bloedprikken op 5e dag hoge temperatuur, help!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door griekie, 18 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. griekie

griekie Bekend lid

2 jan 2009
    579
    1
    0
    Help,

Ik heb 2 dagen geleden een positieve ovulatiest gedaan en sinds 2 dagen krampen in m'n onderbuik en had eggwhite slijm. Nu moet ik dus op de dag dat mijn temperatuur 5 dagen en 8 dagen hoog is bloed laten prikken. Het probleem is dus dat ik normaal altijd 2/3 dagen duidelijk lage temperatuur heb en daarna dan duidelijke stijging. Nu heb ik de afgelopen dagen deze temperatuur gemeten

maandag
    12 september 36.6
    13 september 36.8
    14 september 36.6
    15 september 36.7 -positieve ovulatietest(hoog)
    16 september 36.9 - positieve ovulatietest(de piek) -geklust
    17 september 36,7- positieve ovulatietest(licht streep)
    18 september 37,0 vandaag-geklust

ik heb 40 minuten in de wacht gezeten toen ik wilde overleggen met de gynaecoloog.Ik heb 4 keer gebeld en in totaal 40 minuten gewacht zonder antwoordt dus.Wie ooh wie kan mij helpen.

Liefs

2. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Ik denk dat vandaag is de eerste hoge temp is. Maarja, dat weet je pas als hij 3 dagen lang zo hoog is (of hoger).

Ik denk dus dat je over 4 en 7 dagen moet bloedprikken!

succes

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Moet je progesteronwaarde bepaald worden? Dit wordt inderdaad meestal op de 5e en/of 8e dag na de eisprong gedaan.

Je eisprong komt ongeveer 2 dagen na een positieve ovulatietest. Je test was de 15e positief, dus dan zou je eisprong gisteren zijn geweest. Als je naar je temperatuurlijstje kijkt, is je temperatuur vandaag gestegen, wat klopt. Want de temperatuur stijgt de dag na de eisprong. Ik zou vandaag dus als de eerste dag aanhouden en dan dinsdag voor het eerste bloedonderzoek gaan en vrijdag weer. Dan zit je goed, volgens mij!

4. griekie

griekie Bekend lid

2 jan 2009
    579
    1
    0
    Hi thanks voor je beantwoording.Ik heb de 16e een piek gehad in mijn ovulatietest, de 15e was de het LH wel hoog maar de 16e was het streepje het duidelijkst. Waneer zal dan mijn eisprong geweest zijn,Het bloedprikken is inderdaad voor progesteronwaarde.

Liefs

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Was op de 15e de teststreep even donker of donkerder dan de controlestreep? Of was 'ie nog wat lichter? Als je naar je temperatuur kijkt, zou ik vandaag als de eerste dag van je temperatuursverhoging aanhouden. Dus dan kom je op dinsdag uit. Een dag verschil maakt ook niet zoveel uit, hoor.

Het progesteron moet tussen 5 en 8 dagen na je eisprong bepaald worden. Wel vreemd trouwens dat het twee keer getest wordt, ik heb het altijd maar een keer gehad.

6. griekie

griekie Bekend lid

2 jan 2009
    579
    1
    0
    Hi meis, op de 15e was de streep even donker als de controlestreep, de 16e was hij donkerder dan de controlestreep.De 17e was de streep weer lichter dan de controlestreep.Ik heb 2 prik formulieren gekregen, een voor op de 5e dag hoge temperatuur en nog een voor de 8e dag hoge temperatuur. Ik moest ook op de 21e cyclus dag een keer 'ochtends op nuchtere maag en daarna tussen 10:00 en 12:00. Nu was ik tijdens het begin van het onderzoek op dag 7 van mijn cyclus en op dag 3 moet ik ook geprikt worden. Weet jij toevallig ook of ik dan gewoon op dag 3 van mijn volgende cyclus(hopelijk wordt ik niet ongie natuurlijk)mag prikken.De temperatuur van cyclus dag 3 had ik wel bijgehouden want ik was al bezig met temperaturen.Dit wilde ik dus ook gisteren vragen aan de gynaecoloog maar stond zolang in de wacht.

Wat een vragen voor de vroege ochtend he!

Liefs

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als je van je temperatuur uit moet gaan, zou ik gisteren als de 1e dag tellen en dan dinsdag en vrijdag voor een bloedonderzoek gaan.

Het bloedonderzoek op cyclusdag 3 moet je dan inderdaad tijdens je volgende cyclus laten doen. Dat kan alleen aan het begin van je cyclus en nu niet meer. Dan wordt er gekeken naar allerlei verschillende hormoonwaardes, die je later in je cyclus niet kunt meten. Dan zijn de waardes weer heel anders en dus niet betrouwbaar.

Vraag maar raak, hoor! Ik zit niet om 05.40 u achter de computer, maar dan antwoord ik later wel! :)

8. griekie

griekie Bekend lid

2 jan 2009
    579
    1
    0
    Hey meis,

Nou dat tijdstip klopt niet helemaal hoor, het was 07:30 haha. Ik ga inderdaad morgen bloed laten prikken want vandaag is de 4e dag dat mijn temperatuur hoog is(37,0-37,0-37,0-37,1).Toch zo fijn he dit forum.Heel erg bedankt voor je hulp meis!

Liefs,
    griekie

9. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    O ja, de tijdsinstelling klopt niet helemaal. In het echt is het twee uren later. Scheelt alweer!:)

Succes met bloedprikken, ik hoop dat je progesteron-waarde helemaal goed is en dat je over ruim een week met goed nieuws komt!

Deel Deze Pagina