diagnostiek en cryo's in buitenland maar behandeling in NL?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ettol, 6 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ettol

ettol Actief lid

21 aug 2013
    233
    56
    28
    hallo dames,

Wij emigreren binnenkort weer terug naar NL(vanuit Noorwegen) en we hebben alle diagnostiek in Noorwegen laten doen. Nu ben ik echter bang dat we weer van voren af aan moeten beginnen in NL, omdat de artsen eigen diagnostiek willen doen. Ik zie er erg tegen om weer door alle onderzoeken heen te moeten en zou liever gewoon door willen gaan met onze volgende poging. Echter we dachten tot vorige week dat het gelukt was, maar bij de combinatietest echo bleek dat het hartje niet meer klopte....dus nu zitten we weer met lege handen....:(

Op dit forum lees ik regelmatig dat mensen naar België of Duitsland gaan voor behandeling/diagnostiek. Wat gebeurt er als je daarna weer verder wil in Nederland?
    Uiteraard heb ik kopieën van onze medische dossiers hier, maar die zijn wel in het Noors...
    nog een andere vraag: heeft iemand cryo's in het buitenland en moet je voor tp dan weer terug naar dat land? Dat lijkt me zo onhandig, omdat er natuurlijk meer dan een afspraak nodig zal zijn...dus dat wordt dan als het ware een 'vakantie' van 2-3 weken. Hoe pakken jullie dat aan?

tnx!

2. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.232
    113
    Ik zou de dossiers in ieder geval laten vertalen in het Nederlands! Dossiers in het Noors daar heeft geen enkele arts hier iets aan en dat is dus zonde.

Verder is het heel erg afhankelijk van het ziekenhuis waar je terecht komt. Je krijgt natuurlijk een intake en ze zullen kijken wat er daar al gedaan is. Maar de kans is groot dat sommige onderzoeken opnieuw gedaan moeten worden. Dat heb je ook als je binnen Nederland overstapt naar een ander ziekenhuis. Overal hebben ze andere methodes en regels. Misschien kan je eerst bellen met het ziekenhuis van jullie keuze. Wat betreft de cryo's daar zou ik jullie Noorse ziekenhuis ook even naar vragen. Hoe lang bewaren ze die daar? En mogen ze ook bewaard blijven als jullie daar niet meer wonen (en daar dus ook niet meer verzekerd zijn voor de ziekekosten). Ook wat betreft een behandeling zou ik mij vooraf goed laten informeren. Vraag bij je NL ziektekostenverzekeraar na of ze de behandeling in Noorwegen wel vergoeden anders kom je met enorme kosten. Misschien is het mogelijk de ingevroren cryo's naar Nederland te halen ? lijkt mij een stuk praktischer (indien mogelijk).

3. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Ik zou het ziekenhuis wat je in Nederland in gedachten hebt contacteren en hun zwart op wit laten zetten wat ze nodig hebben. Dan kun je die gegevens door de arts in Noorwegen in het engels laten noteren.

GEcondoleerd met jullie verlies :(

Deel Deze Pagina