Hoi! Ik dacht al op dit forum te zitten, maar heb maar een nieuwe aangemaakt gezien het me niet lukte om in te loggen en ik wel even wat steun nodig heb! Wij zijn nu 4 maanden bezig, na gestopt te zijn met de NuvaRing. Ik denk dat ik redelijk goed mijn lichaam begin te kennen, zo voel ik voor mijn idee vrij goed mijn eisprong. Nu zit ik met het volgende: ik heb een vrij stabiele cyclus van altijd 34 dagen (1 keer 33 dagen). Via een site had ik berekend dat afgelopen dinsdag of woensdag mijn eisprong moet zijn geweest. Woensdag ochtend had ik een sterk ongesteldheidsgevoel in mijn buik. En een beetje slijm ook wel. Nu is het een paar dagen later en nu heb ik steken in mijn onderbuik en veel zeer vloeibaar slijm (sorry ). Ik ben bang dat ik dus toch niet afgelopen woensdag mijn eisprong heb gehad maar vandaag. Wat denken jullie? Of hebben jullie ook slijm na de eisprong? Het is niet rekbaar. Of is het misschien al een innestelings verschijnsel? Pff ik hoop dat het niet mijn eisprong is, dan weet ik namelijk vrij zeker dat ik niet zwanger ben dit keer omdat mijn man sinds woensdag weg is. En ik kreeg van de week te horen dat een goede vriendin van mij zwanger is en uitgerekend is eind februari en het zou zo leuk zijn om samen zwanger te zijn en ongeveer tegelijk uitgerekend te zijn. Zulke soort berichten geven toch weer wat extra stress om zwanger te worden :x, terwijl ik weet dat we het ons niet moeten aantrekken maar je doet het toch!
Mijn slijm is altijd rekbaar en doorzichtig, ik weet dan dat ik in mijn vruchtbare dagen zit. Na de eisprong heb ik altijd dikke melkachtige witte slijm, dan weet ik dat mijn vruchtbare dagen geweest zijn. Als ik het zo lees, zou je inderdaad wel eens nu je vruchbare dagen kunnen hebben, hoe je je slijm omschrijft. Zelf heb ik ook altijd een regelmatige cyclus gehad, maar sinds de laatste 2x neemt dit ook een behoorlijk loopje met je.. Mocht je nu je vruchtbare dagen hebben, dan is het toch niet helemaal uitgesloten dat je zwanger bent?! Zaad kan tot 72 uur overleven dus... dan is er ook nog hoop! Hoop voor je op goed nieuws deze maand!
Het klinkt als je eisprong. Bij de innesteling heb je geen slijmverlies, zoals jij dat beschrijft. En de pijn komt ook overeen met eisprong-krampen.
O ik zie nu dat de titel van het onderwerp verkeerd is, het moet zijn slijm na eisprong . Hmm ik denk dus ook dat het mijn eisprong is die gewoon aan de late kant is, maar mijn baarmoedermond ligt wel extreem laag en is heel hard, dus dat zou wel weer een tegenstrijdig bericht zijn!
Misschien kan je beginnen met ovutesten? een eisprong wil wel eens later of eerder komen en dan kan je het mislopen. Ik gebruik sinds een paar maanden ovutesten en ik merk dat mijn eisprong of de dagen daarvoor wel eens niet samenvalt met meer cervixslijm. In het verleden dus heel vaak verkeerd geklust. En eipijn is niet altijd eipijn, kunnen soms je darmen zijn. Zucht, kunnen ze geen test uitvinden die aangeeft welke dag het eitje springt Succes!