heej mensen morgen moet ik nuchter bloedprikken alleen mag ik dan helemaal niks hebben ? en hoe moet dat kwa tanden poetsen dan ? en mag je wel smintje ? want die zuig je helemaal op zeg maar sorrie voel me zow dom
Je kan gewoon je tandenpoetsen, je spoelt dan met water, maar slikt het toch niet door? Een smintje zou ik niet doen.
Een Smintje mag niet, tandenpoetsen wel. Je mag voor het bloedprikken water, zwarte koffie en thee zonder suiker en melk.
ok dan hou ik het bij tanden poetsen ga dr niet vanuit dat het hele gesprekken gaan worden met de bloedprikster en daarbij tanden poetsen moet genoeg zijn voor de frisse adem ThnX
wat water mag wel, en een domme vraag? nee hoor! toen ik rond mn 18e bloed moest laten trekken en mn dokter me zei dat ik dan nuchter moest zijn antwoorde ik hem dat ik geen alcohol dronk
In water zit niks, geen voedingsstoffen, geen suiker, geen vetten etc. Dus dat heeft geen invloed op je bloedwaarden. Het beste is natuurlijk gewoon alleen water te gebruiken voor tanden poetsen en medicijnen en niet ineens een liter te drinken ofzo he. En nee, tis echt niet dom, er zijn zoveel mensen die dat niet goed weten hoor, niks geks aan. Succes morgen.
ook logische eigenlijk daarom is water zo goed voor ons maar nooit zo over nagedacht met nuchter bloedprikken
Dan verschillen daar de meningen denk ik toch over, de arts waar ik voor werk geeft dit altijd zo door aan de patienten en we hebben er nog nooit eentje terug gekregen van het bloedprikken.
Een afspraak maken? in deze link geven ze ook aan water, thee zonder melk en suiker en zwarte koffie.
Water is niks, zit geen suiker of vet in. Overigens zij die richtlijnen van geen koffie of thee verschillend. Bij sommige zkh mag je wel koffie of thee. Bij andere alleen thee en bij weer andere mag het totaal niet. Beetje vreemd. Edit -> Oh dubbel haha!
ligt er ook aan waarvoor je nuchter bloed moet laten prikken, ik moet het 1 x in de 3 mnd doen ivm diabetes, dan mag ik dus medicatie met een paar slokjes water maar meer niet omdat door water te drinken mijn nuchtere bloedsuiker waardes omlaag kunnen gaan je zo geen duidelijk beeld hebt.. suc6 in iedergeval!!
door water kunnen je suikerwaardes naar beneden gaan.. Dus ik mocht ook geen water. Ik had zw. suiker tijdens mijn laatste zwangerschap en heb vaak genoeg geprikt. En als mijn suikers te hoog waren moest ik een glas water drinken om mijn suikers weer naar beneden te krijgen.. us ik zou het niet doen.. Maar goed ik weet niet waar je voor gaat prikken?
Mijn man moest vorige week bloedprikken, ik vroeg wanneer dat kon. Zei de arts, wat heb je vandaag al gehad? Hij antwoorde: koffie. Arts vroeg: Zwart? Hij:Nee met melk en suiker. Arts: Oh nee dan moet je dat morgen even doen.