek.