20 weken echo en p3

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Nynke76, 1 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nynke76

Nynke76 Niet meer actief

Hallo allemaal,
    Wij hebben een GUO gehad in het UMCG omdat ons eerste kindje het syndroom van down heeft, ze had ook een behoorlijke hartafwijking.

Nu ben ik zwanger van de tweede en uit de vlokkentest is gebleken dat ons kindje geen trisomie 21, 13, 18 heeft. Bij de GUO leek alles in orde, de echoscopiste vertelde dat het kindje keurig op de P3 lijn lag. Eenmaal thuis snapte ik eigenlijk niet wat ze bedoelde met de P3 lijn. Ik heb her en der wat gelezen maar snap het nog niet echt.

Kan iemand mij in Jip en Janneke taal;) uitleggen wat hier precies mee bedoelt word? Ben een beetje bezorgd dat het kindje net als mijn eerste een groeiachterstand heeft.

Alvast bedankt,

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.934
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Dat ze nu inderdaad wat kleiner is dan het gemiddelde kindje met dit termijn (zo'n 2 weken achterstand).
    Zolang ze deze lijn blijft volgen en niet afbuigt zal je een kleiner kindje verwachten.
    Vaak dan zo'n 2500 gram (5 pond in vergelijking met de gemiddelde 7 pond)

3. Nynke76

Nynke76 Niet meer actief

Dank je wel RogiJuli. Qua zwangerschapstermijn lag ik 1 dag achter. Ze ging het bovenarmpje meten en die lag keurig naar haar zeggen op de p3 lijn. Zo keurig is dat dus niet, snap er nu helemaal niks meer van.

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.934
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Probeer zoveel mogelijk rust te nemen (voor zover dat kan met andere kinderen in je huishouden ;)) en zware dingen en weekboodschapoen even aan je man/vriend over laten.

Ohja.. en bedenk dat deze echo maar een momentopname was. Het kan zijn dat je uk net voor een groeispurt zat...
    Vraag de volgende keer weer om een echo om de groei te bekijken (over ca een week of 2).

Ps hoe groot was je andere kindje tijdens de geboorte?

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.934
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Weet je zeker dat ze het over de p3 lijn had??? Want dan zou de zwangerschapsduur ook nu korter moeten zijn gebleken (meer dan een dag)

6. Nynke76

Nynke76 Niet meer actief

Mijn dochter was met 39w6 maar 2646 gram, een dunne navelstreng en haast geen vruchtwater meer. Kindjes met down zijn naar horen zeggen sowieso wat kleiner. Ik bel vandaag wel even met mijn verloskundige, zij heeft de uitslagen van de GUO ook wel gekregen. Bedankt dat je de moeite hebt genomen om te reageren.

Deel Deze Pagina