Hoi dames, Misschien heeft een van jullie hier wel eens van gehoord, kan namelijk niet veel vinden op internet. Zal even het verhaal uitleggen. Gistermiddag begon het met wat harde buiken. Ik heb het even aangekeken en toen maar even op bed gaan liggen met een paracetamol. Ik ben even in slaap gevallen en werd erg beroerd wakker. Hartkloppingen, duizelig, zweten, dikke handen en voeten, rode wangen en enorm het gevoel alsof mijn hoofd op ploffen stond. Ook had ik enorme hoofdpijn. Ben even gaan douchen en dat werd niet beter. Toen mijn man thuis kwam heeft ie even de vk gebeld en ik moest gelijk langskomen. Mijn bloeddruk was verhoogd en er was eiwit in mijn urine gevonden. Ook had het kindje een constante hartslag van 200. De vk vetrouwde het niet helemaal en ik moest naar het ziekenhuis voor controle. Daar heb ik eerst een uur aan de ctg gelegen. Hier had de baby een gemiddelde hartslag van 180 en dit was te hoog. Soms zakte ie wel iets naar de 170, maar ook regelmatig schoot ie naar de 200. Ook kreeg ik om de 5 minuten pijnlijke harde buiken. Daarna moest ik nog een half uur aan het ctg en de hartslag was nu gezakt naar gemiddeld 150, ook dit is aan de hoge kant maar acceptabel. Mijn harde buiken zakte gelukkig ook iets af. Er is nog een echo gemaakt en de baby deed het verder goed en ook was er genoeg vruchtwater. Ik heb nog een inwendig onderzoek gehad en het was al aan het verweken. Ze heeft inwendig nog even de baarmoederhals gemeten en die was nog 4 cm, dus nog prima. Maar de zorgen zijn over de hartslag van de baby. De gyn noemde het jogging baby. Dit houdt in dat de baby zo actief is, dat ze het maximale van haar lijfje vraagt. Ik mocht nog net naar huis, maar moest vandaag terug komen voor nog een ctg en de uitslag van het bloed. Mijn bloeddruk zakte in het ziekenhuis weer en mijn bloed was goed, dus ze hebben voor de zekerheid nog geprikt op mijn schildklier, hier hebben mijn moeder en zus ook last van, dus misschien komt mijn probleem wel daarvandaan. Maar ik kan op internet weinig vinden over jogging baby en ben benieuwd of er meer mensen zijn die hier ervaring mee hebben. Wil er graag wat meer over weten. Ik hoop heel hard dat de ctg goed is vandaag. Wel heb ik nog een ontzettend onrustige buik. Dus we zullen zien. Maar ervaringen zijn heel welkom. Liefs een onzeker Tascha
Ik had het bij de zwangerschap van Quinn. Soms ging zijn hartslag wel boven de 200! Ik lag al in het ziekenhuis vanwege vroegtijdige weeën dus ben goed in de gaten gehouden. Hij had het trouwens alleen als hij actief aan het bewegen was. Ikzelf had nergens last van, geen hoge bloeddruk of iets dergelijks.
Bedankt voor je antwoord. Ben nu net weer thuis en gelukkig was het nu allemaal een stuk rustiger. Rond de 150 lag het gemiddelde nu en dat is nog best hoog, maar wel binnen de grenzen, dus dan ben ik blij. Hopelijk blijft het hierbij.
Hoi, Ik heb gisteren een CTG gehad en alhoewel mijn baby altijd heel druk is, had ik het gevoel dat-ie van de CTG nog veel drukker werd. Ontzettend beweeglijk, niet normaal meer. Daarna moest ik naar de gyn, bleek de baby ineens niet meer ingedaald te zijn en dwars te liggen. Volgens mij was dat tijdens de CTG gebeurd, door het vele bewegen (het kindje lag al minstens 6 weken met het koppie naar beneden en was er nog nooit uitgeweest). Ik kreeg tijdens de CTG ook ineens harde buiken en toen ik na het bezoek aan de gyn moest wachten op een draaipoging (weer aan de CTG) kwam er zelfs een soort weeenactiviteit, om de 5 min een flinke piek en ik voelde ook echt een soort begin-weeen. Nu moest ik nogal lang wachten op die draaipoging en al die tijd lag ik aan de CTG, na drie kwartier ofzo werd die weeenactiviteit ineens minder en voelde ik de baby weer minder bewegen. Wat bleek, de baby was uit zichzelf teruggedraaid! Heb een soortgelijke ervaring gehad met mijn 1e, toen heb ik ook een paar keer een CTG gehad en daar was de hartslag bijna niet op te volgen omdat ze steeds 'wegzwom' van de apparatuur. Dus alhoewel de hartslag van mijn baby('s) niet te hoog was en ik zelf geen echte klachten had, heb ik wel het idee dat een kindje drukker dan normaal kan worden doordat je aan de CTG ligt. Ik hoop dat het bij jou allemaal goed blijft gaan en dat er niks bijzonders aan de hand is! Sterkte!
Ik heb ook wel het idee dat het ctg wat activiteit kan veroorzaken. Het hartje ging alleen ook zo snel bij de vk, die gewoon met de doptone luisterde. Dus ik kan het niet helemaal op het ctg afschuiven. Wel is de kleine erg beweegelijk als het ctg eraan gaat. Toen ik terug moest voor controle was ze erg moeilijk te vinden. Iedere keer als ze het hartje hadden, ging ze weer naar de andere kant en moesten ze weer zoeken, dus ik denk ook wel dat het ctg voor reactie zorgt.
ok, ook bij de doptone dus... Maar toen was je bloeddruk ook hoger natuurlijk... Maak je je nu nog erg zorgen of valt het mee?
Erg zorgen niet, maar ik ben er ook niet helemaal gerust op. Ik had gelukkig al voor maandag een afspraak staan bij de vk en dan gaan ze mijn urine nakijken, het hartje van de baby extra goed beluisteren en mijn bloeddruk goed controleren. Hopelijk komt daar dus niks uit en die geruststelling kan ik wel gebruiken. Is fijn als je even extra te horen krijgt, dat alles weer rustig is.
Ja, dat hoop ik ook voor je! En gewoon als er ook maar iets niet goed voelt, meteen aan de bel trekken. Beter een keer teveel dan een keer te weinig zullen we maar zeggen. Maar waarschijnlijk komt het allemaal gewoon goed en heb je over een paar weken een mooi en gezond kindje in je armen!
Dankjewel, ik heb er ook wel vertrouwen in dat het goedkomt en zo lang hoef ik hopelijk niet meer. Kan niet wachten tot ik mijn mooie meisje vast heb.
Probeer eens te googlen op Jogging Foetus. Dat is de officiële term. Jogging foetus betekent inderdaad dat de kleine gewoon ontzettend druk bezig is. Dit is in verreweg de meeste gevallen echt onschuldig. De verloskundige luistert natuurlijk altijd maar heel eventjes met de doptone. Maar als je bij wijze van spreke op iedere zwangere buik een continue doptone plaatst, zal je meerdere malen op een dag bij activiteit van de baby zo'n jogging-foetus waarnemen. Als jij rondjes gaat rennen stijgt je hartslag ook! Ik heb er ook 'last' van gehad tijdens mijn zwangerschap. Meerdere malen is er jogging foetus geconstateerd. Ik ben uiteindelijk bevallen van een kerngezonde dochter!
Toen ik zaterdag op controle ging, vonden ze de hartslag van de baby ook echt te hoog; ze was dan ook weer heel erg aan het bewegen, het was de 'actiefste buik die ze ooit had gezien'. Tsja... 6 uur later had ik een kerngezonde dochter in mijn armen. Hopelijk is dat bij jou ook snel het geval!
GIster bij de vk geweest en alles was weer helemaal goed. De baby was weer rustig. Wel gemiddeld tussen de 150 en de 160, maar dat is echt geen probleem. Wel gerust gesteld dus. Dank jullie wel voor jullie berichten.