ik moet bloed prikken voor controle HB (mcv) & glucose test hoeveel buisjes zijn dat weten jullie dat heb trauma van bloedprikken ahah
Bij mij hadden ze voor beide 1 buisje nodig. 2 totaal dus. Ik kan totaal niet tegen bloed maar dit is gelukkig zo gedaan! Succes
Inderdaad 2 buisjes. Heb je een OGTT waarbij je een drankje moet drinken? Dan moet je voor die test 2 x bloedprikken. (Althans, zo doen ze het hier waar ik woon). Ik heb toevallig woensdag die glucosetest gehad (voor de 3e x ondertussen ) en daarbij ook meteen bloedgeprikt voor mijn schildklierwaarde. Eerste keer prikken waren het 2 buisjes, dit was voor het drankje. En 2e x prikken was 1 buisje, dit was 2 uur na het drankje. Hopelijk heb ik het een beetje duidelijk uitgelegd.
nee dat hoef ik niet met dat drankje heb ook geen afspraak ervoor en hoeft ook niet nuchter gewone glucose test
Nee geen drankje gehad. 4 verschillende buisjes geprikt. Is alle zwangeschappen het zelfde hier gebleven.
Die prik is even naar maar het aantal buisjes daarna moet niet meer uitmaken. Even uitzitten.. succes!