dilemma over zaad kwaliteit

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by misty33, Jun 8, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. misty33

misty33 Lid

Sep 14, 2012
    98
    0
    6
    verkoopster
    hoensbroek
    hallo we zijn nu een week onder behandeling bij de gyn heeft mijn partner gisteren zijn zaad moeten inleveren en ik zelf had een echo op de echo was een follikel van 17 mm te zien dus moest ik vandaag terug komen voor een samenlevingstest helaas was die test niet goed de gyn zag er geen beweeglijk zaad in hij zei dat het kon komen omdat hij zijn zaad die ochtend al had ingeleverd maar naar bijna 17 uur dat we gemeenschap hebben gehad zou je toch denken dat er wel iets beweeg baars in zou moeten zitten. mijn eitje was ook al gesprongen. nu moeten we tot woensdag wachten want dan krijgt mijn partner de uitslag van zijn zaad test. kan iemand me al wat gerust stellen en dat het inderdaad erdoor komt dat hij het s`ochtends al een zaadlozing heeft gehad dat ze er nu niks in zagen. hoop dat er iemand is die hetzelfde heeft meegemaakt want nu maak ik me toch wel zorgen erover. groetjes misty33

2. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

Feb 25, 2012
    937
    0
    16
    Lieve Misty, 17 uur vind ik inderdaad best snel. Ik ga niet zeggen dat bij perfect zaad kan hebben, want ik denk dat er dan na 17 uur ook al wel weer leven in had moeten zitten, maar het klinkt absoluut niet als een hopeloos geval. Denk dat je het beste even kan afwachten. Verder zegt 1 test ook niet heel veel.
    Mijn lief had bij oordeelde de eerste keer gewoon meer dan 50% leven en een mooi aantal miljoenen. Toen we vorige week voor onze eerste IUI gingen had hij maar 5% beweeglijkheid. Dit kan door zoveel dingen komen.
    Niet te druk maken en even rustig afwachten dus :)
    Knuffel!

3. misty33

misty33 Lid

Sep 14, 2012
    98
    0
    6
    verkoopster
    hoensbroek
    bedankt voor het antwoord het spookt gewoon door mijn hoofd nu vandaar dat ik er ook iets over geschreven had. groetjes

4. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Bij ons was er ook geen zaadcel te zien bij de samenlevingstest. Maar manlief had met de semenanalyse 21 miljoen.

5. misty33

misty33 Lid

Sep 14, 2012
    98
    0
    6
    verkoopster
    hoensbroek
    hoi prinses

bedankt dat is weer een geruststelling woensdag krijgen we de uitslag van de zaad test dus afwachten tot woensdag. en gelukkig kunnen ze tegenwoordig al veel om toch nog een kindje te krijgen. groetjes

6. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Voordat we onze zoon kregen was de samenlevingstest ook niet goed. En toch werden we een half jaar later zwanger.

7. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Hier ook geen levende zaadcellen bij de samenlevingstest en bij de onderzoeken zaten we meestal tussen de 5 en 10 miljoen. Wel een verminderde zaadkwaliteit, maar zeker een kans van slagen op de gewone manier.

Samenlevingstesten worden niet meer overal gedaan, omdat de betrouwbaarheid niet al te groot is. De uitslag zegt soms niks. Ik ken mensen met een negatieve samenlevingstest en die werden gewoon zwanger. En met een goede test en daar lukte het niet bij.

Succes!

8. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    Veel ziekenhuizen doen de samenlevingstest niet meer, omdat nieuwe onderzoeken laten zien dat deze niet echt betrouwbaar is. Ze halen maar een heel klein beetje slijm uit je cervix om onder de microscoop te leggen en de hoeveelheid zaad in dit stukje hoeft helemaal niet representatief te zijn voor de zaadjes in de rest van je bm/cervix. Daarnaast denk ik dat het zeker uitmaakt dat je man al een zaadlozing had gehad. Bij mijn man maakt dit altijd enorm uit. Kortom, ik zou me niet te druk maken!

9. Jolien2

Jolien2 Bekend lid

Jul 22, 2011
    652
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dit is de reden waarom ze t bij ons niet gedaan hebben.

10. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

Aug 17, 2011
    2,098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Bij ons 2 x een samenlevingstest gedaan en 2 x negatief. Niks te vinden... Terwijl zijn zaad daarna meerdere malen is gecontroleerd. Hij 'scoorde' van 70 miljoen tot minder dan 100.000 stuks!! Erg uiteenlopend dus van heel goed tot heel slecht. Ze hebben er geen verklaring voor kunnen vinden.

Helaas hier nog geen zwangerschap, we zijn bezig met de 2e ICSI-poging. Ik hoop voor jou snel duidelijkheid! Succes!

11. misty33

misty33 Lid

Sep 14, 2012
    98
    0
    6
    verkoopster
    hoensbroek
    hallo allemaal bedankt voor de reacties ik ben inderdaad benieuwd wat woensdag de uitslag is van zijn zaad test en dan wat de uitslag van mijn bloedtest is of ik ook daadwerkelijk een eisprong heb gehad, maar ik denk van wel want vrijdag zagen ze een follikel van 17 mm en zaterdag was die weg maar ik merk het niet als ik eisprong heb.

12. misty33

misty33 Lid

Sep 14, 2012
    98
    0
    6
    verkoopster
    hoensbroek
    gelukkig was het zaad van mijn partner perfect dat was gelukkig een goede uitslag ben benieuwd waar het dan aan ligt. groetjes:):):)

Share This Page