Muizen in huis!

Discussie in 'De lounge' gestart door SYRV, 18 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Sinds we hier wonen nog nooit een muis gezien! Maar gister hadden we blijkbaar de hoofdprijs want we hebben er 4 gespot (waarvan 2 buiten vrij gelaten). Als het bij 1 was gebleven had ik me niet zoveel zorgen gemaakt, maar ik ben nu dus bang dat we met een hele invasie muizen te maken hebben. Ik ga dus vandaag sowieso iets kopen om de muizen te bestrijden. Hebben jullie nog andere goede tips?

2. Torretjeee

Torretjeee Niet meer actief

Buiten zetten heeft geen nut. Ze weten hoe ze binnen kunnen komen dus dan zijn ze er zo weer. Als je dat doet ergens ver weg buiten vrijlaten. Je kan op internet makkelijk vinden hoe je muisvriendelijke vallen maakt. Veder heb je denk ik wel een muizenprobleem als je er 4 al gezien hebt. Ik vraag mij af of je met muisvriendelijke vallen ervan af komt.

3. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Gemeente bellen. Hebben wij ook gedaan en toen kwam er een bestrijdingsbedrijf. Nooit een rekening van gezien.

4. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Hier ook gedaan maar die verwezen ons gewoon door naar de dierenwinkel voor gif, dat er muizen in ons huis zaten/zitten was niet hun probleem.

Hier trekken ze elk jaar naar binnen toe, hoe geen enkel idee, wij hebben gewoon zakjes gif op zolder liggen

5. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Wij hadden ze in ons oude huis ook. Ze bleken (goddank) via 1 gaatje binnen te komen, hebben die vol gestopt met aluminium folie, dichtgesmeerd en toen was het klaar.

Buitenzetten helpt niet. En een gaatje van 0,5cm is al genoeg. Een kat of echt ieder gaatje dichtmaken werken het beste, maar ik zou gewoon een ongedierte bestrijder bellen. Muizen zijn gevaarlijk, ze kunnen brand veroorzaken dus daar moet je echt iets mee..
    succes!!

6. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Het zal dan per gemeente verschillen denk ik of zij het oppakken of niet. Maar niet geschoten is altijd mis ;).

De man die bij ons thuis kwam had een pen bij zich en zocht overal langs de uitbouw naar gaatjes. Wij hadden ze gelukkig alleen in de uitbouw. Hij gebruikte de pen om de gaatjes te "meten". Als de pen past, past een muis ook. Zo hebben we verschillende plekken ontdekt waar ze binnen konden komen

7. Ciska85

Ciska85 Actief lid

3 jun 2016
    357
    198
    43
    Vrouw
    Bergen op Zoom
    Wij hebben vallen gezet en daarna verschillende bestrijdingsbedrijven laten komen, maar niets hielp. Uiteindelijk katten gekocht en dat werkt wel.

8. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Woningbouw bellen of de gemeente.

Hier zag ik in welk gat de muis rende toen ik de voorraad kast open deed. Dat gat dicht gemaakt met pur en beton. Geen last meer gehad.

In de tuin zijn ze nog wel maar ja in huis gelukkig niet meer.

9. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.272
    25.745
    113
    Wij hadden ze juist in de zomer. Buren hebben een houten veranda en daar ‘woonden’ ze onder en konden door onze openlaande deuren zo naar binnen. Verschillende vallen geprobeerd, maar werkte niet. Uiteindelijk een apparaatje gekocht dat een hoog geluid uitstoot. Daar konden ze niet tegen en ze zijn dus weggegaan. Maar je hoort zelf ook wel wat gepiep, dus is niet heel prettig. Omdat het uiteindelijk wel werkte, zou ik de volgende keer wel weer dat apparaat gebruiken.

10. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.780
    7.367
    113
    #10 riean, 18 dec 2017
    Laatst bewerkt: 18 dec 2017
    Zoeken waar de gaten zitten en die dichtmaken.
    En vallen zetten. Gif kan ook, maar wij hebben een poes buiten lopen, die schijnen vergiftigd te kunnen worden als ze een muis opeten die gif op heeft. Of de kinderen kunnen er aan komen, daarom kiezen wij altijd voor vallen.
    We hebben hier het hele jaar door muizen, maar hoe meer gaatjes we dichtmaken, hoe beter het gaat.

11. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Dat is een hele maaltijd voor je poes ;)

12. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.780
    7.367
    113
    Haha, bedankt, heb het aangepast ;)

13. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.568
    455
    83
    Een kleine tip voor als je gif gaat gebruiken: wij hebben twee verschillende soorten gif gebruikt en we hebben het gif uit de zakjes gehaald en los in de lokdoosjes gedaan. Ze knagen namelijk vaak niet door de zakjes heen ook al wordt dat wel gezegd.

Vorig jaar last gehad en na twee rondes met gif geen muis meer gezien.

14. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Oh hier knagen ze er gewoon doorheen. Maar wat vaak ook mis gaat is dat er net niet genoeg gif wordt neer gelegd. Resultaat is dan dat de muis even flink ziek wordt maar niet dood gaat en op die manier resistent wordt voor de gif.

15. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Nou we gaan vanmiddag even op jacht om, ik denk, vallen te kopen. Ik zie het niet zo zitten om met gif aan de slag te gaan. Ik ben dan bang dat we het hele jaar door zwaar ontbindende muizenlijkjes overal vinden. We hebben trouwens een kat.. maar die zit er de helft van de tijd maar een beetje dom naar te kijken. Af en toe komt ze in actie maar met haar alleen winnen we de oorlog niet vrees ik.

Mijn zoon is al bijna overspannen (hij maakt zich nogal gauw druk) en heeft al tig “plannen van aanpak” bedacht. Gelukkig zijn we allemaal niet bang voor muizen maar ik wil ze zo snel mogelijk weg hebben.

16. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Volgens mij gaat de dan zieke muis naar buiten om dood te gaan dus dat valt mee!

17. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.832
    5.567
    113
    Ik ben bang dat je inderdaad een hele invasie in en om je huis hebt. Een ongediertenbestrijder vertelde me eens dat als je 1 muis ziet er vaak 10 zitten,als je er 2 ziet er minimaal 20 zijn en bij meer of 3 muizen zien er zeker over de 100 muizen in de buurt zijn. Verder zijn muizen nachtdieren. Dus als je ze overdag ziet dan is er voedselschaarste en hebben ze reuze honger want anders zullen ze nooit overdag het nest verlaten om eten te zoeken.
    Advies is om eerst te beginnen met alle gaatjes waardoor ze naar binnen kunnen te dichten. (Let op. Ze kunnen dan ook niet je huis meer uit.) En dan vallen te zetten zodat je de muizen die nog in je huis zitten kunt vangen.
    Toen wij zo’n plaag hadden hebben we alle etenswaren, ook die nog dicht waren, in curverkratten bewaard om er zeker van te zijn dat ze op het voedsel in de vallen af zouden komen.
    Succes met vangen!

18. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Oh ja. Zet je vallen/ gif wel in de looproute van de muizen. Anders heb je een grote kans dat ze het links laten liggen. En als je pindakaas op de vallen doet moet je het eigenlijk samen met stroop tot een balletje mengen. Dat was een tip van de bestrijder nadat we onze vallen zonder pindakaas en zonder muis uit het plafond haalden

Deel Deze Pagina