Goedemorgen, Ik heb een vraagje over aambeien. Ik vermoed zelf dat ik er eentje heb, heb mijn vriend laten kijken en die zei dat er een roze flubbertje zit bij mijn anus. Ik heb geen last van deze aambei, maar moet ik hier wel iets mee doen?? Of kan ik dit zo laten? Ik ben nu 37 weken zwanger en loop dus tegen de bevalling, kan het dan kwaad?? En wat kan ik er tegen doen?? Zie het eigenlijk niet zo zitten om naar de HA te gaan, aangezien ik er geen last van heb..
Kan geen kwaad en als je er geen last van hebt, zal de arts toch niets kunnen doen. En is het flubbertje gezwollen of niet? Als 't gezwollen is kan je er wel een zalfje voor krijgen zodat 't een leeg velletje wordt precies, maar dat gaat vaak ook vanzelf. Hou er wel rekening mee dat het met te bevallen veel erger kan worden.
Je kan vast curanol gaan smeren en tabletten slikken. Mag tijdens de zwangerschap! Zeker om erger te voorkomen bij je bevalling. Geheid dat je die aambeien eruit perst
pas na mijn bevalling was het een tijdje veel erger met dat flubbertje,door de druk,en toen moest ik op een rond kussen zitten en zalfjes smeren maar daarna eens ik bekomen was ging het vanzelf weg en kwam het nooit meer terug.
Op dit moment heb ik hier ook weer last van.. Inderdaad smeren en curanol tabletjes slikken. Ik vind alleen de zalf van curanol niet 100% prettig werken.. Dus die grbuik ik alleen uitwendig. Voor inwendig gewoon sperti of iets soortgelijks op basis van zinkzalf. Mocht je veel pijn hebben, even langs de huisarts voor lidocine vaseline creme (weet niet hoe je het schrijft). Hier zit een verdovend bestandsdeel in wat de pijn kan afnemen. En klopt, tijdens de zwangerschap kom je er niet meer vanaf omdat de oorzaak (gewicht baby oa. niet wordt weggenomen) , bij de bevalling kan het juist weer erger worden. Goed behandelen is het enige wat je kunt doen. En je moet het vooral even de tijd geven, je bent bij enstige aambeien binnen 2 weken er nog niet volledig vanaf. 2 jaar geleden heb ik mijzelf in het zkh poliklinisch laten behandelen (elastiekjes)voor een hele pijnlijke aambei.. Wilde hier na 3 maanden wel eens vanaf en ook nog eens voor mijn bruiloft . Was wel vrij effectief, dus mocht het niet overgaan, overweeg ik weer zo'n behandeling