Bloedprikken?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Hope, 1 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hallo meiden,

Omdat jullie "helaas" ervaring hebben met deze kwestie wil ik jullie graag wat vragen.

Ik heb laatst 1 week na mijn ei bloedgeprikt ivm progesteron.
    Nu ik helaas ongi ben geworden moet ik op de 2e, 3e of 4e dag van mijn ongi bloedprikken.
    Maar ik zit even met de vraag of mijn 1e dag nu vandaag is of morgen.
    In het fertiliteitsboekje staat namelijk:
    Wanneer u voor 18:00 ongesteld wordt, geld dit als de 1e cyclusdag

Nu begon ik vanmiddag wat met iets bruine afscheiding, nog geen echt bloed.
    Zo net rond 19:00 heb ik echt rood gespot, maar meestal duurd het dan nog even voordat mijn ongi echt doorzet.

Nu vraag ik me af welke dag ik nu als 1e dag moet tellen en of dat heel veel uitmaakt voor het bloedonderzoek?
    Als ik namelijk vandaag als 1e dag tel, zou ik morgen bloed kunnen gaan prikken op de 2e dag.
    Maar als morgen mijn 1e dag is, dan moet ik tot maandag wachten en is het dus mijn 4e dag.
    Waarom zit dat rot weekend er ook tussen? ;)

Misschien maak ik me druk om niets, maar kunnen jullie me adviseren.

Alvast bedankt, Hope

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Als zij zeggen dat je voor 18.00 uur ongesteld moet zijn om die dag te rekenen lijkt het met zo dat als je om 19.00 uur ongesteld wordt je die dag dus niet moet tellen.
    Ik zou morgen dus pas tellen. 18.00 uur is al "laat" in mijn zh moet je echt in de middag ongesteld zijn. 18.00 uur is al avond.
    Anders bel je morgen even, leg je het even voor. Dan weet je het helemaal zeker!
    Elmo

3. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hoi Elmo, bedankt voor je reactie.

Eigenlijk klinkt het ook wel logisch als je het zo schrijft, maar omdat ik altijd de 1e dagen veel oud bloed heb en dan pas mijn menstruatie echt doorzet, twijfelde ik even.
    Ik heb vandaag de gyn gebeld, of iig de assistente.
    Zij adviseerde me ook om op maandag bloed te gaan prikken.
    Ze heeft meteen een belafspraak voor me gemaakt dat de gyn belt voor de uitslag.
    Ik heb deze bewust gepland op een vrije dag.
    Moet er niet aan denken dat hij belt op mijn werk en de uitslag zou niet goed zijn.

Dus maandag bloedprikken en dan 13 februari de uitslag, spannend!

Hope

Deel Deze Pagina