Sinds de zomer ben ik onder controle bij het ziekenhuis. Bij twee rondes is een week na eisprong de progesteronwaarde van mijn bloed gemeten. In mijn ronde van oktober was de waarde 31. Afgelopen vrijdag is het weer gemeten en was de waarde 14. Ik begreep van mijn gyn dat de waarde van 31 goed was (eitje gesprongen), maar dat de waarde van 14 niet goed is (eitje niet gesprongen). Het eitje dat we deze ronde tijdens follikelmetingen dachten te hebben gespot, zou dus een cyste zijn geweest die toevallig groeide waar we een follikel hadden verwacht. Je schijnt een follikel en cyste op een echo (helaas) niet van elkaar te kunnen onderscheiden. De progesteronmeting moet daarom elke keer uitsluitsel geven of het gaat om een gesprongen follikel ipv cyste... Mij zeggen die progesteronwaardes niet zoveel, daarom zou ik het graag leggen naast de waarde van iemand die echt zeker weten een mooie eisprong heeft gehad. Wil jij de progesteronwaarde van je gesprongen eitje delen? Dankjewel alvast!
Bij mij was destijds ook te laag. Zo rond de 8. Mijn gyn zei dat je boven de 20 een eisprong hebt en boven de 30 een hele goede eisprong. Na ronde met clomid was hij toen 69
Dank jullie wel Elpha en LVtje! Hadden jullie die rondes er ook echo's bij? Matcht dat wat de echo's lieten zien, met die progesteronwaarde? Vraag me af of er meer meiden zijn die hun progesteronwaardes ooit gehoord hebben...
Ja, klopte met de echo's, ovu's en ook met de temp. Zag er allemaal goed uit iig zeiden ze in het ziekenhuis.
Bij mij was het op 2dpo al 16 en hoefde toen ook niet nog een keer te laten prikken omdat ze dachten dat deze waarde met een knaller van een ovutest wel een eisprong moest betekenen.