Bloedprikken voor de 2e keer

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Chanel, 13 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hai hai,

het is inderdaad om je ijzergehalte bij te houden heel toevallig moest ik deze week ook weer bloedprikken voor de 2e keer,en als het goed is zul je ook vanaf deze weken elke afspraak urine mee moeten nemen naar de vk.

groetje smiranda

2. Chanel

Chanel Bekend lid

19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Hmmm verloskundige heeft niks gezegd over urine de volgende keer mee nemen. Had vandaag bloed laten prikken, 1 buisje voor me glucose gehalte en 1 buisje voor me ijzer gehalte.

3. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    @Miranda: Niet elke verloskundige vind het nodig om urine mee te brengen. Het ligt helemaal aan het protocol van je VK. Dat geldt nl ook voor het wegen. Niet elke vk doet dat.
    Mijn vk doet dit allemaal niet!

4. oh,ik dacht dat het standaard was bij elke vk..maar het testen van de urine lijkt me toch wel belangrijk i.v.m eiwitten in de urine toch?

5. patricia24

patricia24 Actief lid

27 jan 2006
    439
    0
    0
    hengelo overijssel
    nou moest voor de eerste keer bloed laten prikken, in totaal 9 buisjes!!!. ik schrok me wild ze bleef maar stickers plakken.
    ik heb maar de andere kant opgekeken, anders was ik van me stokje gegaan.

patricia

6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Ik heb afgelopen weken ook weer bloed laten prikken (3 buisjes)
    De eerste voor de bloedsuikers nuchter en een buisje voor de hb en bijna 2 uur later (na het eten) weer een buisje voor het bloedsuiker.

Ik zei al tegen mijn man, eigenlijk is het van de zotte, moet ik 2 keer laten prikken terwijl ze het eigenlijk met een druppel bloed af kunnen.

Ze hadden me net zo goed meteen kunnen prikken voor de hb en me een bloedsuikerapparaat mee kunnen doen naar huis zodat ik een zelf een dagcurver kan prikken.

Groetjes

7. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    ja ik weet het ook niet hoor, maar de VK zei dat het voor me hb was dus daar ga ik dan maar vanuit. En ik denk dat het ff wat makkelijker is om te prikken, want vanuit je vinger krijgen ze het maar moeilijk in zo'n buisje :rolleyes:

8. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Mijn vk heeft een apart aparaatje waar ze dan 1 druppeltje bloed op een teststrip doen, dit in het aparaatje steken en 40 sec. later verschijnt het resultaat op het schermpje.

@Miran84: Ja dat zou idd een reden kunnen zijn om iedere keer urine mee te brengen.

Deel Deze Pagina