Volgende week hoor ik eindelijk of de kleine nog in stuit ligt. Ik ben dagenlang zoet met het annalyseren van bewegingen van de baby. Nou ben ik benieuwd voor mensen die ongeveer net zo lang zwanger zijn: wat voel jij en weet je hoe je baby ligt?
Ik voel bovenin duidelijk billen die de hele dag door van links naar rechts draaien. De voetjes zitten vaak rechts in mijn zij (onder de ribben) te trappelen. Oh ja en af en toe voel ik een kopstoot (denk ik omdat ik de billen dan boven voel) op mijn schaambot (auw!)
Hoe voelt dat draaien? Ik voel namelijk wel een bol heen en weer schuiven en dat is best flexibel. Volgens mij bewegen de billetjes minder flexibel heen en weer?
Ik ben heel slecht in voelen, maar weet globaal hoe mijn kindje nu ligt. Ben vandaag 40 weken en kan voelen dat het nu beetje links van het midden ligt. Mijn buik zit helemaal vol en krijg rechts steeds bobbeltjes en verschuivingen. Dat zijn voetjes. Ook is het al paar weken goed ingedaald want voel dan gegraaf in mn bekken van een koppie en handjes,
Ik ben zo slecht in het voelen Maar volgens mij voel ik het hoofdje bovenin en het kontje onderin.. vooral voel ik dan heel vervelend getrap in mn blaas. Voel het kindje voorderest alleen maar draaien.. echt harde trappen heb ik niet echt gehad.. doet die volgens mij meer van binnen.
Ik voel het kontje duwen tegen mijn buik, een armpje duwt richting mijn ene lies en een beentje schopt naar mijn andere lies. Ik heb maandag een groei echo gehad en gelukkig is de baby van onvolkomen stuit in de goede positie gedraaid, alleen ligt de baby nu een soort van dubbel, dus met de beentjes naast het hoofdje.
Mijn jongste rekte zijn beentjes toen regelmatig. Dus zag ik zijn kontje uitsteken. Dat was wel duidelijk zijn kontje, geen hoofd. Verder kietelde hij erg vaak mijn blaas. Daardoor was ik wel overtuigd dat het zijn vingertjes beneden waren. Maar een en ander is makkelijker als je vk verteld heeft hoe hij ligt. Ik durf niet met zekerheid te zeggen dat ik het anders ook zo zeker had geweten.
Bij mij ligt hij met zijn hoofd beneden al iets ingedaald en ik voel duidelijk aan welke kant hij met zijn rug/billen ligt en voel/zie dit ook verschuiven als hij even omdraait. De meeste tijd ligt hij met zijn billen/rug links en voel ik rechts de voetjes trappelen. Het hoofdje voel ik eigenlijk niet zo en de handjes soms onderin. Ook als hij de hik heeft voel ik goed aan welke kant hij ligt want daar ligt altijd zijn rug
Ik kon het verschil met de hik heel goed voelen van toen hij in stuit lag. De hik is voornamelijk bij de billetjes te voelen. In stuit voelde ik het getik echt onderin. Toen hij eenmaal goed lag tikte de hik aan de bovenkant.
Ik voel ook de billen aan de bovenkant flink draaien.. De kleine dame ligt al start klaar maar ik voel Het ook aan de hik omdat ik dat echt beneden voel, lijkt me ook raar om de hik te voelen in z'n billen!?!? De hik hebben ze bij de borst dus als ze goed liggen voel je dat beter beneden aan je buik dan aan bovenin je buik..
Ik voel heel goed hoe mn baby ligt. Heel lang in stuit gelegen, voetjes beneden (heel duidelijk voelbaar door schoppen op de blaas en zo!) En ik voelde het hoofdje heel duidelijk bovenin. Dit voelt anders dan de billen die ik nu bovenin voel en met name heel veel beweging van beentjes, voetjes en knietjes. Het steekt af en toe echt flink de buik uit. Zoontje is inmiddels dus gedraaid naar hoofdligging. Af en toe gewriemel onderin van de handjes.