Hallo, Gisteren heb ik slecht nieuws gekregen. Er zit vocht rond de foetus in mijn buik. Vooral bij het hoofdje, nek en rug. Dit kan een teken zijn van ernstige chromosoomafwijkingen. Er bestaat een kans dat het vocht wegtrekt maar die kans lijkt me klein. Gisteren bloedafgenomen en over 2 wkn heb ik een nekplooimeting. iemand die hier ervaringen mee heeft???? Ik hoop het zo want zit echt ff in een dip hoor O ja, ben nu 10+4 zwanger...
Ik ken ook iemand die het had rond het schedeltje en het nekje. In het laatste stadium van de zwangerschap was dit ineens verdwenen en ze is bevallen van een gezond kindje. Wel is er een chromosoom afwijking geconstateerd maar dit is een afwijking die iedereen kan hebben en zeer waarschijnlijk geen gevolgen heeft.
Mochten ze twijfelen, dan zullen ze een vlokkentest aanraden, die kan tussen de 10-14 wk, daarmee kunnen ze de meeste afwijkingen uitsluiten...Maak je nog niet teveel zorgen...het kan vanalles zijn en bij mijn kindje zagen ze naast het vocht ookal met het blote oog dat de nekplooi niet goed was...
ons kindje had ook een mega nekplooi, konden ze ook met het blote oog zien. bij ons dachten ze ook meteen dat het ws niet goed was. combinatietest gaf een kansberekening van 1 op 5. hebben een vlokkentest gedaan. Die gaf gelukkig een goede uitslag. kregen toen nog een zeer uitgebreide 20 weken echo in het academisch ziekenhuis, deze was ook goed, behalve dat de nieren iets verwijdt waren. Daarvoor zijn we met 34 weken nog terug geweest en toen was ook daar het vocht weggetrokken. Uiteindelijk na een zwangerschap met veel zorgen. Zijn wij bevallen van een kern gezonde jongen en hij ontwikkeld zich prima. Dus hou moed, ik weet dat ie onzekerheid heel moeilijk is, veel succes!
Hey, Overal heb je goede verhalen en slechte verhalen... Bij mijn moeder met 45 jarige leeftijd was er ook vocht op buik en nek te zien...verdikte nekplooi...en de vlokkentest wees uit een chromesoom afwijking en down...in combinatie met een gespleten gehemelte en klompvoetjes en een hartafwijking waar ze direct na de bevalling aan geopereerd zou moeten worden heeft mijn moeder voor abortus gekozen.. Maar er zijn zoasl hierboven ook wel heele veel goeie kansen! Hopelijk bied de echo een goed beeld....en indien nodig een vlokkentest!! Sterkte meis. Groetjes, Miranda (ex-januari mama)
Hey meid, Ik wil je nog heel veel sterkte toewensen en zoals ik het hier boven lees...Houd de moed er in (ook al is het ontzettend moeilijk) Knuffel. Gr Balleke
Thanx voor alle reacties en steun! de slechte verhalen kende ik al maar ik ben toch blij dat er ook goede verhalen bestaan. dat helpt me toch een beetje beter deze verschrikkelijke dagen door te komen. Hoop doet leven. Zodra er meer nieuws is zal ik dit posten. Meer reacties zijn natuurlijk altijd welkom.
hee benzelf 22 weken zwanger en hebben bij de ''pretecho'' ook vocht ontdekt in het linkerlongetje ik was toen 18 weken zwanger. Maar helaas is het alleen maar toe aan t nemen het zit nu ook onder het huidje en in de buikholte en maandag moeten we naar Leuven dus ik ben benieuwd ik wil je heel veel sterkte wensen en hoop dat alles goed komt. groetjes petra