ben 29 juni bij de verloskundige geweest! en kreeg gelijk een verwijzing mee om bloed te laten prikken dus ik las dat ik werd getest op glucose en nog wat dingentjes dus dacht oo maar 3 buisjes!!! waren het er 6 stond dr naast ook nog waar ik op getest moest worden. nu is de vraag waarop word je allemaal getest dan? zoals glucose snap ik wel maar sommige dingen snap ik niet heb trouwens de blauwe plek er nog zitte! op me linkerarm meestal al moetk bloedprikke of wat dan gaat ie rechts en blijft er niets zitte
HIV (mits je dat wil geloof ik), bloedgroep, rode hond (rubella), suiker, ijzer, En vast nog wel wat dingen..
en de blauwe plek zou ook kunnen komen dat de laborante niet zo goed geprikt heeft! Ik ben bloeddonor (nu even niet natuurlijk) maar daar ligt het enorm aan wie mij prikt, bij de ene krijg ik een mega blauwe plek en bij de nadere niets!
bedankt voor jullie antwoorden. ja volgens mij had ze niet goed geprikt ook want deed echt zeer deze prik!! meestal nooit moeite met een prik halen en ga ik fluitend weg deze deed gewoon zeer!
Ze testen idd op veel meer dingen, maar dat zijn gewoon standaard onderzoeken.. Blauwe plek (m'n halve arm) heb ik 1x gehad.. Liet toen m'n rechterarm prikken (normaal altijd links), en zo'n muts die met die naald in 't rond begon te porren omdat er geen bloed kwam, en daarna er pas achter kwam dat dat elastiekding nog strak om m'n arm zat.. Tja, tis nu gewoon altijd weer m'n linkerarm.. Moet naast onderzoeken tijdens zwangerschap ook nog elke 6 weken prikken voor m'n schildklier..
zo ff denken hoor. bij mij namen ze ook zoveel bloed af. iig HIV Hepatites bloedgroep glucose rhesus gedoe ook idd en er zal vast nog iets zijn nu bij de 2e zwangerschap wordt ik ook getest op de 5e ziekte. dus dat komt er ook weer bij